António Manuel Dias Domingos
AuthID: R-000-295
1
TÃTULO: Educação matemática e escola do campo - Mathematical education and rural school - Educación matemática y escuela de campo. Cenários para a promoção da agenda 2030 da ONU - Mathematical education and rural school Scenarios for promoting the United Nations agenda 2030 - Escenarios para impulsar la agenda 2030 de Naciones Unidas
AUTORES: Andrei Luís Berres Hartmann; Marcus Vinicius Maltempi; António Manuel Dias Domingos;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Prometeica - Revista de Filosofía y Ciencias, VOLUME: 31
AUTORES: Andrei Luís Berres Hartmann; Marcus Vinicius Maltempi; António Manuel Dias Domingos;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Prometeica - Revista de Filosofía y Ciencias, VOLUME: 31
2
TÃTULO: Teachers’ Professional Knowledge to Develop STEM Integrated Tasks; [Mokytojų profesinės žinios kuriant STEM integruotas užduotis]
AUTORES: Maria Cristina Costa; António Domingos;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Pedagogika, VOLUME: 149, NÚMERO: 1
AUTORES: Maria Cristina Costa; António Domingos;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Pedagogika, VOLUME: 149, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
3
TÃTULO: Teachers’ Professional Knowledge to Develop STEM Integrated Tasks Full Text
AUTORES: Maria Cristina Costa; António Domingos;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Pedagogika, VOLUME: 149, NÚMERO: 1
AUTORES: Maria Cristina Costa; António Domingos;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Pedagogika, VOLUME: 149, NÚMERO: 1
4
TÃTULO: AS STEM E O PENSAMENTO COMPUTACIONAL: RESOLVENDO DESAFIOS DA VIDA REAL NO ENSINO SUPERIOR
AUTORES: Maria Cristina Costa; Sandra Gaspar Martins; António Domingos;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática, VOLUME: 11, NÚMERO: 1
AUTORES: Maria Cristina Costa; Sandra Gaspar Martins; António Domingos;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática, VOLUME: 11, NÚMERO: 1
5
TÃTULO: Teacher Professional Development in STEM Education: An Integrated Approach with Real-World Scenarios in Portugal Full Text
AUTORES: Costa, Maria Cristina; Domingos, Antonio Manuel Dias; Teodoro, Vitor Duarte; Vinhas, Elia Maria Rodrigues Guedes;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: MATHEMATICS, VOLUME: 10, NÚMERO: 21
AUTORES: Costa, Maria Cristina; Domingos, Antonio Manuel Dias; Teodoro, Vitor Duarte; Vinhas, Elia Maria Rodrigues Guedes;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: MATHEMATICS, VOLUME: 10, NÚMERO: 21
6
TÃTULO: Mathematics education: Promoting interdisciplinarity with science and technology
AUTORES: Costa, Maria Cristina; Domingos, Antonio;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: RESEARCH IN MATHEMATICS, VOLUME: 9, NÚMERO: 1
AUTORES: Costa, Maria Cristina; Domingos, Antonio;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: RESEARCH IN MATHEMATICS, VOLUME: 9, NÚMERO: 1
7
TÃTULO: ENGAGING STUDENTS TO LEARN CURRICULA CONTENTS WITH STEM EDUCATION
AUTORES: Maria de Fátima Filipe; Maria Cristina Costa; António Domingos;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 45th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME 2022 in Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, VOLUME: 4
AUTORES: Maria de Fátima Filipe; Maria Cristina Costa; António Domingos;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 45th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME 2022 in Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, VOLUME: 4
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
8
TÃTULO: UNDERSTANDING COVID_19 PANDEMIC WITH STEM EDUCATION
AUTORES: Maria Cristina Costa; António Domingos;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 45th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME 2022 in Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, VOLUME: 4
AUTORES: Maria Cristina Costa; António Domingos;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 45th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME 2022 in Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, VOLUME: 4
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
9
TÃTULO: Conhecimento Profissional para ensinar matemática num contexto de educação em STEM
AUTORES: Maria Cristina Oliveira Costa; António Manuel Dias Domingos;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Zetetike, VOLUME: 30
AUTORES: Maria Cristina Oliveira Costa; António Manuel Dias Domingos;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Zetetike, VOLUME: 30
10
TÃTULO: Promoting Integrated STEM Tasks in the Framework of Teachers’ Professional Development in Portugal
AUTORES: Maria Cristina Costa; António Domingos; Vítor Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Advances in STEM Education - Integrated Approaches to STEM Education
AUTORES: Maria Cristina Costa; António Domingos; Vítor Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Advances in STEM Education - Integrated Approaches to STEM Education