Margarida Rocha Lucas
AuthID: R-000-S0M
1
TÃTULO: Teachers' perceptions of the barriers and drivers for the integration of Informatics in primary education
AUTORES: Stupurien, Gabriele; Lucas, Margarida; Bem Haja, Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: COMPUTERS & EDUCATION, VOLUME: 208
AUTORES: Stupurien, Gabriele; Lucas, Margarida; Bem Haja, Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: COMPUTERS & EDUCATION, VOLUME: 208
2
TÃTULO: Digital competence and information literacy: clarifying concepts based on a literature review
AUTORES: Mbandje, Daniel Claudio; Loureiro, Maria Joao; Lucas, Margarida;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATIONAL MEDIA INTERNATIONAL, VOLUME: 60, NÚMERO: 3-4
AUTORES: Mbandje, Daniel Claudio; Loureiro, Maria Joao; Lucas, Margarida;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATIONAL MEDIA INTERNATIONAL, VOLUME: 60, NÚMERO: 3-4
3
TÃTULO: The interplay between teachers' trust in artificial intelligence and digital competence
AUTORES: Lucas, Margarida; Zhang, Yidi; Bem haja, Pedro; Vicente, Paulo Nuno;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
AUTORES: Lucas, Margarida; Zhang, Yidi; Bem haja, Pedro; Vicente, Paulo Nuno;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
4
TÃTULO: DECODING LEARNER RESPONSES: AN ANALYSIS OF COMMENTS ON TIKTOK VIDEOS
AUTORES: Yidi Zhang; Margarida Lucas; Luís Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
AUTORES: Yidi Zhang; Margarida Lucas; Luís Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
5
TÃTULO: UNLOCKING TEACHERS’ DIGITAL COMPETENCE: THE CONTRIBUTION OF A MOOC DESIGNED FOR ENHANCING DIGITAL ASSESSMENT
AUTORES: Margarida Lucas; Susana Senos;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
AUTORES: Margarida Lucas; Susana Senos;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
6
TÃTULO: COMMUNICATING SCIENCE THROUGH A PODCAST: THE CASE OF "POD’ISTO?”
AUTORES: Gabriela Reses; Erickinson Lima; Rita Rodrigues; Margarida Lucas;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
AUTORES: Gabriela Reses; Erickinson Lima; Rita Rodrigues; Margarida Lucas;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
7
TÃTULO: Analysis of short videos on TikTok for learning Portuguese as a foreign language
AUTORES: Zhang, Yidi; Lucas, Margarida; Bem Haja, Pedro; Pedro, Luis;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: COMUNICAR, VOLUME: 31, NÚMERO: 77
AUTORES: Zhang, Yidi; Lucas, Margarida; Bem Haja, Pedro; Pedro, Luis;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: COMUNICAR, VOLUME: 31, NÚMERO: 77
8
TÃTULO: STEM Teachers' Digital Competence: Different Subjects, Different Proficiencies
AUTORES: Rui Marques Vieira; Celina C Tenreiro Vieira; Pedro Bem Haja; Margarida Lucas;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 11
AUTORES: Rui Marques Vieira; Celina C Tenreiro Vieira; Pedro Bem Haja; Margarida Lucas;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 11
9
TÃTULO: ARE INFORMATICS TEACHERS PEDAGOGICAL INNOVATORS? PRELIMINARY RESULTS FROM A CASE STUDY
AUTORES: Paula Costa; Margarida Lucas;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTED Proceedings - INTED2023 Proceedings
AUTORES: Paula Costa; Margarida Lucas;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTED Proceedings - INTED2023 Proceedings
10
TÃTULO: Uso dos recursos tecnológicos digitais por professores de duas instituições de ensino superior no Brasil
AUTORES: Rejane Sales de Lima Paula; Helen de Castro Silva Casarin; Cátia Cândida de Almeida; Margarida Lucas;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Palabra Clave (La Plata), VOLUME: 13, NÚMERO: 1
AUTORES: Rejane Sales de Lima Paula; Helen de Castro Silva Casarin; Cátia Cândida de Almeida; Margarida Lucas;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Palabra Clave (La Plata), VOLUME: 13, NÚMERO: 1