Alexandra Isabel Sá Pinto
AuthID: R-000-099
1
TÃTULO: The Impact of Exploring Sexual Selection on Primary School Students’ Understanding of Evolution
AUTORES: Xana Sá Pinto; Patrícia Pessoa; Alexandre Pinto; Pedro Cardia; Joaquim Bernardino Lopes;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Center for Educational Policy Studies Journal, VOLUME: 13, NÚMERO: 1
AUTORES: Xana Sá Pinto; Patrícia Pessoa; Alexandre Pinto; Pedro Cardia; Joaquim Bernardino Lopes;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Center for Educational Policy Studies Journal, VOLUME: 13, NÚMERO: 1
2
TÃTULO: Following Darwin's footsteps: Evaluating the impact of an activity designed for elementary school students to link historically important evolution key concepts on their understanding of natural selection Full Text
AUTORES: Sa Pinto, XN; Pinto, A; Ribeiro, J; Sarmento, I; Pessoa, P; Rodrigues, LR; Vazquez Ben, L; Mavrikaki, E; Lopes, JB;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: ECOLOGY AND EVOLUTION, VOLUME: 11, NÚMERO: 18
AUTORES: Sa Pinto, XN; Pinto, A; Ribeiro, J; Sarmento, I; Pessoa, P; Rodrigues, LR; Vazquez Ben, L; Mavrikaki, E; Lopes, JB;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: ECOLOGY AND EVOLUTION, VOLUME: 11, NÚMERO: 18
3
TÃTULO: Malthus for kids: The impact of exploring Malthus’ principle on elementary school students’ understanding of evolution by natural selection
AUTORES: Xana Sá-Pinto; Alexandre Pinto; Joana Ribeiro; Inês Sarmento; Patrícia Pessoa; Leonor Rodrigues; Lucía Vázquez-Ben; Evangelia Mavrikaki; Joaquim Bernardino Lopes;
PUBLICAÇÃO: 2021
AUTORES: Xana Sá-Pinto; Alexandre Pinto; Joana Ribeiro; Inês Sarmento; Patrícia Pessoa; Leonor Rodrigues; Lucía Vázquez-Ben; Evangelia Mavrikaki; Joaquim Bernardino Lopes;
PUBLICAÇÃO: 2021
4
TÃTULO: SOCIOSCIENTIFIC ISSUES IN THE PORTUGUESE SCIENCE CURRICULA FROM THE FIRST TO THE SIXTH GRADE
AUTORES: Patrícia Pessoa; Armando Soares; Paula Catarino; Alexandre Pinto; Bernardino B Lopes; Xana Sá-Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN21 Proceedings
AUTORES: Patrícia Pessoa; Armando Soares; Paula Catarino; Alexandre Pinto; Bernardino B Lopes; Xana Sá-Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN21 Proceedings
5
TÃTULO: Valorizar e preservar o patrimônio natural explorando as espécies invasoras
AUTORES: Patrícia Alexandra Pessoa; Xana Sá-Pinto; Pedro Cardia; Alexandre Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Comunicações, VOLUME: 26, NÚMERO: 2
AUTORES: Patrícia Alexandra Pessoa; Xana Sá-Pinto; Pedro Cardia; Alexandre Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Comunicações, VOLUME: 26, NÚMERO: 2
6
TÃTULO: Dos provérbios ao conhecimento científico: de poeta e cientista inventor todos temos um pouco com algum labor – o ensino das ciências físicas e naturais no 1.º e 2.º ciclos do ensino básico
AUTORES: Joana R d Rocha; Xana Sá Pinto; Alexandre Pinto; José A Gomes; Elisama Oliveira;
PUBLICAÇÃO: 2016, VOLUME: 8
AUTORES: Joana R d Rocha; Xana Sá Pinto; Alexandre Pinto; José A Gomes; Elisama Oliveira;
PUBLICAÇÃO: 2016, VOLUME: 8
INDEXADO EM: Handle
7
TÃTULO: Erratum: Early evolution of evolutionary thinking: Teaching biological evolution in elementary schools (Evolution: Education and Outreach (2013) 6:25 DOI: 10.1186/1936-6434-6-25)
AUTORES: Campos, R; Sá Pinto, A;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Evolution: Education and Outreach, VOLUME: 7, NÚMERO: 1
AUTORES: Campos, R; Sá Pinto, A;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Evolution: Education and Outreach, VOLUME: 7, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
8
TÃTULO: Erratum to: Early evolution of evolutionary thinking: teaching biological evolution in elementary schools
AUTORES: Rita Campos; Alexandra Sá-Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Evolution: Education and Outreach, VOLUME: 7, NÚMERO: 1
AUTORES: Rita Campos; Alexandra Sá-Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Evolution: Education and Outreach, VOLUME: 7, NÚMERO: 1
9
TÃTULO: Evolução biológica no dia a dia das escolas
AUTORES: Xana Sá Pinto; Maria João Fonseca; Rita Ponce; Paulo Oliveira; Rita Campos;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Revista de Ciência Elementar, VOLUME: 2, NÚMERO: 3
AUTORES: Xana Sá Pinto; Maria João Fonseca; Rita Ponce; Paulo Oliveira; Rita Campos;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Revista de Ciência Elementar, VOLUME: 2, NÚMERO: 3
10
TÃTULO: Incipient post-zygotic barrier in a model system of ecological speciation with gene flow Full Text
AUTORES: Sá-Pinto, A; Martínez-Fernández, M; López-Fernández, C; Ferreira, Z; Pereira, R; Gosálvez, J; Rolán-Alvarez, E;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: Journal of Evolutionary Biology - J. Evol. Biol., VOLUME: 26, NÚMERO: 12
AUTORES: Sá-Pinto, A; Martínez-Fernández, M; López-Fernández, C; Ferreira, Z; Pereira, R; Gosálvez, J; Rolán-Alvarez, E;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: Journal of Evolutionary Biology - J. Evol. Biol., VOLUME: 26, NÚMERO: 12