Feliciano Henriques Veiga
AuthID: R-000-4TC
1
TÃTULO: Education through human rights lens: Psychosocial development and student engagement in school
AUTORES: Nuno Archer De Carvalho; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Contexto & Educação, VOLUME: 40, NÚMERO: 122
AUTORES: Nuno Archer De Carvalho; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Contexto & Educação, VOLUME: 40, NÚMERO: 122
2
TÃTULO: Elementary School Student Engagement Scale Inferred by Teachers; [Escala de Engajamento dos Alunos na Escola Inferido por Professores para o Ensino Fundamental]; [Escala de Compromiso de Estudiantes de primaria Inferido por Profesores]
AUTORES: Lygia Vallo Campos; Francis Ricardo dos Reis Justi; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Paideia, VOLUME: 33
AUTORES: Lygia Vallo Campos; Francis Ricardo dos Reis Justi; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Paideia, VOLUME: 33
INDEXADO EM: Scopus
3
TÃTULO: Studies on student engagement in adolescence: A scoping review Full Text
AUTORES: Nuno Archer de Carvalho; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PSICOLOGIA, VOLUME: 37, NÚMERO: 2
AUTORES: Nuno Archer de Carvalho; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PSICOLOGIA, VOLUME: 37, NÚMERO: 2
4
TÃTULO: Escala de Engajamento dos Alunos na Escola Inferido por Professores para o Ensino Fundamental Full Text
AUTORES: Lygia Vallo e Campos; Francis Ricardo dos Reis Justi; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Paidéia (Ribeirão Preto), VOLUME: 33
AUTORES: Lygia Vallo e Campos; Francis Ricardo dos Reis Justi; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Paidéia (Ribeirão Preto), VOLUME: 33
5
TÃTULO: Psychosocial Development Research in Adolescence: a Scoping Review
AUTORES: Nuno Archer de Carvalho; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Trends in Psychology, VOLUME: 30, NÚMERO: 4
AUTORES: Nuno Archer de Carvalho; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Trends in Psychology, VOLUME: 30, NÚMERO: 4
6
TÃTULO: WELL-BEING, DEVELOPMENT AND ORGANIZED ACTIVITIES: A STUDY WITH ADOLESCENTS STUDENTS
AUTORES: de Carvalho, NA; Veiga, FH;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, VOLUME: 17, NÚMERO: 46
AUTORES: de Carvalho, NA; Veiga, FH;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, VOLUME: 17, NÚMERO: 46
INDEXADO EM: WOS
7
TÃTULO: Do students with immigrant and native parents perceive themselves as equally engaged in school during adolescence?
AUTORES: Veiga, FH; Festas, I; Garcia, OF; Oliveira, IM; Veiga, CM; Martins, C; Covas, F; Carvalho, NA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: CURRENT PSYCHOLOGY, VOLUME: 42, NÚMERO: 14
AUTORES: Veiga, FH; Festas, I; Garcia, OF; Oliveira, IM; Veiga, CM; Martins, C; Covas, F; Carvalho, NA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: CURRENT PSYCHOLOGY, VOLUME: 42, NÚMERO: 14
8
TÃTULO: Student engagement in Higher Education, age and parental education level
AUTORES: Filomena COVAS; Feliciano Henriques VEIGA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Estudos de Psicologia (Campinas), VOLUME: 38
AUTORES: Filomena COVAS; Feliciano Henriques VEIGA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Estudos de Psicologia (Campinas), VOLUME: 38
9
TÃTULO: Bem-estar, desenvolvimento e atividades organizadas: um estudo com alunos adolescentes
AUTORES: Nuno Archer de Carvalho; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Práxis Educacional, VOLUME: 17, NÚMERO: 46
AUTORES: Nuno Archer de Carvalho; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Práxis Educacional, VOLUME: 17, NÚMERO: 46
10
TÃTULO: Parenting Styles, Internalization of Values and Self-Esteem: A Cross-Cultural Study in Spain, Portugal and Brazil Full Text
AUTORES: Martinez, I; Garcia, F; Veiga, F; Garcia, OF; Rodrigues, Y; Serra, E;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, VOLUME: 17, NÚMERO: 7
AUTORES: Martinez, I; Garcia, F; Veiga, F; Garcia, OF; Rodrigues, Y; Serra, E;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, VOLUME: 17, NÚMERO: 7