Maria Helena Mendes Nabais Faria Pinto
AuthID: R-001-H39
1
TÃTULO: History, Heritage and Identity: conceptions of Ibero-American history teachers about heritage and identities
AUTORES: Molina, Jorge Ortuno; Puche, Sebastian Molina; Pinto, Helena; Rivero, Pilar;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: TEMPO E ARGUMENTO, VOLUME: 15, NÚMERO: 39
AUTORES: Molina, Jorge Ortuno; Puche, Sebastian Molina; Pinto, Helena; Rivero, Pilar;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: TEMPO E ARGUMENTO, VOLUME: 15, NÚMERO: 39
INDEXADO EM: WOS
2
TÃTULO: CHANGES, CONTINUITIES AND VICISSITUDES OF HISTORY TEACHING IN PORTUGAL IN THE 21ST CENTURY
AUTORES: Lagarto, Mariana; Pinto, Helena;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, VOLUME: 18, NÚMERO: 49
AUTORES: Lagarto, Mariana; Pinto, Helena;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, VOLUME: 18, NÚMERO: 49
INDEXADO EM: WOS
3
TÃTULO: The Construction of Historical Knowledge About Local Heritage: Comparison Between Epistemological Theories and Competences of Students
AUTORES: Ponce Gea, Ana Isabel; Pinto, Helena;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: PANTA REI-DIGITAL JOURNAL OF HISTORY AND DIDACTICS OF HISTORY
AUTORES: Ponce Gea, Ana Isabel; Pinto, Helena;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: PANTA REI-DIGITAL JOURNAL OF HISTORY AND DIDACTICS OF HISTORY
INDEXADO EM: WOS
4
TÃTULO: Intangible cultural heritage in the initial training of Primary Education teachers
AUTORES: de Atalaya, Santiago Ponsoda Lopez; Pinto, Helena; Moreno Vera, Juan Ramon; Gea, Ana Isabel Ponce;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: DIDACTICA DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES Y SOCIALES, NÚMERO: 44
AUTORES: de Atalaya, Santiago Ponsoda Lopez; Pinto, Helena; Moreno Vera, Juan Ramon; Gea, Ana Isabel Ponce;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: DIDACTICA DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES Y SOCIALES, NÚMERO: 44
INDEXADO EM: WOS
5
TÃTULO: History education through heritage: challenging teacher training Full Text
AUTORES: Luis Alberto Alves; Helena Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: REVISTA ELECTRONICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO, VOLUME: 22, NÚMERO: 1
AUTORES: Luis Alberto Alves; Helena Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: REVISTA ELECTRONICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO, VOLUME: 22, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: WOS
6
TÃTULO: HERITAGE EDUCATION EXPERIENCES WITH ARCHAEOLOGICAL OBJECTS IN FORMAL AND NON-FORMAL CONTEXTS
AUTORES: Helena Pinto; Sofia Silva; Maria Jose Sousa; Arnaldo Teixeira;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: ENSAYOS-REVISTA DE LA FACULTAD DE EDUCACION DE ALBACETE, VOLUME: 34, NÚMERO: 1
AUTORES: Helena Pinto; Sofia Silva; Maria Jose Sousa; Arnaldo Teixeira;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: ENSAYOS-REVISTA DE LA FACULTAD DE EDUCACION DE ALBACETE, VOLUME: 34, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: WOS
7
TÃTULO: Interculturality in Heritage Education: challenges and contributions to History teaching Full Text
AUTORES: Helena Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: EDUCAR EM REVISTA, NÚMERO: 63
AUTORES: Helena Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: EDUCAR EM REVISTA, NÚMERO: 63
INDEXADO EM: WOS
8
TÃTULO: Heritage Education in the curricula of Social Sciences in Spain and Portugal
AUTORES: Helena Pinto; Sebastian M Molina Puche;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: EDUCATIO SIGLO XXI, VOLUME: 33, NÚMERO: 1
AUTORES: Helena Pinto; Sebastian M Molina Puche;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: EDUCATIO SIGLO XXI, VOLUME: 33, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: WOS