Carlos Manuel Pereira e Sousa
AuthID: R-001-MAY
1
TÃTULO: Control mechanisms, management orientations, and the creativity of service employees: Symmetric and asymmetric modeling Full Text
AUTORES: Coelho, FJ; Evanschitzky, H; Sousa, CMP; Olya, H; Taheri, B;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH, VOLUME: 132
AUTORES: Coelho, FJ; Evanschitzky, H; Sousa, CMP; Olya, H; Taheri, B;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH, VOLUME: 132
INDEXADO EM: Scopus WOS
2
TÃTULO: PERSONALITY AND THE CREATIVITY OF FRONTLINE SERVICE EMPLOYEES: EXPLORING QUADRATIC AND MODERATING EFFECTS
AUTORES: Carlos M P Sousa; Filipe Coelho; Cristiana Lages;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: 16th Biennial World Marketing Congress on Looking Forward, Looking Back - Drawing on the Past to Shape the Future of Marketing in LOOKING FORWARD, LOOKING BACK: DRAWING ON THE PAST TO SHAPE THE FUTURE OF MARKETING
AUTORES: Carlos M P Sousa; Filipe Coelho; Cristiana Lages;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: 16th Biennial World Marketing Congress on Looking Forward, Looking Back - Drawing on the Past to Shape the Future of Marketing in LOOKING FORWARD, LOOKING BACK: DRAWING ON THE PAST TO SHAPE THE FUTURE OF MARKETING
INDEXADO EM: WOS
3
TÃTULO: The antecedents of export performance of Brazilian small and medium-sized enterprises (SMEs): The non-linear effects of customer orientation
AUTORES: Jorge F B Lengler; Carlos M P Sousa; Marcelo Gattermann Perin; Claudio Hoffmann Sampaio; Francisco J Martinez Lopez;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: INTERNATIONAL SMALL BUSINESS JOURNAL, VOLUME: 34, NÚMERO: 5
AUTORES: Jorge F B Lengler; Carlos M P Sousa; Marcelo Gattermann Perin; Claudio Hoffmann Sampaio; Francisco J Martinez Lopez;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: INTERNATIONAL SMALL BUSINESS JOURNAL, VOLUME: 34, NÚMERO: 5
4
TÃTULO: Control mechanisms and goal orientations: evidence from frontline service employees
AUTORES: Luiza Cristina A Alencar Rodrigues; Filipe Coelho; Carlos M P Sousa;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING, VOLUME: 49, NÚMERO: 3-4
AUTORES: Luiza Cristina A Alencar Rodrigues; Filipe Coelho; Carlos M P Sousa;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING, VOLUME: 49, NÚMERO: 3-4
5
TÃTULO: Testing for Linear and Quadratic Effects between Price Adaptation and Export Performance: The Impact of Values and Perceptions Full Text
AUTORES: Carlos M P Sousa; Jorge F B Lengler; Francisco J Martinez Lopez;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: JOURNAL OF SMALL BUSINESS MANAGEMENT, VOLUME: 52, NÚMERO: 3
AUTORES: Carlos M P Sousa; Jorge F B Lengler; Francisco J Martinez Lopez;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: JOURNAL OF SMALL BUSINESS MANAGEMENT, VOLUME: 52, NÚMERO: 3
6
TÃTULO: Export experience counts: exploring its effect on product design change. Export experience, past performance, and design change Full Text
AUTORES: Christos Tsinopoulos; Luis Filipe Lages; Carlos M P Sousa;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: R & D MANAGEMENT, VOLUME: 44, NÚMERO: 5
AUTORES: Christos Tsinopoulos; Luis Filipe Lages; Carlos M P Sousa;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: R & D MANAGEMENT, VOLUME: 44, NÚMERO: 5
7
TÃTULO: Exploring the linear and quadratic effects of customer and competitor orientation on export performance
AUTORES: Jorge Francisco Lengler; Carlos M P Sousa; Catarina Marques;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: INTERNATIONAL MARKETING REVIEW, VOLUME: 30, NÚMERO: 5
AUTORES: Jorge Francisco Lengler; Carlos M P Sousa; Catarina Marques;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: INTERNATIONAL MARKETING REVIEW, VOLUME: 30, NÚMERO: 5
8
TÃTULO: Personal Values, Autonomy, and Self-efficacy: Evidence from frontline service employees. Personal Values, Autonomy, and Self-Efficacy Full Text
AUTORES: Carlos M P Sousa; Filipe Coelho ; Encarna Guillamon Saorin;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SELECTION AND ASSESSMENT, VOLUME: 20, NÚMERO: 2
AUTORES: Carlos M P Sousa; Filipe Coelho ; Encarna Guillamon Saorin;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SELECTION AND ASSESSMENT, VOLUME: 20, NÚMERO: 2
9
TÃTULO: Empirical test of the trust-performance link in an international alliances context Full Text
AUTORES: Susana C E Costa e Silva ; Frank Bradley; Carlos M P Sousa;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: INTERNATIONAL BUSINESS REVIEW, VOLUME: 21, NÚMERO: 2
AUTORES: Susana C E Costa e Silva ; Frank Bradley; Carlos M P Sousa;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: INTERNATIONAL BUSINESS REVIEW, VOLUME: 21, NÚMERO: 2
10
TÃTULO: From personal values to creativity: evidence from frontline service employees
AUTORES: Carlos M P Sousa; Filipe Coelho ;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING, VOLUME: 45, NÚMERO: 7-8
AUTORES: Carlos M P Sousa; Filipe Coelho ;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING, VOLUME: 45, NÚMERO: 7-8