Francisco José Brito Peixoto
AuthID: R-000-5BE
1
TÃTULO: Developmental trajectories of achievement goals and achievement in middle school students: Predictors and parallel processes
AUTORES: Peixoto, Francisco; Niemivirta, Markku; Pipa, Joana;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, VOLUME: 118
AUTORES: Peixoto, Francisco; Niemivirta, Markku; Pipa, Joana;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, VOLUME: 118
2
TÃTULO: Grade retention during compulsory school education in Europe: regulations and practices
AUTORES: Fabian Meissner; Janneke Pepels; Joana Pipa; Mieke Goos; Barbara Belfi; Sérgio Gaitas; Franciso Peixoto; Florian Klapproth;
PUBLICAÇÃO: 2025
AUTORES: Fabian Meissner; Janneke Pepels; Joana Pipa; Mieke Goos; Barbara Belfi; Sérgio Gaitas; Franciso Peixoto; Florian Klapproth;
PUBLICAÇÃO: 2025
3
TÃTULO: Summary of predictors and effects of grade retention in Europe
AUTORES: Joana Pipa; Janneke Pepels; Sérgio Gaitas; Mieke Goos; Franciso Peixoto; Barbara Belfi; Fabian Meissner; Florian Klapproth;
PUBLICAÇÃO: 2025
AUTORES: Joana Pipa; Janneke Pepels; Sérgio Gaitas; Mieke Goos; Franciso Peixoto; Barbara Belfi; Fabian Meissner; Florian Klapproth;
PUBLICAÇÃO: 2025
4
TÃTULO: Klassenwiederholungen während der Pflichtschulzeit in Europa: Gesetzliche Vorgaben und Praxis
AUTORES: Fabian Meissner; Janneke Pepels; Joana Pipa; Mieke Goos; Barbara Belfi; Sérgio Gaitas; Franciso Peixoto; Florian Klapproth;
PUBLICAÇÃO: 2025
AUTORES: Fabian Meissner; Janneke Pepels; Joana Pipa; Mieke Goos; Barbara Belfi; Sérgio Gaitas; Franciso Peixoto; Florian Klapproth;
PUBLICAÇÃO: 2025
5
TÃTULO: Redoublement pendant la scolarité obligatoire en Europe: Réglementations et pratiques
AUTORES: Fabian Meissner; Janneke Pepels; Joana Pipa; Mieke Goos; Barbara Belfi; Sérgio Gaitas; Franciso Peixoto; Florian Klapproth;
PUBLICAÇÃO: 2025
AUTORES: Fabian Meissner; Janneke Pepels; Joana Pipa; Mieke Goos; Barbara Belfi; Sérgio Gaitas; Franciso Peixoto; Florian Klapproth;
PUBLICAÇÃO: 2025
6
TÃTULO: Zusammenfassung der Prädiktoren und Auswirkungen der Klassenwiederholung
AUTORES: Joana Pipa; Janneke Pepels; Sérgio Gaitas; Mieke Goos; Franciso Peixoto; Barbara Belfi; Fabian Meissner; Florian Klapproth;
PUBLICAÇÃO: 2025
AUTORES: Joana Pipa; Janneke Pepels; Sérgio Gaitas; Mieke Goos; Franciso Peixoto; Barbara Belfi; Fabian Meissner; Florian Klapproth;
PUBLICAÇÃO: 2025
7
TÃTULO: Résumé des facteurs prédictifs et des effets du redoublement en Europe
AUTORES: Joana Pipa; Janneke Pepels; Sérgio Gaitas; Mieke Goos; Franciso Peixoto; Barbara Belfi; Fabian Meissner; Florian Klapproth;
PUBLICAÇÃO: 2025
AUTORES: Joana Pipa; Janneke Pepels; Sérgio Gaitas; Mieke Goos; Franciso Peixoto; Barbara Belfi; Fabian Meissner; Florian Klapproth;
PUBLICAÇÃO: 2025
8
TÃTULO: Resilience and mental health in practicing chilean teachers during the pandemic Full Text
AUTORES: Vergara, Paula Villalobos; Ortuzar, Rodrigo Vergara; Gomez, Maria Catalina Sabando; Peixoto, Francisco J.; Silva, Jose Castro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: TEACHING AND TEACHER EDUCATION, VOLUME: 139
AUTORES: Vergara, Paula Villalobos; Ortuzar, Rodrigo Vergara; Gomez, Maria Catalina Sabando; Peixoto, Francisco J.; Silva, Jose Castro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: TEACHING AND TEACHER EDUCATION, VOLUME: 139
9
TÃTULO: Effects of grade retention in lower secondary education on students' self-concept, self-esteem, goal orientations, and school career Full Text
AUTORES: Pipa, Joana; Daniel, Joao R.; Peixoto, Francisco;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS, VOLUME: 61, NÚMERO: 5
AUTORES: Pipa, Joana; Daniel, Joao R.; Peixoto, Francisco;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS, VOLUME: 61, NÚMERO: 5
10
TÃTULO: When competence and confidence are at odds: a cross-country examination of the Dunning-Kruger effect
AUTORES: Hansen, Kajsa Yang; Thorsen, Cecilia; Radisic, Jelena; Peixoto, Francisco; Laine, Anu; Liu, Xin;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, VOLUME: 39, NÚMERO: 2
AUTORES: Hansen, Kajsa Yang; Thorsen, Cecilia; Radisic, Jelena; Peixoto, Francisco; Laine, Anu; Liu, Xin;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, VOLUME: 39, NÚMERO: 2