Francisco José Rodrigues de Sousa
AuthID: R-000-5CE
1
TÃTULO: Photonic Integrated Circuits for Passive Optical Networks: Outlook and Case Study of Integrated Quasi-Coherent Receiver Full Text
AUTORES: Rodrigues, Francisco; Rodrigues, Carla; Santos, Joao; Rodrigues, Claudio; Teixeira, Antonio;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PHOTONICS, VOLUME: 10, NÚMERO: 2
AUTORES: Rodrigues, Francisco; Rodrigues, Carla; Santos, Joao; Rodrigues, Claudio; Teixeira, Antonio;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PHOTONICS, VOLUME: 10, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS
2
TÃTULO: Promotion of Functional Foods in a School Context: Evaluation of Food Education Sessions Involving Cooking Skills Full Text
AUTORES: Oliveira, Leandro; Sousa, Francisco; Silveira, Maria Graca da;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF CULINARY SCIENCE & TECHNOLOGY
AUTORES: Oliveira, Leandro; Sousa, Francisco; Silveira, Maria Graca da;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF CULINARY SCIENCE & TECHNOLOGY
3
TÃTULO: The Unknown Carnival of Terceira Island (Azores, Portugal): Community, Heritage, and Identity on Stage Full Text
AUTORES: Marcelli, Andrea Mattia; Sousa, Francisco; Fonseca, Joselia; da Silva, Leonor Sampaio; Melotti, Marxiano; Costa, Susana Goulart;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 14, NÚMERO: 20
AUTORES: Marcelli, Andrea Mattia; Sousa, Francisco; Fonseca, Joselia; da Silva, Leonor Sampaio; Melotti, Marxiano; Costa, Susana Goulart;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 14, NÚMERO: 20
4
TÃTULO: Adherence to the Mediterranean food pattern and sociodemographic factors in students of the 3rd cycle of basic education on Terceira Island, Azores, Portugal. Adesão ao padrão alimentar mediterrânico e fatores sociodemográficos em estudantes do 3.º ciclo do ensino básico da ilha Terceira, Açores, Portugal
AUTORES: Leandro Oliveira; Francisco Sousa; Maria Graça Silveira;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Journal Biomedical and Biopharmaceutical Research, VOLUME: 19, NÚMERO: 2
AUTORES: Leandro Oliveira; Francisco Sousa; Maria Graça Silveira;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Journal Biomedical and Biopharmaceutical Research, VOLUME: 19, NÚMERO: 2
5
TÃTULO: Avaliação da conservação e manutenção de um edifício do séc xiv no centro histórico do porto, Portugal
AUTORES: Rodrigues, F; Costa, A; Matos, R; Tavares, A; Fonseca, J; Alves, A; Alvares, M;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: 7th Euro-American Congress on Construction Pathology, Rehabilitation Technology and Heritage Management, REHABEND 2018 in REHABEND, NÚMERO: 221479
AUTORES: Rodrigues, F; Costa, A; Matos, R; Tavares, A; Fonseca, J; Alves, A; Alvares, M;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: 7th Euro-American Congress on Construction Pathology, Rehabilitation Technology and Heritage Management, REHABEND 2018 in REHABEND, NÚMERO: 221479
INDEXADO EM: Scopus
6
TÃTULO: INSTRUCTION WITHOUT LECTURES? ISSUES OF FREEDOM AND SAFETY IN THE CONTEXT OF MAPE MODEL
AUTORES: Francisco Sousa; Ana Cristina Palos;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: CADERNOS EDUCACAO TECNOLOGIA E SOCIEDADE, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
AUTORES: Francisco Sousa; Ana Cristina Palos;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: CADERNOS EDUCACAO TECNOLOGIA E SOCIEDADE, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: WOS
7
TÃTULO: Concepções de professores sobre currículo e cultura
AUTORES: Cristina Silveira; Francisco Sousa;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Revista Transmutare, VOLUME: 3, NÚMERO: 1
AUTORES: Cristina Silveira; Francisco Sousa;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Revista Transmutare, VOLUME: 3, NÚMERO: 1
8
TÃTULO: Lecionação sem aulas? Questões de liberdade e segurança no modelo MAPE
AUTORES: Francisco Sousa; Ana Cristina Palos;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
AUTORES: Francisco Sousa; Ana Cristina Palos;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
9
TÃTULO: Formação de professores no contexto da cibercultura
AUTORES: Francisco Sousa; Marcio Da Costa Berbat; Victor F A Barros;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
AUTORES: Francisco Sousa; Marcio Da Costa Berbat; Victor F A Barros;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
10
TÃTULO: Is action research necessarily collaborative? Changing mutuality within a project Full Text
AUTORES: Sousa, F;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: EDUCATIONAL RESEARCH AND EVALUATION, VOLUME: 22, NÚMERO: 3-4
AUTORES: Sousa, F;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: EDUCATIONAL RESEARCH AND EVALUATION, VOLUME: 22, NÚMERO: 3-4