Maria Emilia B. Bigotte de Almeida
AuthID: R-00G-YEG
1
TÃTULO: Psicologia e suas Interfaces
AUTORES: Aida Figueiredo; Ana Coelho; Beatriz Alves Viana; Bruna Andrade Pinheiro de Lima; Bruno Otávio Arantes; Celine Rosa Magalhães; DJAILSON RICARDO MALHEIRO; Eduardo Gaudencio Figueiredo; Elizabete Cristina Costa; Emília Bigotte; Gleice Magalhães de Oliveira; Isabel Duque; Jonatas Garcia Teixeira; LEILANE MENEZES MACIEL TRAVASSOS; Marta Batista de Souza Neta; MATHEUS BARBOSA COELHO; Pamela Staliano; Paulo Henrique Brito Pinho; Rita Cacheira; ROSA MAGDA MARTINS QUEZADO; ...Mais
PUBLICAÇÃO: 2021
AUTORES: Aida Figueiredo; Ana Coelho; Beatriz Alves Viana; Bruna Andrade Pinheiro de Lima; Bruno Otávio Arantes; Celine Rosa Magalhães; DJAILSON RICARDO MALHEIRO; Eduardo Gaudencio Figueiredo; Elizabete Cristina Costa; Emília Bigotte; Gleice Magalhães de Oliveira; Isabel Duque; Jonatas Garcia Teixeira; LEILANE MENEZES MACIEL TRAVASSOS; Marta Batista de Souza Neta; MATHEUS BARBOSA COELHO; Pamela Staliano; Paulo Henrique Brito Pinho; Rita Cacheira; ROSA MAGDA MARTINS QUEZADO; ...Mais
PUBLICAÇÃO: 2021
INDEXADO EM:
CrossRef

NO MEU:
ORCID |
CIÊNCIAVITAE


2
TÃTULO: COMPARATIVE STUDIES BETWEEN FOUR HIGHER INSTITUTIONS: UNDERGRADUATE STUDENTS AT INFORMATIC ENGINEERING
AUTORES: Emília Bigotte; Vanda Santos; Campos, H. ; Cristina Costa;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: ICERI2020 Proceedings
AUTORES: Emília Bigotte; Vanda Santos; Campos, H. ; Cristina Costa;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: ICERI2020 Proceedings
NO MEU:
ORCID |
CIÊNCIAVITAE


3
TÃTULO: Projeto cinoterapia: forma de intervenção nas necessidades de saúde especiais
AUTORES: Cátia Rodrigues Mariano; Maria Emília Bigotte de Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology., VOLUME: 1, NÚMERO: 1
AUTORES: Cátia Rodrigues Mariano; Maria Emília Bigotte de Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology., VOLUME: 1, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
CrossRef

NO MEU:
ORCID |
CIÊNCIAVITAE


4
TÃTULO: Work in Progress: Improving Learning Performance using Programming Methodology
AUTORES: Maria Emilia Bigotte de Almeida; Ana Rita Assunção Teixeira ; Ricardo Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 10th IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2019 in IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2019, Dubai, United Arab Emirates, April 8-11, 2019, VOLUME: April-2019
AUTORES: Maria Emilia Bigotte de Almeida; Ana Rita Assunção Teixeira ; Ricardo Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 10th IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2019 in IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2019, Dubai, United Arab Emirates, April 8-11, 2019, VOLUME: April-2019
NO MEU:
ORCID |
CIÊNCIAVITAE


5
TÃTULO: STRATEGIES FOR SUPPORTING MATHEMATICS IN ENGINEERING
AUTORES: Bigotte, E; Santos, V;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 12th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019), VOLUME: 1
AUTORES: Bigotte, E; Santos, V;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 12th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019), VOLUME: 1
NO MEU:
ORCID |
CIÊNCIAVITAE


6
TÃTULO: A program to promote mathematical knowledge for students' integration in Engineering degrees: CeAMatE
AUTORES: De Almeida, MEB; Branco, JR ;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: 3rd International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education, CISPEE 2018 in 3rd International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education, CISPEE 2018
AUTORES: De Almeida, MEB; Branco, JR ;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: 3rd International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education, CISPEE 2018 in 3rd International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education, CISPEE 2018
NO MEU:
ORCID |
CIÊNCIAVITAE


7
TÃTULO: Um programa de promoção de conhecimentos matemáticos para integração dos alunos nas licenciaturas em Engenharia: CeAMatE
AUTORES: Maria Emília Bigotte de Almeida; João Ricardo Branco;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación
AUTORES: Maria Emília Bigotte de Almeida; João Ricardo Branco;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación
INDEXADO EM:
CrossRef

NO MEU:
ORCID |
CIÊNCIAVITAE


8
TÃTULO: PROGRAMMING WITH THE NATURE
AUTORES: Ricardo Almeida; Emília Bigotte de Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: INTED proceedings - INTED2017 Proceedings, VOLUME: 1
AUTORES: Ricardo Almeida; Emília Bigotte de Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: INTED proceedings - INTED2017 Proceedings, VOLUME: 1
NO MEU:
ORCID |
CIÊNCIAVITAE


9
TÃTULO: The Influence of Educational Learning Paths in Academic Success of Mathematics in Engineering Undergraduate
AUTORES: Bigotte, ME; Gomes, A ; Branco, JR ; Pessoa, T;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: IEEE Frontiers in Education Conference (FIE) in 2016 IEEE FRONTIERS IN EDUCATION CONFERENCE (FIE), VOLUME: 2016-November
AUTORES: Bigotte, ME; Gomes, A ; Branco, JR ; Pessoa, T;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: IEEE Frontiers in Education Conference (FIE) in 2016 IEEE FRONTIERS IN EDUCATION CONFERENCE (FIE), VOLUME: 2016-November
NO MEU:
ORCID |
CIÊNCIAVITAE


10
TÃTULO: Mathematics diagnostic testing in engineering: an international comparison between Ireland and Portugal Full Text
AUTORES: Carr, M; Fidalgo, C ; de Almeida, MEB; Branco, JR ; Santos, V; Murphy, E; Fhloinn, EN;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION, VOLUME: 40, NÚMERO: 5
AUTORES: Carr, M; Fidalgo, C ; de Almeida, MEB; Branco, JR ; Santos, V; Murphy, E; Fhloinn, EN;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION, VOLUME: 40, NÚMERO: 5