Ana Amelia Costa da Conceicao Amorim Soares de Carvalho
AuthID: R-000-0JJ
1
TÃTULO: Cell-Laden Marine Gelatin Methacryloyl Hydrogels Enriched with Ascorbic Acid for Corneal Stroma Regeneration
AUTORES: Alves, Ana L.; Carvalho, Ana C.; Machado, Ines; Diogo, Gabriela S.; Fernandes, Emanuel M.; Castro, Vania I. B.; Pires, Ricardo A.; Vazquez, Jose A.; Perez Martin, Ricardo I.; Alaminos, Miguel; Reis, Rui L. ; Silva, Tiago H. ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: BIOENGINEERING-BASEL, VOLUME: 10, NÚMERO: 1
AUTORES: Alves, Ana L.; Carvalho, Ana C.; Machado, Ines; Diogo, Gabriela S.; Fernandes, Emanuel M.; Castro, Vania I. B.; Pires, Ricardo A.; Vazquez, Jose A.; Perez Martin, Ricardo I.; Alaminos, Miguel; Reis, Rui L. ; Silva, Tiago H. ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: BIOENGINEERING-BASEL, VOLUME: 10, NÚMERO: 1
2
TÃTULO: Digital Innovation in Assessment During Lockdown: Perspectives of Higher Education Teachers in Portugal
AUTORES: Ana Amélia Carvalho; Daniela Guimarães; Célio Gonçalo Marques; Inês Araújo; Sónia Cruz;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: IFIP World Conference on Computers in Education, WCCE 2022 in IFIP Advances in Information and Communication Technology, VOLUME: 685 AICT
AUTORES: Ana Amélia Carvalho; Daniela Guimarães; Célio Gonçalo Marques; Inês Araújo; Sónia Cruz;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: IFIP World Conference on Computers in Education, WCCE 2022 in IFIP Advances in Information and Communication Technology, VOLUME: 685 AICT
3
TÃTULO: PERCEPÇÕES DOS ESTUDANTES SOBRE O ENSINO REMOTO E CONTRIBUIÇÕES PARA O ENSINO PÓS-PANDEMIA
AUTORES: Cristiane Tolentino Machado; Ana Amélia Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Práxis, VOLUME: 14, NÚMERO: 28
AUTORES: Cristiane Tolentino Machado; Ana Amélia Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Práxis, VOLUME: 14, NÚMERO: 28
4
TÃTULO: Percepções dos estudantes sobre o ensino remoto e contribuições para o ensino pós-pandemia
AUTORES: Cristiane Tolentino Machado; Ana Amélia Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Práxis, VOLUME: 14, NÚMERO: 28
AUTORES: Cristiane Tolentino Machado; Ana Amélia Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Práxis, VOLUME: 14, NÚMERO: 28
5
TÃTULO: Enablers and Difficulties in the Implementation of Gamification: A Case Study with Teachers
AUTORES: Araújo, I; Carvalho, AA;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Education Sciences, VOLUME: 12, NÚMERO: 3
AUTORES: Araújo, I; Carvalho, AA;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Education Sciences, VOLUME: 12, NÚMERO: 3
6
TÃTULO: Proposal of a Methodological Approach for Digital Innovation in Sustainable Tourism Project Design and Management [Proposta de uma Abordagem Metodológica para a Inovação Digital no Desenho e Gestão de Projetos Turísticos Sustentáveis]
AUTORES: Trindade, AR; Carvalho, AA; Marques, CG;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 22nd Conference of the Portuguese Association of Information Systems, CAPSI 2022 in Atas da Conferencia da Associacao Portuguesa de Sistemas de Informacao
AUTORES: Trindade, AR; Carvalho, AA; Marques, CG;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 22nd Conference of the Portuguese Association of Information Systems, CAPSI 2022 in Atas da Conferencia da Associacao Portuguesa de Sistemas de Informacao
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
7
TÃTULO: Applying Peer Instruction to Computer Science Students Using Non-native Language: A Study with Undergraduate Students
AUTORES: da Costa Junior, Miguel Gomes; Carvalho, Ana Amelia Amorim;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: IEEE International Conference on Engineering, Technology and Education (IEEE TALE) in IEEE TALE2021: IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON ENGINEERING, TECHNOLOGY AND EDUCATION
AUTORES: da Costa Junior, Miguel Gomes; Carvalho, Ana Amelia Amorim;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: IEEE International Conference on Engineering, Technology and Education (IEEE TALE) in IEEE TALE2021: IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON ENGINEERING, TECHNOLOGY AND EDUCATION
INDEXADO EM: WOS
8
TÃTULO: Applying Peer Instruction to Computer Science Students Using Non-native Language: A Study with Undergraduate Students
AUTORES: Miguel Gomes Da Costa; Ana Amelia Amorim Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: TALE 2021 - IEEE International Conference on Engineering, Technology and Education, Proceedings
AUTORES: Miguel Gomes Da Costa; Ana Amelia Amorim Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: TALE 2021 - IEEE International Conference on Engineering, Technology and Education, Proceedings
9
TÃTULO: Creativity and risk-taking in teaching and learning settings: Insights from six international narratives
AUTORES: Danah Henriksen; Michael Henderson; Edwin Creely; Ana Amélia Carvalho; Miroslava Cernochova; Deepshikha Dash; Trina Davis; Punya Mishra;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: International Journal of Educational Research Open, VOLUME: 2
AUTORES: Danah Henriksen; Michael Henderson; Edwin Creely; Ana Amélia Carvalho; Miroslava Cernochova; Deepshikha Dash; Trina Davis; Punya Mishra;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: International Journal of Educational Research Open, VOLUME: 2
10
TÃTULO: The effect of the serious game Tempoly on learning arithmetic polynomial operations Full Text
AUTORES: Barros, C; Carvalho, AA; Salgueiro, A;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, VOLUME: 25, NÚMERO: 3
AUTORES: Barros, C; Carvalho, AA; Salgueiro, A;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, VOLUME: 25, NÚMERO: 3