Jorge Manuel Bento Pinto
AuthID: R-000-7RH
1
TÃTULO: Utilização de portefólios digitais na formação inicial de professores, como estratégia de aprendizagem e avaliação: perspetivas das estudantes
AUTORES: Maria do Rosário Rodrigues; Ana Luisa Oliveira Pires; Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revemop, VOLUME: 4
AUTORES: Maria do Rosário Rodrigues; Ana Luisa Oliveira Pires; Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revemop, VOLUME: 4
2
TÃTULO: O que os alunos sabem acerca da avaliação das aprendizagens
AUTORES: Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revemop, VOLUME: 4
AUTORES: Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revemop, VOLUME: 4
3
TÃTULO: FOCUS ON FORM APPROACH IN LEARNING AND TEACHING PORTUGUESE AS AN L2: A STUDY IN CAPE VERDE
AUTORES: Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: CAUCE-REVISTA INTERNACIONAL DE FILOLOGIA COMUNICACION Y SUS DIDACTICAS, NÚMERO: 40
AUTORES: Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: CAUCE-REVISTA INTERNACIONAL DE FILOLOGIA COMUNICACION Y SUS DIDACTICAS, NÚMERO: 40
INDEXADO EM: WOS
4
TÃTULO: Assessment for learning in Norway and Portugal: the case of primary school mathematics teaching
AUTORES: Nortvedt, GA; Santos, L; Pinto, J;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Assessment in Education-Principles Policy & Practice, VOLUME: 23, NÚMERO: 3
AUTORES: Nortvedt, GA; Santos, L; Pinto, J;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Assessment in Education-Principles Policy & Practice, VOLUME: 23, NÚMERO: 3
5
TÃTULO: The development of self-regulation through assessment criteria
AUTORES: Leonor Santos; Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY) in International Conference on Education & Educational Psychology 2013 (ICEEPSY 2013), VOLUME: 112
AUTORES: Leonor Santos; Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY) in International Conference on Education & Educational Psychology 2013 (ICEEPSY 2013), VOLUME: 112
INDEXADO EM: WOS
6
TÃTULO: SUMMATIVE AND FORMATIVE ASSESSMENT: A DIFFICULT DIALOGUE
AUTORES: Jorge Pinto; Leonor Santos;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: 36th Annual Conference of the International-Group-for-Psychology-of-Mathematics-Education (PME 36) in PROCEEDINGS OF THE 36TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL. 4: OPPORTUNITIES TO LEARN IN MATHEMATICS EDUCATION
AUTORES: Jorge Pinto; Leonor Santos;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: 36th Annual Conference of the International-Group-for-Psychology-of-Mathematics-Education (PME 36) in PROCEEDINGS OF THE 36TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL. 4: OPPORTUNITIES TO LEARN IN MATHEMATICS EDUCATION
INDEXADO EM: WOS
7
TÃTULO: FEEDBACK IN MATHEMATICS LEARNING
AUTORES: Leonor Santos; Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: 35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME) in PROCEEDINGS OF THE 35TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR THE PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL. 1: DEVELOPING MATHEMATICAL THINKING
AUTORES: Leonor Santos; Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: 35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME) in PROCEEDINGS OF THE 35TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR THE PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL. 1: DEVELOPING MATHEMATICAL THINKING
INDEXADO EM: WOS
8
TÃTULO: THE EVOLUTION OF FEEDBACK PRACTICE OF A MATHEMATICS TEACHER
AUTORES: Leonor Santos ; Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: 34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education in PME 34 BRAZIL: PROCEEDINGS OF THE 34TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR THE PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL 4: MATHEMATICS IN DIFFERENT SETTINGS
AUTORES: Leonor Santos ; Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: 34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education in PME 34 BRAZIL: PROCEEDINGS OF THE 34TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR THE PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL 4: MATHEMATICS IN DIFFERENT SETTINGS
INDEXADO EM: WOS
9
TÃTULO: Self-regulating assessment in Mathematics: Saying before doing
AUTORES: Leonor Santos; Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2009, FONTE: BOLEMA-MATHEMATICS EDUCATION BULLETIN-BOLETIM DE EDUCACAO MATEMATICA, VOLUME: 22, NÚMERO: 33
AUTORES: Leonor Santos; Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2009, FONTE: BOLEMA-MATHEMATICS EDUCATION BULLETIN-BOLETIM DE EDUCACAO MATEMATICA, VOLUME: 22, NÚMERO: 33
INDEXADO EM: WOS
10
TÃTULO: LIGHTS AND SHADOWS OF FEEDBACK IN MATHEMATICS LEARNING
AUTORES: Leonor Santos ; Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2009, FONTE: 33rd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education in PME 33: PROCEEDINGS OF THE 33RD CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR THE PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL 5, VOLUME: 5
AUTORES: Leonor Santos ; Jorge Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2009, FONTE: 33rd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education in PME 33: PROCEEDINGS OF THE 33RD CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR THE PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL 5, VOLUME: 5
INDEXADO EM: WOS