Ana Sofia Martins Silva Freire
AuthID: R-000-1GZ
1
TITLE: Classroom social networks, students' peer-related social experiences and sense of belonging: The specific case of students with SEN Full Text
AUTHORS: Freire, Sofia; Rocadas, Claudia; Pipa, Joana; Aguiar, Cecilia;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: BRITISH EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL
AUTHORS: Freire, Sofia; Rocadas, Claudia; Pipa, Joana; Aguiar, Cecilia;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: BRITISH EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL
2
TITLE: CONTRIBUTOS TEÓRICOS PARA PENSAR A FORMAÇÃO DE PROFESSORES NA PERSPECTIVA DA PROFISSIONALIDADE
AUTHORS: Daiane PINHEIRO; Sofia FREIRE;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Formação Docente – Revista Brasileira de Pesquisa sobre Formação de Professores, VOLUME: 15, ISSUE: 34
AUTHORS: Daiane PINHEIRO; Sofia FREIRE;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Formação Docente – Revista Brasileira de Pesquisa sobre Formação de Professores, VOLUME: 15, ISSUE: 34
3
TITLE: As emoções do professor e a autoeficácia docente. Uma investigação quantitativa no contexto brasileiro
AUTHORS: Camila Marta de Almeida; Sofia Freire;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
AUTHORS: Camila Marta de Almeida; Sofia Freire;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
4
TITLE: VALIDAÇÃO DE UM QUESTIONÁRIO SOBRE EDUCAÇÃO INCLUSIVA: VERSÃO PARA PROFESSORES E ALUNOS
AUTHORS: Daniela SEMIÃO; Sofia SANTOS; Sofia FREIRE; Luís TINOCA; Maria João MOGARRO;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Revista Brasileira de Educação Especial, VOLUME: 30
AUTHORS: Daniela SEMIÃO; Sofia SANTOS; Sofia FREIRE; Luís TINOCA; Maria João MOGARRO;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Revista Brasileira de Educação Especial, VOLUME: 30
5
TITLE: Teachers' discrete emotions: the role of anger on teachers' self-efficacy Full Text
AUTHORS: de Almeida, Camila Marta; Freire, Sofia;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP, ISSUE: 99
AUTHORS: de Almeida, Camila Marta; Freire, Sofia;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP, ISSUE: 99
INDEXED IN: WOS
6
TITLE: Social Support at School for Students with Sensory Disabilities Full Text
AUTHORS: Roberta Fadda; Tiziana Piu; Sara Congiu; Doxa Papakonstantinou; Giulia Motzo; Cristina Sechi; Loredana Lucarelli; Ilaria Tatulli; Maria Luisa Pedditzi; Donatella Rita Petretto; Ana Sofia Freire; Konstantinos Papadopoulos;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: International Journal of Environmental Research and Public Health, VOLUME: 21, ISSUE: 8
AUTHORS: Roberta Fadda; Tiziana Piu; Sara Congiu; Doxa Papakonstantinou; Giulia Motzo; Cristina Sechi; Loredana Lucarelli; Ilaria Tatulli; Maria Luisa Pedditzi; Donatella Rita Petretto; Ana Sofia Freire; Konstantinos Papadopoulos;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: International Journal of Environmental Research and Public Health, VOLUME: 21, ISSUE: 8
7
TITLE: VALIDATION OF A QUESTIONNAIRE ON INCLUSIVE EDUCATION: TEACHER AND STUDENT VERSION; [VALIDAÇÃO DE UM QUESTIONÁRIO SOBRE EDUCAÇÃO INCLUSIVA: VERSÃO PARA PROFESSORES E ALUNOS]
AUTHORS: Daniela Semião; Sofia Santos; Sofia Freire; Luís Tinoca; Maria João Mogarro;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Revista Brasileira de Educacao Especial, VOLUME: 30
AUTHORS: Daniela Semião; Sofia Santos; Sofia Freire; Luís Tinoca; Maria João Mogarro;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Revista Brasileira de Educacao Especial, VOLUME: 30
INDEXED IN: Scopus
8
TITLE: Understanding teachers' mindset regarding differentiated instruction: issues related to curriculum planning Full Text
AUTHORS: Maia, Vitor; Freire, Sofia;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION
AUTHORS: Maia, Vitor; Freire, Sofia;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION
9
TITLE: RELATIONSHIP BETWEEN TEACHERS' EMOTIONS AND TEACHERS' SELF-EFFICACY: A SYSTEMATIC REVIEW
AUTHORS: de Almeida, Camila Marta; Freire, Sofia;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, VOLUME: 19, ISSUE: 50
AUTHORS: de Almeida, Camila Marta; Freire, Sofia;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, VOLUME: 19, ISSUE: 50
INDEXED IN: WOS
IN MY: ORCID
10
TITLE: A relação entre as emoções do professor e a autoeficácia docente: uma revisão sistemática
AUTHORS: Camila Marta de Almeida; Sofia Freire;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: Práxis Educacional, VOLUME: 19, ISSUE: 50
AUTHORS: Camila Marta de Almeida; Sofia Freire;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: Práxis Educacional, VOLUME: 19, ISSUE: 50