Centre for English, Translation and Anglo-Portuguese Studies (CETAPS)

Publications Actions
Publicações no Perfil Institucional do Authenticus

Uma Instituição (Grupo) no Authenticus é uma organização que engloba um conjunto de Investigadores (equipa da Instituição ou do Grupo). O conjunto de Investigadores depende da estrutura organizacional da instituição em cada ano e pode ser definido no perfil da Instituição, na secção “Investigadores”. Com base na equipa definida, o Authenticus produz listas de publicações, estatísticas e relatórios institucionais.

As publicações listadas no perfil da Instituição no Authenticus dependem de dois parâmetros:

  • Investigadores associados à equipa da Instituição em cada ano.
  • Origem das Publicações.

As publicações associadas à Instituição podem ter três origens:

  • Publicações validadas pelos membros da equipa - Inclui todas as publicações validadas pelos membros da equipa; é necessário que a equipa da Instituição esteja definida.
  • Todas as Publicadas pelos membros da equipa - Inclui todas as anteriores mais aquelas em que um dos autores foi identificado com um membro da equipa, ainda que não tenha sido validada; é necessário que a equipa da Instituição esteja definida.
  • Com Base na Afiliação - inclui todas as publicações que têm a Instituição ou o Grupo mencionado na afiliação; não é necessário que a equipa da Instituição esteja definida mas, por outro lado, não é garantido que todas as publicações da Instituição sejam listadas.
External   Internal

Update Citation

No data about last update.
Rules:
 This actions updates publications citations of every team member.
 Only validated by team members publications are included.
 Only the current year team is included in this action.>
 The action is executed in the background, thus the results are NOT immediate.
 This actions can be executed only once a month!

Update PrePrints

No data about last update.
Rules:
 This actions updates all pre print publications of the group/institution.
 Only validated by current year team members publications are included.
 The action is executed in the background, thus the results are NOT immediate.
 This actions can be executed only once a day!

Publications Count: 33

1 Team Members
Filters -> Year: 2024
1
TÍTULO: Mapping Travel Writing: A Critical Digital Humanities Perspective
AUTORES: Luciano Moreira ; Maria Zulmira Castanheira;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Digital Humanities Looking at the World: Exploring Innovative Approaches and Contributions to Society, PÁGINAS: 129-137
INDEXADO EM: Scopus CrossRef Unpaywall
2
TÍTULO: Digital media and the Internet in teaching (Science and Mathematics)
AUTORES: Luciano Moreira ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCACAO POR ESCRITO, VOLUME: 14, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: WOS CrossRef Unpaywall
3
TÍTULO: More than a Common Place: A Social Representations Approach to the Internet  Full Text
AUTORES: Luciano Moreira ; Sarrica, Mauro; Morais, Carla ; Paiva, Joao C. ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PAPERS ON SOCIAL REPRESENTATIONS, VOLUME: 32, NÚMERO: 1, PÁGINAS: 2.1-2.28
INDEXADO EM: Scopus WOS
4
TÍTULO: Requirements and expectations for truck platooning - a multidisciplinary perspective
AUTORES: Sérgio Pedro Duarte; Liliana Cunha; Luciano Moreira ; Sara Ferreira; António Lobo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Safety Management and Human Factors
INDEXADO EM: CrossRef: 1 Unpaywall
5
TÍTULO: Spotlighting distraction in artificial intelligence driver assistance systems
AUTORES: Bruno Cardoso; Luciano Moreira ; António Lobo; Sara Ferreira;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: AHFE International
INDEXADO EM: CrossRef Unpaywall
6
TÍTULO: No waves from surface knowledge: diving into the social representations of the deep sea  Full Text
AUTORES: Morais, C ; Luciano Moreira ; Teixeira, AS ; Aguiar, T ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION PART B-COMMUNICATION AND PUBLIC ENGAGEMENT, VOLUME: 12, NÚMERO: 1, PÁGINAS: 22-41
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 9
7
TÍTULO: Science-Religion Dialogue in Education: Religion Teachers' Perceptions in a Roman-Catholic Context
AUTORES: Paiva, JC ; Rosa, M; Moreira, JR; Morais, C ; Luciano Moreira ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION, VOLUME: 52, NÚMERO: 1, PÁGINAS: 287-304
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 3 Handle
8
TÍTULO: Visitors come to experience science: towards a non-obtrusive evaluation method based on immersive virtual reality
AUTORES: Morais, C ; Luciano Moreira ; Teixeira, A; Aguiar, T; Coelho, A ; Pereira, V; Jacinto, A; Varzim, M; Paiva, JC; Rosa, M;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: JCOM-JOURNAL OF SCIENCE COMMUNICATION, VOLUME: 21, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 2 Handle
9
TÍTULO: Musical Control Gestures in Mobile Handheld Devices: Design Guidelines Informed by Daily User Experience
AUTORES: Clement, A; Luciano Moreira ; Rosa, M; Bernardes, G ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: MULTIMODAL TECHNOLOGIES AND INTERACTION, VOLUME: 5, NÚMERO: 7, PÁGINAS: 32
INDEXADO EM: Scopus WOS DBLP CrossRef: 2 Handle
10
TÍTULO: The Social Representations of the Internet: A Systematic Review of Literature Towards a Groundbreaking Research Agenda
AUTORES: Luciano Moreira ; Paiva, JC ; Morais, C ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: PAPERS ON SOCIAL REPRESENTATIONS, VOLUME: 30, NÚMERO: 1, PÁGINAS: 1.1-1
INDEXADO EM: Scopus WOS
11
TÍTULO: Digital Tools Entering the Scene in STEM Activities for Physics Teaching
AUTORES: Carla Morais ; Luciano Moreira ; Mónica Baptista; Iva Martins;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: 2nd International Conference on Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education, TECH-EDU 2020 in Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education - Second International Conference, TECH-EDU 2020, Vila Real, Portugal, December 2-4, 2020, Proceedings, 3, VOLUME: 1384, PÁGINAS: 124-137
INDEXADO EM: Scopus DBLP CrossRef: 1
12
TÍTULO: Handcrafted and Software-Assisted Procedures for Discursive Textual Analysis: Analytical Convergences or Divergences?
AUTORES: Martins, ICD; Lima, VMD; Amaral Rosa, MP; Luciano Moreira ; Ramos, MG;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: 4th World Conference on Qualitative Research (WCQR) in COMPUTER SUPPORTED QUALITATIVE RESEARCH: NEW TRENDS ON QUALITATIVE RESEARCH (WCQR2019), VOLUME: 1068, PÁGINAS: 189-205
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 2
13
TÍTULO: Recuperation and vice versa in Portuguese folk art
AUTORES: Maria Manuela Restivo; Luciano Moreira ; Nuno Marques;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Politics of Recuperation, PÁGINAS: 171-180
INDEXADO EM: CrossRef
14
TÍTULO: SECOND LANGUAGE ACQUISITION EDUCATORS' PERCEPTIONS OF MOBILE DEVICES AND PROFESSIONAL IDENTITY
AUTORES: Silva, T; Morais, C ; Luciano Moreira ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: 14th International Technology, Education and Development Conference (INTED) in 14TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2020), PÁGINAS: 2489-2495
INDEXADO EM: WOS CrossRef
15
TÍTULO: I SEA PROJECT: CHALLENGES FROM SCIENCE COMMUNICATION AND EVALUATION METHODS USING VIRTUAL REALITY IN NON-FORMAL CONTEXTS
AUTORES: Morais, C ; Paiva, JC ; Luciano Moreira ; Aguiar, T ; Ana Teixeira;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 12th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2019)
INDEXADO EM: WOS CrossRef: 1
16
TÍTULO: If Neither from Evolution nor from the Bible, Where Does Tension Between Science and Religion Come from? Insights from a Survey with High School Students in a Roman Catholic Society
AUTORES: João C Paiva ; Carla Morais ; Luciano Moreira ;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Contemporary Trends and Issues in Science Education, VOLUME: 48, PÁGINAS: 277-290
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 4
17
TÍTULO: IMAGES OF THE MOODLE: SOCIAL REPRESENTATIONS OF HIGHER EDUCATION TEACHERS AND STUDENTS
AUTORES: Martins, C; Morais, C ; Luciano Moreira ;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 11th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN) in EDULEARN19: 11TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES, PÁGINAS: 2776-2783
INDEXADO EM: WOS CrossRef
18
TÍTULO: MULTIMEDIA AND VIRTUAL REALITY INTO COMMUNICATION PRACTICES OF SCIENCE CENTERS: A SOCIAL REPRESENTATIONS PERSPECTIVE
AUTORES: Ricardo Simoes; Carla Morais ; Luciano Moreira ;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 12th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2019), PÁGINAS: 4746-4752
INDEXADO EM: WOS CrossRef
19
TÍTULO: Activities with parents on the computer: Science teachers' views
AUTORES: João C Paiva; Carla Morais; Luciano Moreira ;
PUBLICAÇÃO: 2018
INDEXADO EM: Handle
20
TÍTULO: BLURRED BOUNDARIES BETWEEN IDENTITY AND AVATAR: SOCIAL REPRESENTATIONS OF ICT IN THE COMMUNITY OF CONCEICAO DAS CRIOULAS
AUTORES: Portela, M; Assis, T; Luciano Moreira ;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: EDULEARN18: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES, PÁGINAS: 8055-8064
INDEXADO EM: WOS CrossRef

Results per Page: 20.
Página 1 de 2. Total de resultados: 33.