Toggle navigation
Publicações
Investigadores
Instituições
0
Entrar
Autenticação Federada
(Clique na imagem)
Autenticação local
Recuperar Palavra-passe
Registar
Entrar
Maria Amélia da Costa Lopes
AuthID:
R-000-AHV
Publicações
Confirmadas
Para Validar
Document Source:
All
Document Type:
Todos os Tipos de Documentos
Article (4)
Review (1)
Editorial Material (1)
Year Start - End:
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
-
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
Order:
Ano Dsc
Ano Asc
Cit. WOS Dsc
IF WOS Dsc
Cit. Scopus Dsc
IF Scopus Dsc
Título Asc
Título Dsc
Results:
10
20
30
40
50
Publicações Confirmadas: 6
1
TÃTULO:
Building communities in higher education: the case of nursing
AUTORES:
Andrew, N;
Lopes, A
;
Pereira, F
; Lima, I;
PUBLICAÇÃO:
2014
,
FONTE:
TEACHING IN HIGHER EDUCATION,
VOLUME:
19,
NÚMERO:
1
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
Handle
NO MEU:
ORCID
2
TÃTULO:
For a dialectical and communication-related identity in Nursing
Full Text
AUTORES:
Lopes, A
;
PUBLICAÇÃO:
2013
,
FONTE:
REVISTA DA ESCOLA DE ENFERMAGEM DA USP,
VOLUME:
47,
NÚMERO:
3
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
NO MEU:
ORCID
3
TÃTULO:
Everyday life and everyday learning: the ways in which pre-service teacher education curriculum can encourage personal dimensions of teacher identity
Full Text
AUTORES:
Lopes, A
;
Pereira, F
;
PUBLICAÇÃO:
2012
,
FONTE:
EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION,
VOLUME:
35,
NÚMERO:
1
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
Handle
4
TÃTULO:
Identity configurations of preschool teachers in public and private sectors during the first decade of the 21st century [As configurações identitárias dos educadores de infância do setor público e do setor privado na primeira década do sée. XXI]
AUTORES:
Marta, M;
Lopes, A
;
PUBLICAÇÃO:
2012
,
FONTE:
Revista Lusofona de Educacao,
NÚMERO:
22
INDEXADO EM:
Scopus
NO MEU:
ORCID
5
TÃTULO:
Teachers as professionals and teachers' identity construction as an ecological construct: An agenda for research and training drawing upon a biographical research process
AUTORES:
Lopes, A
;
PUBLICAÇÃO:
2009
,
FONTE:
European Educational Research Journal,
VOLUME:
8,
NÚMERO:
3
INDEXADO EM:
Scopus
NO MEU:
ORCID
6
TÃTULO:
Initial teacher education curricula, basic professional identities and professional trajectory [Currículos de formación inicial identidades profesionales de base y trayectoria profesional]
AUTORES:
Lopes, A
;
Pereira, F
; Sousa, C; Carolino, AM; Tormenta, R;
PUBLICAÇÃO:
2007
,
FONTE:
Revista Espanola de Pedagogia,
VOLUME:
65,
NÚMERO:
236
INDEXADO EM:
Scopus
NO MEU:
ORCID
Adicionar à lista
Marked
Marcar Todas
Exportar
×
Publication Export Settings
BibTex
EndNote
APA
CSV
PDF
Export Preview
Print
×
Publication Print Settings
HTML
PDF
Print Preview
×
Selecione a Fonte
Esta publicação tem:
2 registos no
ISI
2 registos no
SCOPUS
2 registos no
DBLP
2 registos no
Unpaywall
2 registos no
Openlibrary
2 registos no
Handle
Por favor selecione o registo que deve ser utilizado pelo Authenticus.
×
Comparar Publicações
© 2024 CRACS & Inesc TEC - All Rights Reserved
Política de Privacidade
|
Terms of Service