Toggle navigation
Publicações
Investigadores
Instituições
0
Entrar
Autenticação Federada
(Clique na imagem)
Autenticação local
Recuperar Palavra-passe
Registar
Entrar
Maria Fátima Carneiro Ribeiro Pereira
AuthID:
R-000-BCW
Publicações
Confirmadas
Para Validar
Document Source:
All
Document Type:
Todos os Tipos de Documentos
Article (7)
Year Start - End:
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
-
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
Order:
Ano Dsc
Ano Asc
Cit. WOS Dsc
IF WOS Dsc
Cit. Scopus Dsc
IF Scopus Dsc
Título Asc
Título Dsc
Results:
10
20
30
40
50
Publicações Confirmadas: 7
1
TÃTULO:
Concepts, policies and practices of teacher education: an analysis of studies on teacher education in Portugal
Full Text
AUTORES:
Fatima Pereira
;
PUBLICAÇÃO:
2013
,
FONTE:
JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING,
VOLUME:
39,
NÚMERO:
5
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
NO MEU:
ORCID
2
TÃTULO:
Everyday life and everyday learning: the ways in which pre-service teacher education curriculum can encourage personal dimensions of teacher identity
Full Text
AUTORES:
Lopes, A
;
Pereira, F
;
PUBLICAÇÃO:
2012
,
FONTE:
EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION,
VOLUME:
35,
NÚMERO:
1
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
Handle
NO MEU:
ORCID
3
TÃTULO:
Childhood schooling. Narratives and conceptions on childhood in initial teacher training in Portugal [Éducation scolaire de l'enfance. Récits et significations dans la formation initiale des enseignants au Portugal]
AUTORES:
Pereira, F
;
Bodergat, JY
;
PUBLICAÇÃO:
2011
,
FONTE:
Sciences de l'Education pour l'Ere Nouvelle,
VOLUME:
44,
NÚMERO:
1
INDEXADO EM:
Scopus
NO MEU:
ORCID
4
TÃTULO:
In-service teacher education and scholar innovation: The semantics of action and reflection on action as a mediation device
AUTORES:
Pereira, F
;
PUBLICAÇÃO:
2011
,
FONTE:
Australian Journal of Teacher Education,
VOLUME:
36,
NÚMERO:
11
INDEXADO EM:
Scopus
NO MEU:
ORCID
5
TÃTULO:
Childhood narratives in initial teacher training childhood government and its re-institutionalisation
AUTORES:
Pereira, F
;
PUBLICAÇÃO:
2010
,
FONTE:
Research in Education,
NÚMERO:
83
INDEXADO EM:
Scopus
NO MEU:
ORCID
6
TÃTULO:
Conceptions and knowledge about childhood in initial teacher training: Changes in recent decades and their impact on teacher professionality, and on schooling in childhood
Full Text
AUTORES:
Fatima Pereira
;
PUBLICAÇÃO:
2009
,
FONTE:
TEACHING AND TEACHER EDUCATION,
VOLUME:
25,
NÚMERO:
8
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
NO MEU:
ORCID
7
TÃTULO:
Initial teacher education curricula, basic professional identities and professional trajectory [Currículos de formación inicial identidades profesionales de base y trayectoria profesional]
AUTORES:
Lopes, A
;
Pereira, F
; Sousa, C; Carolino, AM; Tormenta, R;
PUBLICAÇÃO:
2007
,
FONTE:
Revista Espanola de Pedagogia,
VOLUME:
65,
NÚMERO:
236
INDEXADO EM:
Scopus
NO MEU:
ORCID
Adicionar à lista
Marked
Marcar Todas
Exportar
×
Publication Export Settings
BibTex
EndNote
APA
CSV
PDF
Export Preview
Print
×
Publication Print Settings
HTML
PDF
Print Preview
×
Selecione a Fonte
Esta publicação tem:
2 registos no
ISI
2 registos no
SCOPUS
2 registos no
DBLP
2 registos no
Unpaywall
2 registos no
Openlibrary
2 registos no
Handle
Por favor selecione o registo que deve ser utilizado pelo Authenticus.
×
Comparar Publicações
© 2024 CRACS & Inesc TEC - All Rights Reserved
Política de Privacidade
|
Terms of Service