Toggle navigation
Publicações
Investigadores
Instituições
0
Entrar
Autenticação Federada
(Clique na imagem)
Autenticação local
Recuperar Palavra-passe
Registar
Entrar
António José Nunes Mendes
AuthID:
R-000-265
Publicações
Confirmadas
Para Validar
Document Source:
All
Document Type:
Todos os Tipos de Documentos
Proceedings Paper (49)
Article (11)
Book Chapter (2)
Editorial Material (1)
Book (1)
Year Start - End:
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
-
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
Order:
Ano Dsc
Ano Asc
Cit. WOS Dsc
IF WOS Dsc
Cit. Scopus Dsc
IF Scopus Dsc
Título Asc
Título Dsc
Results:
10
20
30
40
50
Publicações Confirmadas: 64
1
TÃTULO:
The importance of using the CodeInsights monitoring tool to support teaching programming in the context of a pandemic
AUTORES:
Fonseca, Nuno Gil
;
Macedo, Luis
;
Mendes, Antonio Jose
;
PUBLICAÇÃO:
2021
,
FONTE:
IEEE Frontiers in Education Conference (FIE)
in
2021 IEEE FRONTIERS IN EDUCATION CONFERENCE (FIE 2021),
VOLUME:
2021-October
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
NO MEU:
ORCID
2
TÃTULO:
Computer-supported Collaborative Learning in Programming Education: A Systematic Literature Review
AUTORES:
Silva, L
;
Mendes, AJ
;
Gomes, A
;
PUBLICAÇÃO:
2020
,
FONTE:
IEEE Global Engineering Education Conference (IEEE EDUCON)
in
PROCEEDINGS OF THE 2020 IEEE GLOBAL ENGINEERING EDUCATION CONFERENCE (EDUCON 2020)
INDEXADO EM:
WOS
CrossRef
:
27
NO MEU:
ORCID
3
TÃTULO:
Study methods in introductory programming courses
AUTORES:
Gomes, A
;
Marcelino, MJ
;
Correia, F
;
Mendes, AJ
;
PUBLICAÇÃO:
2020
,
FONTE:
IEEE Global Engineering Education Conference (IEEE EDUCON)
in
PROCEEDINGS OF THE 2020 IEEE GLOBAL ENGINEERING EDUCATION CONFERENCE (EDUCON 2020)
INDEXADO EM:
WOS
4
TÃTULO:
A study on the students' perspective about the usage of a programming monitoring tool
AUTORES:
Fonseca, NG; Macedo, L;
Mendes, AJ
;
PUBLICAÇÃO:
2019
,
FONTE:
2019 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2019
in
2019 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2019
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef
NO MEU:
ORCID
5
TÃTULO:
A study on the students' perspective about the usage of a programming monitoring tool
AUTORES:
Nuno Gil Fonseca
;
Luis Macedo
;
Antonio Jose Mendes
;
PUBLICAÇÃO:
2019
,
FONTE:
International Symposium on Computers in Education (SIIE)
in
2019 INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON COMPUTERS IN EDUCATION (SIIE)
INDEXADO EM:
WOS
6
TÃTULO:
An Exploratory Study of Brain Computer Interfaces in Computer Science Education
AUTORES:
Anabela Gomes
;
Ana Rita A Assuncao Teixeira
;
Joana Eloy
;
Antonio Jose Mendes
;
PUBLICAÇÃO:
2019
,
FONTE:
IEEE REVISTA IBEROAMERICANA DE TECNOLOGIAS DEL APRENDIZAJE-IEEE RITA,
VOLUME:
14,
NÚMERO:
4
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
DBLP
CrossRef
:
3
NO MEU:
ORCID
7
TÃTULO:
Augmenting the teacher's perspective on programming student's performance via permanent monitoring
AUTORES:
Fonseca, NG;
Macedo, L
; Marcelino, MJ;
Mendes, AJ
;
PUBLICAÇÃO:
2019
,
FONTE:
48th Frontiers in Education Conference, FIE 2018
in
Proceedings - Frontiers in Education Conference, FIE,
VOLUME:
2018-October
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef
:
2
NO MEU:
ORCID
8
TÃTULO:
NoBug's Snack Bar: A Computational Thinking Serious Game as an Educational Platform
AUTORES:
Vahldick, A; Farah, PR;
Marcelino, MJ
;
Mendes, AJN
;
PUBLICAÇÃO:
2019
,
FONTE:
IEEE LATIN AMERICA TRANSACTIONS,
VOLUME:
17,
NÚMERO:
3
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
NO MEU:
ORCID
9
TÃTULO:
Understand and characterize mental effort in a programming-oriented task
AUTORES:
Joana Eloy
;
Ana Rita Teixeira
;
Anabela Gomes
;
Antonio Jose Mendes
;
PUBLICAÇÃO:
2019
,
FONTE:
6th IEEE Portuguese Meeting on Bioengineering (ENBENG)
in
2019 6TH IEEE PORTUGUESE MEETING IN BIOENGINEERING (ENBENG)
INDEXADO EM:
WOS
10
TÃTULO:
Using Brain Computer Interaction in Programming Problem Solving
AUTORES:
Joana Eloy
;
Ana Rita Teixeira
;
Anabela Gomes
;
Antonio J Jose Mendes
;
PUBLICAÇÃO:
2019
,
FONTE:
10th IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
in
PROCEEDINGS OF 2019 IEEE GLOBAL ENGINEERING EDUCATION CONFERENCE (EDUCON)
INDEXADO EM:
WOS
Adicionar à lista
Marked
Marcar Todas
Exportar
×
Publication Export Settings
BibTex
EndNote
APA
CSV
PDF
Export Preview
Print
×
Publication Print Settings
HTML
PDF
Print Preview
Página 1 de 7. Total de resultados: 64.
<<
<
1
2
3
4
5
6
7
>
>>
×
Selecione a Fonte
Esta publicação tem:
2 registos no
ISI
2 registos no
SCOPUS
2 registos no
DBLP
2 registos no
Unpaywall
2 registos no
Openlibrary
2 registos no
Handle
Por favor selecione o registo que deve ser utilizado pelo Authenticus.
×
Comparar Publicações
© 2024 CRACS & Inesc TEC - All Rights Reserved
Política de Privacidade
|
Terms of Service