Maria João Rama Seabra Santos
AuthID: R-000-BXP
1
TÃTULO: BANC: Normative Data through Regression Analysis for 16 And 17 Year Old Adolescents; [BANC: Dados Normativos através de Análises de Regressão para Adolescentes de 16 e 17 Anos de Idade]
AUTORES: Octávio Moura; Marcelino Pereira; Cristina Albuquerque; Maria Salomé Pinho; Manuela Vilar; Ana Filipa Lopes; Isabel Alberto; Maria João Seabra Santos; Mário Simões;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Iberoamericana de Diagnostico y Evaluacion Psicologica, VOLUME: 1, NÚMERO: 71
AUTORES: Octávio Moura; Marcelino Pereira; Cristina Albuquerque; Maria Salomé Pinho; Manuela Vilar; Ana Filipa Lopes; Isabel Alberto; Maria João Seabra Santos; Mário Simões;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Iberoamericana de Diagnostico y Evaluacion Psicologica, VOLUME: 1, NÚMERO: 71
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
2
TÃTULO: Implementation in the real world of an evidence-based social and emotional learning program for teachers: effects on children social, emotional, behavioral and problem solving skills
AUTORES: Gaspar, Maria Filomena; Seabra Santos, Maria; Relvao, Joana; Pimentel, Mariana; Homem, Tatiana; Azevedo, Andreia Fernandes; Moura Ramos, Mariana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 14
AUTORES: Gaspar, Maria Filomena; Seabra Santos, Maria; Relvao, Joana; Pimentel, Mariana; Homem, Tatiana; Azevedo, Andreia Fernandes; Moura Ramos, Mariana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 14
3
TÃTULO: Most Commonly Used Psychological Tests in Portugal: Findings from a Survey of Portuguese Psychologists; [Testes Psicológicos mais Usados em Portugal: Resultados de um Inquérito a Psicólogos Portugueses]
AUTORES: Mário Simões; Maria João Seabra Santos; Pedro Armelim Almiro; Leandro Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Iberoamericana de Diagnostico y Evaluacion Psicologica, VOLUME: 2, NÚMERO: 72
AUTORES: Mário Simões; Maria João Seabra Santos; Pedro Armelim Almiro; Leandro Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Iberoamericana de Diagnostico y Evaluacion Psicologica, VOLUME: 2, NÚMERO: 72
INDEXADO EM: Scopus
4
TÃTULO: The person within: Parents and professionals’ views about the practitioner’s role in a parenting program
AUTORES: Leitão, SM; Francisco, R; Gaspar, MF; Seabra Santos, MJ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Journal of Child and Family Studies, VOLUME: 32, NÚMERO: 5
AUTORES: Leitão, SM; Francisco, R; Gaspar, MF; Seabra Santos, MJ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Journal of Child and Family Studies, VOLUME: 32, NÚMERO: 5
5
TÃTULO: BRIEF-A: Factor structure and measurement invariance across self-report and informant forms
AUTORES: Albuquerque, Cristina P.; Moura, Octavio; Vilar, Manuela; Seabra Santos, Maria Joao; Pereira, Marcelino; Major, Sofia; Moreira, Andre; Lopes, Ana Filipa; Gaudencio, Alexandra; Simoes, Mario R.;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: APPLIED NEUROPSYCHOLOGY-ADULT
AUTORES: Albuquerque, Cristina P.; Moura, Octavio; Vilar, Manuela; Seabra Santos, Maria Joao; Pereira, Marcelino; Major, Sofia; Moreira, Andre; Lopes, Ana Filipa; Gaudencio, Alexandra; Simoes, Mario R.;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: APPLIED NEUROPSYCHOLOGY-ADULT
6
TÃTULO: Transition to Primary School of Children in Economic Disadvantage: Does a Preschool Teacher Training Program Make a Difference?
AUTORES: Seabra Santos, M; Major, S; Patras, J; Pereira, M; Pimentel, M; Baptista, E; Cruz, F; Santos, M; Homem, T; Azevedo, AF; Gaspar, MF;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL, VOLUME: 50, NÚMERO: 6
AUTORES: Seabra Santos, M; Major, S; Patras, J; Pereira, M; Pimentel, M; Baptista, E; Cruz, F; Santos, M; Homem, T; Azevedo, AF; Gaspar, MF;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL, VOLUME: 50, NÚMERO: 6
7
TÃTULO: Differentiating Preschoolers With(Out) Social-Emotional and Behavioral Problems: Do We Have a Useful Tool?
AUTORES: Major, SO; Seabra Santos, MJ; Martin, RP;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ASSESSMENT FOR EFFECTIVE INTERVENTION, VOLUME: 47, NÚMERO: 4
AUTORES: Major, SO; Seabra Santos, MJ; Martin, RP;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ASSESSMENT FOR EFFECTIVE INTERVENTION, VOLUME: 47, NÚMERO: 4
8
TÃTULO: Family relationships in intellectual disability: Parents' perceptions as elicited by family photographs
AUTORES: Correia, Raquel Alveirinho; Seabra Santos, Maria Joao;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: JOURNAL OF INTELLECTUAL & DEVELOPMENTAL DISABILITY, VOLUME: 48, NÚMERO: 1
AUTORES: Correia, Raquel Alveirinho; Seabra Santos, Maria Joao;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: JOURNAL OF INTELLECTUAL & DEVELOPMENTAL DISABILITY, VOLUME: 48, NÚMERO: 1
9
TÃTULO: Effects of a Teacher Classroom Management program on preschool teachers' practices and psychological factors: A randomized trial with teachers of children from economically disadvantaged families
AUTORES: Gaspar, Maria Filomena; Patras, Joshua; Hutchings, Judy; Homem, Tatiana; Azevedo, Andreia Fernandes; Pimentel, Mariana; Baptista, Elsa; Major, Sofia; Vale, Vera; Seabra Santos, Maria;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 34, NÚMERO: 3
AUTORES: Gaspar, Maria Filomena; Patras, Joshua; Hutchings, Judy; Homem, Tatiana; Azevedo, Andreia Fernandes; Pimentel, Mariana; Baptista, Elsa; Major, Sofia; Vale, Vera; Seabra Santos, Maria;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 34, NÚMERO: 3
10
TÃTULO: Do Parents Perceive Practitioners to Have a Specific Role in Change? A Longitudinal Study Following Participation in an Evidence-Based Program
AUTORES: Sara M Leitão; Marco Pereira; Rita V Santos; Maria Filomena Gaspar; Maria João Seabra Santos;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: International journal of environmental research and public health, VOLUME: 19, NÚMERO: 15
AUTORES: Sara M Leitão; Marco Pereira; Rita V Santos; Maria Filomena Gaspar; Maria João Seabra Santos;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: International journal of environmental research and public health, VOLUME: 19, NÚMERO: 15