Sílvia Maria Martins Melo
AuthID: R-000-GJV
1
TÃTULO: Service Learning for Linguistic and Cultural Diversity in Higher Education: Proposals for Pre-Service (Language) Teacher Education
AUTORES: Duarte, Joana; Gerritsen, Nadia; Lourenco, Monica; Melo Pfeifer, Silvia; Pinto, Susana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 7
AUTORES: Duarte, Joana; Gerritsen, Nadia; Lourenco, Monica; Melo Pfeifer, Silvia; Pinto, Susana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 7
2
TÃTULO: This topic was inconsiderate of our culture: Jordanian students' perceptions of intercultural clashes in IELTS writing tests
AUTORES: Abdel Rahman Mitib Altakhaineh; Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Applied Linguistics Review, VOLUME: 15, NÚMERO: 1
AUTORES: Abdel Rahman Mitib Altakhaineh; Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Applied Linguistics Review, VOLUME: 15, NÚMERO: 1
3
TÃTULO: Building a virtual transnational space for initial teacher education with Australian and German students
AUTORES: Sue Ollerhead; Silvia Melo Pfeifer; Alice Chik;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Journal of Multilingual and Multicultural Development, VOLUME: 45, NÚMERO: 3
AUTORES: Sue Ollerhead; Silvia Melo Pfeifer; Alice Chik;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Journal of Multilingual and Multicultural Development, VOLUME: 45, NÚMERO: 3
4
TÃTULO: Crossing linguistic and disciplinary boundaries? Linguistic practices in STEM/S.T.E.M. classrooms, or how a multilingual habit does not make a multilingual monk
AUTORES: Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Language, Culture and Curriculum, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
AUTORES: Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Language, Culture and Curriculum, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
5
TÃTULO: Do societal and individual multilingualism lead to positive perceptions of multilingualism and language learning? A comparative study with Australian and German pre-service teachers
AUTORES: Alice Chik; Silvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Language Awareness, VOLUME: 33, NÚMERO: 1
AUTORES: Alice Chik; Silvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Language Awareness, VOLUME: 33, NÚMERO: 1
6
TÃTULO: Between multilingual ethos and English pathos: how do multilingual scholars navigate international academia?
AUTORES: Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Language and Education, VOLUME: 38, NÚMERO: 1
AUTORES: Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Language and Education, VOLUME: 38, NÚMERO: 1
7
TÃTULO: An inconvenient truth: When ideologies of multilingualism lead to auto‐inflicted epistemic exclusion by multilingual students in higher education
AUTORES: Sílvia Melo‐Pfeifer; Vander Tavares;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Journal of Applied Linguistics
AUTORES: Sílvia Melo‐Pfeifer; Vander Tavares;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Journal of Applied Linguistics
INDEXADO EM: CrossRef
8
TÃTULO: Conclusion: Linguistic Landscapes in Education—Where Do We Go Now?
AUTORES: Lourenço, M; Melo Pfeifer, S;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Multilingual Education, VOLUME: 43
AUTORES: Lourenço, M; Melo Pfeifer, S;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Multilingual Education, VOLUME: 43
9
TÃTULO: The Co-Construction of the Concept “Linguistic Landscape” by Language Educators in an Online Course
AUTORES: Araújo Sá, eMH; Carinhas, R; Melo Pfeifer, S; Simões, AR;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Multilingual Education, VOLUME: 43
AUTORES: Araújo Sá, eMH; Carinhas, R; Melo Pfeifer, S; Simões, AR;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Multilingual Education, VOLUME: 43
10
TÃTULO: Refugee “calouros” during the Covid-19 pandemic: effects on Portuguese learning in higher education in Brazil
AUTORES: Bruna Ruano; Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Intercultural Education, VOLUME: 34, NÚMERO: 2
AUTORES: Bruna Ruano; Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Intercultural Education, VOLUME: 34, NÚMERO: 2