Sílvia Maria Martins Melo
AuthID: R-000-GJV
1
TÃTULO: Linguistic landscapes as a pedagogical tool to promote global citizenship skills: Envisioning the role of service learning
AUTORES: Joana Duarte; Mónica Lourenço; Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: The Routledge Handbook of the Sociopolitical Context of Language Learning
AUTORES: Joana Duarte; Mónica Lourenço; Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: The Routledge Handbook of the Sociopolitical Context of Language Learning
2
TÃTULO: Introduction: Being Multilingual and Living Multilingually – Advancing a Social Justice Agenda in Applied Language Studies
AUTORES: Paula Kalaja; Sílvia Melo-Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Visualising Language Students and Teachers as Multilinguals
AUTORES: Paula Kalaja; Sílvia Melo-Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Visualising Language Students and Teachers as Multilinguals
3
TÃTULO: 3 Visual Methods in Language Teacher Education: Uncovering Beliefs about Career Choices Held by Pre-Service Teachers
AUTORES: Sílvia Melo-Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Visualising Language Students and Teachers as Multilinguals
AUTORES: Sílvia Melo-Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Visualising Language Students and Teachers as Multilinguals
4
TÃTULO: Service Learning for Linguistic and Cultural Diversity in Higher Education: Proposals for Pre-Service (Language) Teacher Education
AUTORES: Duarte, Joana; Gerritsen, Nadia; Lourenco, Monica; Melo Pfeifer, Silvia; Pinto, Susana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 7
AUTORES: Duarte, Joana; Gerritsen, Nadia; Lourenco, Monica; Melo Pfeifer, Silvia; Pinto, Susana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 7
5
TÃTULO: L2 Learners Engaging with Linguistic Landscapes in the Classroom: Developing Criticality and Inspiring Agency
AUTORES: Mónica Lourenço; Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Social Justice through Pedagogies of Multiliteracies: Developing and Strengthening L2 Learner Agency and Identity
AUTORES: Mónica Lourenço; Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Social Justice through Pedagogies of Multiliteracies: Developing and Strengthening L2 Learner Agency and Identity
6
TÃTULO: This topic was inconsiderate of our culture: Jordanian students' perceptions of intercultural clashes in IELTS writing tests
AUTORES: Abdel Rahman Mitib Altakhaineh; Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Applied Linguistics Review, VOLUME: 15, NÚMERO: 1
AUTORES: Abdel Rahman Mitib Altakhaineh; Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Applied Linguistics Review, VOLUME: 15, NÚMERO: 1
7
TÃTULO: Building a virtual transnational space for initial teacher education with Australian and German students
AUTORES: Sue Ollerhead; Silvia Melo Pfeifer; Alice Chik;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Journal of Multilingual and Multicultural Development, VOLUME: 45, NÚMERO: 3
AUTORES: Sue Ollerhead; Silvia Melo Pfeifer; Alice Chik;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Journal of Multilingual and Multicultural Development, VOLUME: 45, NÚMERO: 3
8
TÃTULO: Crossing linguistic and disciplinary boundaries? Linguistic practices in STEM/S.T.E.M. classrooms, or how a multilingual habit does not make a multilingual monk
AUTORES: Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Language, Culture and Curriculum, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
AUTORES: Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Language, Culture and Curriculum, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
9
TÃTULO: Do societal and individual multilingualism lead to positive perceptions of multilingualism and language learning? A comparative study with Australian and German pre-service teachers
AUTORES: Alice Chik; Silvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Language Awareness, VOLUME: 33, NÚMERO: 1
AUTORES: Alice Chik; Silvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Language Awareness, VOLUME: 33, NÚMERO: 1
10
TÃTULO: Between multilingual ethos and English pathos: how do multilingual scholars navigate international academia?
AUTORES: Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Language and Education, VOLUME: 38, NÚMERO: 1
AUTORES: Sílvia Melo Pfeifer;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Language and Education, VOLUME: 38, NÚMERO: 1