Susana Paula Graça Carreira
AuthID: R-000-GZJ
1
TÃTULO: Advancing Mathematical Modelling and Applications Educational Research and Practice
AUTORES: Greefrath, G; Carreira, S; Stillman, GA;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling
AUTORES: Greefrath, G; Carreira, S; Stillman, GA;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling
2
TÃTULO: Knowledge for teaching mathematical problem-solving with technology: An exploratory study of a mathematics teacher’s proficiency
AUTORES: Hélia Jacinto; Susana Carreira;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: European Journal of Science and Mathematics Education, VOLUME: 11, NÚMERO: 1
AUTORES: Hélia Jacinto; Susana Carreira;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: European Journal of Science and Mathematics Education, VOLUME: 11, NÚMERO: 1
3
TÃTULO: Digital tools and paper-and-pencil in solving-and-expressing: how technology expands a student’s conceptual model of a covariation problem
AUTORES: Jacinto, H; Carreira, S;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Journal on Mathematics Education, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
AUTORES: Jacinto, H; Carreira, S;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Journal on Mathematics Education, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
4
TÃTULO: Undergraduate Students' Learning of Linear Algebra Through Mathematical Modelling Routes
AUTORES: Ramirez Montes, G; Henriques, A; Carreira, S;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: CANADIAN JOURNAL OF SCIENCE MATHEMATICS AND TECHNOLOGY EDUCATION, VOLUME: 21, NÚMERO: 2
AUTORES: Ramirez Montes, G; Henriques, A; Carreira, S;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: CANADIAN JOURNAL OF SCIENCE MATHEMATICS AND TECHNOLOGY EDUCATION, VOLUME: 21, NÚMERO: 2
5
TÃTULO: Mathematical thinking about systems - students modeling a biometrics identity verification system
AUTORES: Baioa, AM; Carreira, S;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING, VOLUME: 25, NÚMERO: 3
AUTORES: Baioa, AM; Carreira, S;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING, VOLUME: 25, NÚMERO: 3
6
TÃTULO: MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING WITH TECHNOLOGY: HOW DO MATHS TEACHERS SOLVE-AND-EXPRESS ON THE SCREEN?
AUTORES: Hélia Jacinto; Susana Carreira;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN21 Proceedings
AUTORES: Hélia Jacinto; Susana Carreira;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN21 Proceedings
7
TÃTULO: Mathematical models and meanings by school and university students in a modelling task
AUTORES: Susana Carreira; Ana Margarida Baioa; Lourdes Maria W Werle de Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: AVANCES DE INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA, NÚMERO: 17
AUTORES: Susana Carreira; Ana Margarida Baioa; Lourdes Maria W Werle de Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: AVANCES DE INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA, NÚMERO: 17
INDEXADO EM: WOS
8
TÃTULO: Venues for Analytical Reasoning Problems: How Children Produce Deductive Reasoning
AUTORES: Carreira, S; Amado, N; Jacinto, H;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 10, NÚMERO: 6
AUTORES: Carreira, S; Amado, N; Jacinto, H;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 10, NÚMERO: 6
9
TÃTULO: Connections between mathematics and digital technology in problem-solving: Evidences of techno-mathematical fluency
AUTORES: Jacinto, H; Carreira, S;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: 25th Asian Technology Conference in Mathematics, ATCM 2020 in Proceedings of the Asian Technology Conference in Mathematics
AUTORES: Jacinto, H; Carreira, S;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: 25th Asian Technology Conference in Mathematics, ATCM 2020 in Proceedings of the Asian Technology Conference in Mathematics
INDEXADO EM: Scopus
10
TÃTULO: The democratization of technical education from the point of view of the affective dimension of mathematics learning: An outset reflection
AUTORES: Alcântara, L; Carreira, S; Amado, N;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Acta Scientiae, VOLUME: 21, NÚMERO: 1
AUTORES: Alcântara, L; Carreira, S; Amado, N;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Acta Scientiae, VOLUME: 21, NÚMERO: 1