José Maria Castro Silva
AuthID: R-000-JX0
1
TÃTULO: Resilience and mental health in practicing chilean teachers during the pandemic Full Text
AUTORES: Vergara, Paula Villalobos; Ortuzar, Rodrigo Vergara; Gomez, Maria Catalina Sabando; Peixoto, Francisco J.; Silva, Jose Castro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: TEACHING AND TEACHER EDUCATION, VOLUME: 139
AUTORES: Vergara, Paula Villalobos; Ortuzar, Rodrigo Vergara; Gomez, Maria Catalina Sabando; Peixoto, Francisco J.; Silva, Jose Castro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: TEACHING AND TEACHER EDUCATION, VOLUME: 139
2
TÃTULO: Resilience and purpose as predictors of Portuguese school leaders' work well-being
AUTORES: Silva, Jose Castro; Almeida, Ana Patricia; Pacheco, Patricia; Ferreira, Marco;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF EDUCATIONAL ADMINISTRATION, VOLUME: 62, NÚMERO: 4
AUTORES: Silva, Jose Castro; Almeida, Ana Patricia; Pacheco, Patricia; Ferreira, Marco;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF EDUCATIONAL ADMINISTRATION, VOLUME: 62, NÚMERO: 4
3
TÃTULO: Autoeficácia docente e indisciplina: Perceções de professores do 3.º Ciclo do Ensino Básico Full Text
AUTORES: José Castro Silva; Adriana Madeira; Nádia Ferreira;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 37, NÚMERO: 2
AUTORES: José Castro Silva; Adriana Madeira; Nádia Ferreira;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 37, NÚMERO: 2
4
TÃTULO: School leadership engagement: validation of the Portuguese version of UWES scale
AUTORES: Silva, Jose Castro; Ferreira, Marco; Pacheco, Patricia; Almeida, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 8
AUTORES: Silva, Jose Castro; Ferreira, Marco; Pacheco, Patricia; Almeida, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 8
5
TÃTULO: Interdisciplinary teaching practices in STEAM education in Brazil
AUTORES: Juliana Abra Olivato; José Castro Silva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: London Review of Education, VOLUME: 21, NÚMERO: 1
AUTORES: Juliana Abra Olivato; José Castro Silva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: London Review of Education, VOLUME: 21, NÚMERO: 1
6
TÃTULO: Job demands and resources as predictors of well-being in portuguese teachers Full Text
AUTORES: Silva, Jose Castro; Peixoto, Francisco; Galhoz, Adriana; Gaitas, Sergio;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
AUTORES: Silva, Jose Castro; Peixoto, Francisco; Galhoz, Adriana; Gaitas, Sergio;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
7
TÃTULO: Differentiated instruction: 'to be, or not to be, that is the question' Full Text
AUTORES: Gaitas, Sergio; Careto, C.; Peixoto, F.; Silva, J. Castro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION
AUTORES: Gaitas, Sergio; Careto, C.; Peixoto, F.; Silva, J. Castro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION
8
TÃTULO: The Multidimensional Teachers' Resilience Scale: Validation for Portuguese Teachers
AUTORES: Peixoto, F; Silva, JC; Pipa, J; Wosnitza, M; Mansfield, C;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT, VOLUME: 38, NÚMERO: 3
AUTORES: Peixoto, F; Silva, JC; Pipa, J; Wosnitza, M; Mansfield, C;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT, VOLUME: 38, NÚMERO: 3
9
TÃTULO: Academic Domain Satisfaction Scale in Portuguese College Students
AUTORES: Leandro S Almeida; Maria do Ceu Taveira; Francisco Peixoto; Jose Castro Silva; Maria Joao Gouveia;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: REVISTA IBEROAMERICANA DE DIAGNOSTICO Y EVALUACION-E AVALIACAO PSICOLOGICA, VOLUME: 1, NÚMERO: 54
AUTORES: Leandro S Almeida; Maria do Ceu Taveira; Francisco Peixoto; Jose Castro Silva; Maria Joao Gouveia;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: REVISTA IBEROAMERICANA DE DIAGNOSTICO Y EVALUACION-E AVALIACAO PSICOLOGICA, VOLUME: 1, NÚMERO: 54
INDEXADO EM: WOS
NO MEU: ORCID
10
TÃTULO: Teacher identity: can ethical orientation be related to perceived competence, psychological needs satisfaction, commitment and global self-esteem? Full Text
AUTORES: Granjo, M; Silva, JC; Peixoto, F;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, VOLUME: 44, NÚMERO: 2
AUTORES: Granjo, M; Silva, JC; Peixoto, F;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, VOLUME: 44, NÚMERO: 2