1
TÍTULO: Training and Certification of Competences through Serious Games
AUTORES: Baptista, Ricardo; Coelho, Antonio; de Carvalho, Carlos Vaz;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: COMPUTERS, VOLUME: 13, NÚMERO: 8
INDEXADO EM: Scopus WOS DBLP CrossRef
2
TÍTULO: An Educational Escape Room Game to Develop Cybersecurity Skills
AUTORES: Spatafora, Alessia; Wagemann, Markus; Sandoval, Charlotte; Leisenberg, Manfred; de Carvalho, Carlos Vaz;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: COMPUTERS, VOLUME: 13, NÚMERO: 8
INDEXADO EM: Scopus WOS
3
TÍTULO: Design Thinking in Secondary Education: Required Teacher Skills
AUTORES: Novo, Carolina; Tramonti, Michela; Dochshanov, Alden Meirzhanovich; Tuparova, Daniela; Garkova, Boiana; Eroglan, Fatma; Ugras, Tuba; Yucel Toy, Banu; de Carvalho, Carlos Vaz;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 10
INDEXADO EM: Scopus WOS
4
TÍTULO: Game-Based Learning, Gamification in Education and Serious Games
AUTORES: de Carvalho, Carlos Vaz; Coelho, Antonio ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: COMPUTERS, VOLUME: 11, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS DBLP CrossRef: 21
5
TÍTULO: Generational Inclusion: Getting Older Adults Ready to Own Safe Online Identities
AUTORES: Zanchetta, Chiara; Schiff, Hannah; Novo, Carolina; Cruz, Sandra; de Carvalho, Carlos Vaz;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 12, NÚMERO: 10
INDEXADO EM: Scopus WOS
6
TÍTULO: Towards a Virtual Environment to Teach Natural Resouce Management based on a Virtual City Serious Game
AUTORES: Caeiro Rodriguez, Manuel; Manso Vazquez, Mario; Lorenzo Rial, Maria A.; Varela, Mercedes; Vaz de Carvalho, Carlos; Tramonti, Michela; Dochshanov, Alden Meirzhanovich; Senka, Gita; Tsalapata, Hariklia; Heidmann, Olivier; Jesmin, Triinu; Terasmaa, Jaanus;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: International Symposium on Computers in Education (SIIE) in 2022 INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON COMPUTERS IN EDUCATION (SIIE)
INDEXADO EM: Scopus WOS
7
TÍTULO: Editorial: Serious Games
AUTORES: de Carvalho, CV; Gonzalez, CSG; Popescu, E; Rugelj, J;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: FRONTIERS IN COMPUTER SCIENCE, VOLUME: 3
INDEXADO EM: WOS
8
TÍTULO: Developing Emotional Intelligence with a Game: The League of Emotions Learners Approach
AUTORES: Santos, J; Jesmin, T; Martis, A; Maunder, M; Cruz, S; Novo, C; Schiff, H; Bessa, P; Costa, R; de Carvalho, CV;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: COMPUTERS, VOLUME: 10, NÚMERO: 8
INDEXADO EM: Scopus WOS
9
TÍTULO: Using Dynamic Difficulty Adjustment to Improve the Experience and Train FPS Gamers
AUTORES: Knorr, Johann; de Carvalho, Carlos Vaz;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: 9th International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM) in TEEM'21: NINTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON TECHNOLOGICAL ECOSYSTEMS FOR ENHANCING MULTICULTURALITY
INDEXADO EM: Scopus WOS
10
TÍTULO: Creating Competitive Opponents for Serious Games through Dynamic Difficulty Adjustment  Full Text
AUTORES: David Kristan; Pedro Bessa; Ricardo Costa; Carlos Vaz de Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: INFORMATION, VOLUME: 11, NÚMERO: 3
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