Maria Teresa Limpo Hargreaves de Sousa Dias
AuthID: R-000-V5A
1
TÃTULO: Cross-cultural adaptation and reliability of the European Portuguese version of the Musculoskeletal Health Questionnaire: A methodological study Full Text
AUTORES: Ribeiro, Herminia; Cruz, Eduardo Brazete; Castro, Ana ; Rodrigues, Ana; Heleno, Bruno; Dias, Teresa L.; Pires, Diogo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: PLOS ONE, VOLUME: 19, NÚMERO: 8
AUTORES: Ribeiro, Herminia; Cruz, Eduardo Brazete; Castro, Ana ; Rodrigues, Ana; Heleno, Bruno; Dias, Teresa L.; Pires, Diogo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: PLOS ONE, VOLUME: 19, NÚMERO: 8
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


2
TÃTULO: Effectiveness and Long-Term Effects of SER+ FELIZ(mente): A School-Based Mindfulness Program for Portuguese Elementary Students
AUTORES: Magalhaes, Sofia; Carvalheiras, Carolina; Ribeiro, Catarina; Francisco, Catia; Mourisco, Cristina; Leal, Teresa; Limpo, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 11
AUTORES: Magalhaes, Sofia; Carvalheiras, Carolina; Ribeiro, Catarina; Francisco, Catia; Mourisco, Cristina; Leal, Teresa; Limpo, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 11
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


3
TÃTULO: Effects of SRSD writing interventions in grade 3: examining the added value of attention vs. transcription training components Full Text
AUTORES: Rocha, Renata S.; Soeiro, Ines; Magalhaes, Sofia; Castro, Sao Luis ; Limpo, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: READING AND WRITING
AUTORES: Rocha, Renata S.; Soeiro, Ines; Magalhaes, Sofia; Castro, Sao Luis ; Limpo, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: READING AND WRITING
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


4
TÃTULO: Examining the Impact and Moderating Effects of an 8-Week Mindfulness-Based Program in Grade 4
AUTORES: Limpo, Teresa; Vieira, Ana I.; Magalhaes, Sofia; Rocha, Renata; Cordeiro, Carolina; Rodrigues, Rui ; Coelho, Antonio ; Nobrega, Rui; Jacob, J; Cardoso, Pedro; Pinheiro, Marisa; Castro, Sao Luis ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: MINDFULNESS, VOLUME: 14, NÚMERO: 8
AUTORES: Limpo, Teresa; Vieira, Ana I.; Magalhaes, Sofia; Rocha, Renata; Cordeiro, Carolina; Rodrigues, Rui ; Coelho, Antonio ; Nobrega, Rui; Jacob, J; Cardoso, Pedro; Pinheiro, Marisa; Castro, Sao Luis ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: MINDFULNESS, VOLUME: 14, NÚMERO: 8
5
TÃTULO: Longitudinal and reciprocal links between writing motivation and writing quality in grades 4-5: A cross-lagged panel analysis Full Text
AUTORES: Rasteiro, Isabel; Limpo, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CONTEMPORARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 75
AUTORES: Rasteiro, Isabel; Limpo, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CONTEMPORARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 75
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


6
TÃTULO: Connecting Higher Education to the Labour Market: The Experience of Service Learning in a Portuguese University
AUTORES: Pais, Sofia Castanheira; Dias, Teresa Silva; Benicio, Deyse;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 12, NÚMERO: 4
AUTORES: Pais, Sofia Castanheira; Dias, Teresa Silva; Benicio, Deyse;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 12, NÚMERO: 4
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


7
TÃTULO: Examining the Factorial Structure, Reliability, and Predictive Validity of the Portuguese Version of the Child and Adolescent Mindfulness Measure (CAMM)
AUTORES: Limpo, Teresa; Rasteiro, Isabel; Aguiar, Sandra; Magalhaes, Sofia;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: MINDFULNESS
AUTORES: Limpo, Teresa; Rasteiro, Isabel; Aguiar, Sandra; Magalhaes, Sofia;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: MINDFULNESS
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


8
TÃTULO: Examining karate and football perceptions and their links with athlete engagement and quality of life
AUTORES: Limpo, Teresa; Rodel, Gabriela; Tadrist, Sid;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: FRONTIERS IN SPORTS AND ACTIVE LIVING, VOLUME: 4
AUTORES: Limpo, Teresa; Rodel, Gabriela; Tadrist, Sid;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: FRONTIERS IN SPORTS AND ACTIVE LIVING, VOLUME: 4
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


9
TÃTULO: Examining Longitudinal and Concurrent Links Between Writing Motivation and Writing Quality in Middle School
AUTORES: Rasteiro, Isabel; Limpo, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: WRITTEN COMMUNICATION, VOLUME: 40, NÚMERO: 1
AUTORES: Rasteiro, Isabel; Limpo, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: WRITTEN COMMUNICATION, VOLUME: 40, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


10
TÃTULO: Relating transcription, executive functions and text quality in Grades 2-3: A cross-lagged panel analysis Full Text
AUTORES: Vieira, Ana Isabel; Magalhaes, Sofia; Limpo, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
AUTORES: Vieira, Ana Isabel; Magalhaes, Sofia; Limpo, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
INDEXADO EM:
Scopus
WOS

