1
TÍTULO: A titularidade da escola na avaliação da qualidade educacional
AUTORES: Mara Regina Lemes de Sordi; Estela Costa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Educação e Políticas em Debate
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: Framing School Governance and Teacher Professional Development Using Global Standardized School Assessments
AUTORES: Costa, Estela; Carvalho, Luis Miguel;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 9
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Reframing Schools: What Has Been Learned and Remains in the Post-COVID-19 Period in Portugal
AUTORES: Estela Costa; Mónica Baptista;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Schools and Society During the COVID-19 Pandemic: How Education Systems Changed and the Road Ahead
INDEXADO EM: Scopus
4
TÍTULO: O papel do conhecimento na construção e na promulgação de uma política pública: o caso da avaliação externa das escolas em Portugal
AUTORES: Dulce Campos; Estela Costa;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação, VOLUME: 31, NÚMERO: 119
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Recontextualization of improvement-oriented policies in Portugal: The case of the pilot project for pedagogical innovation (2016-2019)
AUTORES: Carvalho, LM; Costa, E; Almeida, M;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, VOLUME: 110
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
6
TÍTULO: Depicting the faces of results-oriented regulatory processes in Portugal: National testing in policy texts
AUTORES: Carvalho, LM; Costa, E; Sant'Ovaia, C;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL, VOLUME: 19, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 6
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: Os testes nacionais como instrumento de ação pública no sistema educativo Português: Processos de “problematização” e de “preconização”
AUTORES: Sant'Ovaia, C; Costa, E;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Curriculo sem Fronteiras, VOLUME: 20, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 1
NO MEU: ORCID
8
TÍTULO: STEM EDUCATION DURING THE COVID-19: TEACHERS' PERSPECTIVES ABOUT STRATEGIES, CHALLENGES AND EFFECTS ON STUDENTS' LEARNING
AUTORES: Baptista, M; Costa, E; Martins, I;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION, VOLUME: 19, NÚMERO: 6A
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 7
NO MEU: ORCID
9
TÍTULO: Hard and Soft Tissue Cell Behavior on Polyetheretherketone, Zirconia, and Titanium Implant Materials
AUTORES: Mariana Brito da Cruz ; Joana Faria Marques ; Gabriella M Penarrieta Juanito; Mafalda Costa; Julio C M Souza; Ricardo S Magini; Georgina Miranda; Filipe Samuel Silva; Antonio Duarte Sola P Pereira da Mata ; Joao Manuel M Mendez Carames ;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF ORAL & MAXILLOFACIAL IMPLANTS, VOLUME: 34, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 33
10
TÍTULO: School Leaders' Insights Regarding Beginning Teachers' Induction in Belgium, Finland and Portugal
AUTORES: Costa, E; Almeida, M; Pinho, AS; Pipa, J;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, VOLUME: 2019, NÚMERO: 81
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
NO MEU: ORCID
Página 1 de 3. Total de resultados: 24.