Fabrizio Macagno
AuthID: R-000-YYN
1
TÃTULO: A close look at children's and adolescents' arguments: combining a developmental, educational, and philosophical perspective
AUTORES: Rapanta, Chrysi; Macagno, Fabrizio; Jenset, Gard;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, VOLUME: 40, NÚMERO: 1
AUTORES: Rapanta, Chrysi; Macagno, Fabrizio; Jenset, Gard;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, VOLUME: 40, NÚMERO: 1
2
TÃTULO: When cancellation becomes unreasonable
AUTORES: Macagno, Fabrizio; Graci, Roberto;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERCULTURAL PRAGMATICS, VOLUME: 21, NÚMERO: 3
AUTORES: Macagno, Fabrizio; Graci, Roberto;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERCULTURAL PRAGMATICS, VOLUME: 21, NÚMERO: 3
3
TÃTULO: Chapter 8. Strategic communication in the Covid-19 pandemic. Uses of arguments and manipulative tactics in institutional social media communication
AUTORES: Fabrizio Macagno; Ana Carolina Trevisan;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Pragmatics & Beyond New Series - Manufacturing Dissent
AUTORES: Fabrizio Macagno; Ana Carolina Trevisan;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Pragmatics & Beyond New Series - Manufacturing Dissent
4
TÃTULO: When Meaning Becomes Controversial. Critical Questions for Assessing Semantic Arguments
AUTORES: Jakub Pruś; Fabrizio Macagno;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Informal Logic, VOLUME: 44, NÚMERO: 2
AUTORES: Jakub Pruś; Fabrizio Macagno;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Informal Logic, VOLUME: 44, NÚMERO: 2
5
TÃTULO: Toward a definition of pedagogical content knowledge of argumentation in the history classroom
AUTORES: Chrysi Rapanta; María Paula Pereira; Fabrizio Macagno;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Global Perspectives on the Role of Dialogue in History Education: Socio-cultural, Psychological, and Digital Dimensions
AUTORES: Chrysi Rapanta; María Paula Pereira; Fabrizio Macagno;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Global Perspectives on the Role of Dialogue in History Education: Socio-cultural, Psychological, and Digital Dimensions
6
TÃTULO: Arguing with Engineered Concepts. An Introduction to Conceptual Engineering and the Strategies of Definition Full Text
AUTORES: Hinton, Martin; Macagno, Fabrizio;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: TOPOI-AN INTERNATIONAL REVIEW OF PHILOSOPHY, VOLUME: 43, NÚMERO: 5
AUTORES: Hinton, Martin; Macagno, Fabrizio;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: TOPOI-AN INTERNATIONAL REVIEW OF PHILOSOPHY, VOLUME: 43, NÚMERO: 5
7
TÃTULO: Slurs, Definitions, and the Varieties of Emotive Meaning
AUTORES: Fabrizio Macagno;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Perspectives in Pragmatics, Philosophy and Psychology, VOLUME: 37
AUTORES: Fabrizio Macagno;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Perspectives in Pragmatics, Philosophy and Psychology, VOLUME: 37
8
TÃTULO: Argumentation and the interpretation of religious texts
AUTORES: Macagno, Fabrizio; Salvato, Lucia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF ARGUMENTATION IN CONTEXT, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
AUTORES: Macagno, Fabrizio; Salvato, Lucia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF ARGUMENTATION IN CONTEXT, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
9
TÃTULO: The boundaries of lying Casuistry and the pragmatic dimension of interpretation
AUTORES: Macagno, Fabrizio; Damele, Giovanni;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF ARGUMENTATION IN CONTEXT, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
AUTORES: Macagno, Fabrizio; Damele, Giovanni;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF ARGUMENTATION IN CONTEXT, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


NO MEU:
ORCID

10
TÃTULO: Introduction to the Special Issue Boundaries between dialogic pedagogy and argumentation theory
AUTORES: Rapanta, Chrysi; Macagno, Fabrizio;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: DIALOGIC PEDAGOGY, VOLUME: 11, NÚMERO: 3
AUTORES: Rapanta, Chrysi; Macagno, Fabrizio;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: DIALOGIC PEDAGOGY, VOLUME: 11, NÚMERO: 3