Cecília do Rosário da Mota Aguiar
AuthID: R-000-3KN
1
TÃTULO: Media literacy in early education: European policies and curricular differentiation
AUTORES: Catarina Araújo; Cecília Aguiar; Lígia Monteiro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educational Media International, VOLUME: 60, NÚMERO: 3-4
AUTORES: Catarina Araújo; Cecília Aguiar; Lígia Monteiro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educational Media International, VOLUME: 60, NÚMERO: 3-4
2
TÃTULO: Predictors of educational aspirations of Roma mothers in Czech Republic, Greece, and Portugal Full Text
AUTORES: Jana Obrovská; Cecília Aguiar; Carla Sofia Silva; Konstantinos Petrogiannis;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Social Psychology of Education, VOLUME: 26, NÚMERO: 4
AUTORES: Jana Obrovská; Cecília Aguiar; Carla Sofia Silva; Konstantinos Petrogiannis;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Social Psychology of Education, VOLUME: 26, NÚMERO: 4
3
TÃTULO: Concurrent and Longitudinal Associations Between Parent Math Support in Early Childhood and Math Skills: A Meta-Analytic Study Full Text
AUTORES: Ribeiro, Luisa A.; Donolato, Enrica; Aguiar, Cecilia; Correia, Nadine; Zachrisson, Henrik D.;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF COGNITION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 25, NÚMERO: 1
AUTORES: Ribeiro, Luisa A.; Donolato, Enrica; Aguiar, Cecilia; Correia, Nadine; Zachrisson, Henrik D.;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF COGNITION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 25, NÚMERO: 1
4
TÃTULO: Predictors of Secondary Education Completion across Portuguese Municipalities: Evidence from the 2009-2018 Period
AUTORES: Garcia, D'Jamila; Simoes, Francisco; Bettencourt, Leonor; Aguiar, Cecilia; Ferreira, Ines Alves; Mendonca, Joana; Moleiro, Carla; Rocca, Antonella; Lendzhova, Vladislava;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: SOCIETIES, VOLUME: 13, NÚMERO: 9
AUTORES: Garcia, D'Jamila; Simoes, Francisco; Bettencourt, Leonor; Aguiar, Cecilia; Ferreira, Ines Alves; Mendonca, Joana; Moleiro, Carla; Rocca, Antonella; Lendzhova, Vladislava;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: SOCIETIES, VOLUME: 13, NÚMERO: 9
5
TÃTULO: Does Participation Benefit Children's Socio-Emotional Development? Positive Associations Between Children's Participation and Self-Concept, Through Children's Perceptions Full Text
AUTORES: Correia, Nadine; Carvalho, Helena; Aguiar, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT
AUTORES: Correia, Nadine; Carvalho, Helena; Aguiar, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT
6
TÃTULO: Challenges associated with group composition: A qualitative study about the perceptions of teachers in Portuguese public preschools Full Text
AUTORES: Aguiar, Ana Lucia; Aguiar, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: TEACHING AND TEACHER EDUCATION, VOLUME: 117
AUTORES: Aguiar, Ana Lucia; Aguiar, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: TEACHING AND TEACHER EDUCATION, VOLUME: 117
7
TÃTULO: Parental perspectives on ECEC settings that foster child well-being: a comparison across nine European countries Full Text
AUTORES: van Trijp, Catharina P. J.; Broekhuizen, Martine L.; Moser, Thomas; Barata, M. Clara; Aguiar, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY YEARS EDUCATION, VOLUME: 31, NÚMERO: 3
AUTORES: van Trijp, Catharina P. J.; Broekhuizen, Martine L.; Moser, Thomas; Barata, M. Clara; Aguiar, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY YEARS EDUCATION, VOLUME: 31, NÚMERO: 3
8
TÃTULO: Process Quality in Toddler Classrooms in Four European Countries Full Text
AUTORES: Cadima, Joana; Aguiar, Cecilia; Guedes, Carolina; Wyslowska, Olga; Salminen, Jenni; Slot, Pauline; Barata, M. Clara; Lerkkanen, Marja Kristiina;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 34, NÚMERO: 7
AUTORES: Cadima, Joana; Aguiar, Cecilia; Guedes, Carolina; Wyslowska, Olga; Salminen, Jenni; Slot, Pauline; Barata, M. Clara; Lerkkanen, Marja Kristiina;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 34, NÚMERO: 7
9
TÃTULO: Predictors of shared book reading at home with preschoolers: Are there differences between Roma and non-Roma low-income families? Full Text
AUTORES: Ferreira, IA; Silva, CS; Neves, L; Guichard, S; Aguiar, C;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION, VOLUME: 24, NÚMERO: 5
AUTORES: Ferreira, IA; Silva, CS; Neves, L; Guichard, S; Aguiar, C;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION, VOLUME: 24, NÚMERO: 5
10
TÃTULO: Teachers' practices mediate the association between teachers' ideas and children's perceived participation in early childhood education Full Text
AUTORES: Correia, N; Carvalho, H; Fialho, M; Aguiar, C;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW, VOLUME: 108
AUTORES: Correia, N; Carvalho, H; Fialho, M; Aguiar, C;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW, VOLUME: 108