1
TÍTULO: Media literacy in early education: European policies and curricular differentiation
AUTORES: Catarina Araújo; Cecília Aguiar; Lígia Monteiro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educational Media International, VOLUME: 60, NÚMERO: 3-4
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: Predictors of educational aspirations of Roma mothers in Czech Republic, Greece, and Portugal  Full Text
AUTORES: Jana Obrovská; Cecília Aguiar; Carla Sofia Silva; Konstantinos Petrogiannis;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Social Psychology of Education, VOLUME: 26, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Concurrent and Longitudinal Associations Between Parent Math Support in Early Childhood and Math Skills: A Meta-Analytic Study  Full Text
AUTORES: Ribeiro, Luisa A.; Donolato, Enrica; Aguiar, Cecilia; Correia, Nadine; Zachrisson, Henrik D.;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF COGNITION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 25, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Predictors of Secondary Education Completion across Portuguese Municipalities: Evidence from the 2009-2018 Period
AUTORES: Garcia, D'Jamila; Simoes, Francisco; Bettencourt, Leonor; Aguiar, Cecilia; Ferreira, Ines Alves; Mendonca, Joana; Moleiro, Carla; Rocca, Antonella; Lendzhova, Vladislava;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: SOCIETIES, VOLUME: 13, NÚMERO: 9
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Does Participation Benefit Children's Socio-Emotional Development? Positive Associations Between Children's Participation and Self-Concept, Through Children's Perceptions  Full Text
AUTORES: Correia, Nadine; Carvalho, Helena; Aguiar, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Challenges associated with group composition: A qualitative study about the perceptions of teachers in Portuguese public preschools  Full Text
AUTORES: Aguiar, Ana Lucia; Aguiar, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: TEACHING AND TEACHER EDUCATION, VOLUME: 117
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: Parental perspectives on ECEC settings that foster child well-being: a comparison across nine European countries  Full Text
AUTORES: van Trijp, Catharina P. J.; Broekhuizen, Martine L.; Moser, Thomas; Barata, M. Clara; Aguiar, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY YEARS EDUCATION, VOLUME: 31, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
8
TÍTULO: Process Quality in Toddler Classrooms in Four European Countries  Full Text
AUTORES: Cadima, Joana; Aguiar, Cecilia; Guedes, Carolina; Wyslowska, Olga; Salminen, Jenni; Slot, Pauline; Barata, M. Clara; Lerkkanen, Marja Kristiina;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 34, NÚMERO: 7
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 7
NO MEU: ORCID
9
TÍTULO: Predictors of shared book reading at home with preschoolers: Are there differences between Roma and non-Roma low-income families?  Full Text
AUTORES: Ferreira, IA; Silva, CS; Neves, L; Guichard, S; Aguiar, C;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION, VOLUME: 24, NÚMERO: 5
INDEXADO EM: WOS CrossRef: 4
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: Teachers' practices mediate the association between teachers' ideas and children's perceived participation in early childhood education  Full Text
AUTORES: Correia, N; Carvalho, H; Fialho, M; Aguiar, C;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW, VOLUME: 108
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 4 Handle
NO MEU: ORCID
Página 1 de 5. Total de resultados: 42.