Toggle navigation
Publicações
Investigadores
Instituições
0
Entrar
Autenticação Federada
(Clique na imagem)
Autenticação local
Recuperar Palavra-passe
Registar
Entrar
Joana Dias Cadima
AuthID:
R-000-6M9
Publicações
Confirmadas
Para Validar
Document Source:
All
Document Type:
Todos os Tipos de Documentos
Article (28)
Article in Press (2)
Year Start - End:
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
-
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
Order:
Ano Dsc
Ano Asc
Cit. WOS Dsc
IF WOS Dsc
Cit. Scopus Dsc
IF Scopus Dsc
Título Asc
Título Dsc
Results:
10
20
30
40
50
Publicações Confirmadas: 30
1
TÃTULO:
Activity settings in toddler classrooms and quality of group and individual interactions
Full Text
AUTORES:
Guedes, C;
Cadima, J
;
Aguiar, T
;
Aguiar, C
;
Barata, C
;
PUBLICAÇÃO:
2020
,
FONTE:
JOURNAL OF APPLIED DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY,
VOLUME:
67
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
21
Handle
NO MEU:
ORCID
2
TÃTULO:
Artistic Activities in Creche and the Quality of Interactions
Full Text
AUTORES:
Goncalves, MA; Aguiar, T; Guedes, C;
Cadima, J
;
PUBLICAÇÃO:
2020
,
FONTE:
EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT,
VOLUME:
31,
NÚMERO:
4
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
2
NO MEU:
ORCID
3
TÃTULO:
Examining differential trajectories of engagement over the transition to secondary school: The role of perceived control
AUTORES:
Lemos, MS
; Goncalves, T;
Cadima, J
;
PUBLICAÇÃO:
2020
,
FONTE:
INTERNATIONAL JOURNAL OF BEHAVIORAL DEVELOPMENT,
VOLUME:
44,
NÚMERO:
4
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
6
NO MEU:
ORCID
4
TÃTULO:
Teacher-child dependency in preschool: links with teacher-child closeness, conflict and children's effortful control
Full Text
AUTORES:
Ferreira, T;
Cadima, J
;
Matias, M
; Leal, T; Matos, PM;
PUBLICAÇÃO:
2020
,
FONTE:
ATTACHMENT & HUMAN DEVELOPMENT,
VOLUME:
23,
NÚMERO:
5
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
10
NO MEU:
ORCID
5
TÃTULO:
Child Engagement in Inclusive Preschools: Contributions of Classroom Quality and Activity Setting
Full Text
AUTORES:
Coelho, V;
Cadima, J
; Pinto, AI;
PUBLICAÇÃO:
2019
,
FONTE:
EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT,
VOLUME:
30,
NÚMERO:
6
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
25
NO MEU:
ORCID
6
TÃTULO:
Classroom quality and children's social skills and problem behaviors: Dosage and disability status as moderators
Full Text
AUTORES:
Aguiar, AL;
Aguiar, C
;
Cadima, J
; Correia, N; Fialho, M;
PUBLICAÇÃO:
2019
,
FONTE:
EARLY CHILDHOOD RESEARCH QUARTERLY,
VOLUME:
49
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
18
Handle
NO MEU:
ORCID
7
TÃTULO:
Parent- and Family-Focused Support in Portugal: Context and Analysis of Services/Programmes from an Equity Perspective
Full Text
AUTORES:
Nata, G
;
Cadima, J
;
PUBLICAÇÃO:
2019
,
FONTE:
CHILD AND ADOLESCENT SOCIAL WORK JOURNAL,
VOLUME:
36,
NÚMERO:
3
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
5
NO MEU:
ORCID
8
TÃTULO:
Predictors of parent-teacher communication during infant transition to childcare in Portugal
Full Text
AUTORES:
Coelho, V; Barros, S; Burchinal, MR;
Cadima, J
; Pessanha, M;
Pinto, AI
; Peixoto, C; Bryant, DM;
PUBLICAÇÃO:
2019
,
FONTE:
EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE,
VOLUME:
189,
NÚMERO:
13
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
9
NO MEU:
ORCID
9
TÃTULO:
Quality of infant child care and early infant development in Portuguese childcare centers
Full Text
AUTORES:
Pinto, AI;
Cadima, J
; Coelho, V; Bryant, DM; Peixoto, C; Pessanha, M; Burchinal, MR; Barros, S;
PUBLICAÇÃO:
2019
,
FONTE:
EARLY CHILDHOOD RESEARCH QUARTERLY,
VOLUME:
48
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
11
NO MEU:
ORCID
10
TÃTULO:
Self-Regulation, Engagement, and Developmental Functioning in Preschool-Aged Children
AUTORES:
Coelho, V;
Cadima, J
; Pinto, AI; Guimaraes, C;
PUBLICAÇÃO:
2019
,
FONTE:
JOURNAL OF EARLY INTERVENTION,
VOLUME:
41,
NÚMERO:
2
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
14
NO MEU:
ORCID
Adicionar à lista
Marked
Marcar Todas
Exportar
×
Publication Export Settings
BibTex
EndNote
APA
CSV
PDF
Export Preview
Print
×
Publication Print Settings
HTML
PDF
Print Preview
Página 1 de 3. Total de resultados: 30.
<<
<
1
2
3
>
>>
×
Selecione a Fonte
Esta publicação tem:
2 registos no
ISI
2 registos no
SCOPUS
2 registos no
DBLP
2 registos no
Unpaywall
2 registos no
Openlibrary
2 registos no
Handle
Por favor selecione o registo que deve ser utilizado pelo Authenticus.
×
Comparar Publicações
© 2024 CRACS & Inesc TEC - All Rights Reserved
Política de Privacidade
|
Terms of Service