1
TÍTULO: Activity settings in toddler classrooms and quality of group and individual interactions  Full Text
AUTORES: Guedes, C; Cadima, J ; Aguiar, T ; Aguiar, C; Barata, C;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: JOURNAL OF APPLIED DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 67
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 21 Handle
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: Artistic Activities in Creche and the Quality of Interactions  Full Text
AUTORES: Goncalves, MA; Aguiar, T; Guedes, C; Cadima, J ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 31, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 2
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Examining differential trajectories of engagement over the transition to secondary school: The role of perceived control
AUTORES: Lemos, MS; Goncalves, T; Cadima, J ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF BEHAVIORAL DEVELOPMENT, VOLUME: 44, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 6
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Teacher-child dependency in preschool: links with teacher-child closeness, conflict and children's effortful control  Full Text
AUTORES: Ferreira, T; Cadima, J ; Matias, M; Leal, T; Matos, PM;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: ATTACHMENT & HUMAN DEVELOPMENT, VOLUME: 23, NÚMERO: 5
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 10
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Child Engagement in Inclusive Preschools: Contributions of Classroom Quality and Activity Setting  Full Text
AUTORES: Coelho, V; Cadima, J ; Pinto, AI;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 30, NÚMERO: 6
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 25
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Classroom quality and children's social skills and problem behaviors: Dosage and disability status as moderators  Full Text
AUTORES: Aguiar, AL; Aguiar, C; Cadima, J ; Correia, N; Fialho, M;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: EARLY CHILDHOOD RESEARCH QUARTERLY, VOLUME: 49
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 18 Handle
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: Parent- and Family-Focused Support in Portugal: Context and Analysis of Services/Programmes from an Equity Perspective  Full Text
AUTORES: Nata, G; Cadima, J ;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: CHILD AND ADOLESCENT SOCIAL WORK JOURNAL, VOLUME: 36, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 5
NO MEU: ORCID
8
TÍTULO: Predictors of parent-teacher communication during infant transition to childcare in Portugal  Full Text
AUTORES: Coelho, V; Barros, S; Burchinal, MR; Cadima, J ; Pessanha, M; Pinto, AI; Peixoto, C; Bryant, DM;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE, VOLUME: 189, NÚMERO: 13
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 9
NO MEU: ORCID
9
TÍTULO: Quality of infant child care and early infant development in Portuguese childcare centers  Full Text
AUTORES: Pinto, AI; Cadima, J ; Coelho, V; Bryant, DM; Peixoto, C; Pessanha, M; Burchinal, MR; Barros, S;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: EARLY CHILDHOOD RESEARCH QUARTERLY, VOLUME: 48
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 11
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: Self-Regulation, Engagement, and Developmental Functioning in Preschool-Aged Children
AUTORES: Coelho, V; Cadima, J ; Pinto, AI; Guimaraes, C;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: JOURNAL OF EARLY INTERVENTION, VOLUME: 41, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 14
NO MEU: ORCID
Página 1 de 3. Total de resultados: 30.