Abílio Afonso Lourenço
AuthID: R-00J-053
1
TÃTULO: Approaches and Conceptions of Teaching and Learning: Towards the School of Excellence
AUTORES: Lourenco, Abilio A.; Valente, S. ; Dominguez lara, Sergio; Fulano, Celso;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: TEORIA DE LA EDUCACION, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
AUTORES: Lourenco, Abilio A.; Valente, S. ; Dominguez lara, Sergio; Fulano, Celso;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: TEORIA DE LA EDUCACION, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: WOS CrossRef
2
TÃTULO: Globalization of higher education: The internationalization from a multifactorial perspective
AUTORES: Abílio Lourenço; Maria Olímpia Paiva;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Building Resiliency in Higher Education: Globalization, Digital Skills, and Student Wellness
AUTORES: Abílio Lourenço; Maria Olímpia Paiva;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Building Resiliency in Higher Education: Globalization, Digital Skills, and Student Wellness
INDEXADO EM: Scopus
3
TÃTULO: Apoyo social percibido y rendimiento académico en estudiantes de secundaria peruanos: influencia del engagement académico y de la autoeficacia académica.
AUTORES: Sergio Dominguez Lara; Valente, S. ; Abílio A. Lourenço; Benigno Peceros Pinto; Maite Diaz Peñaloza; Segundo R. León;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Fuentes, VOLUME: 2, NÚMERO: 26
AUTORES: Sergio Dominguez Lara; Valente, S. ; Abílio A. Lourenço; Benigno Peceros Pinto; Maite Diaz Peñaloza; Segundo R. León;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Fuentes, VOLUME: 2, NÚMERO: 26
4
TÃTULO: Psychometric analysis of two versions of the Big Five Inventory-15 in Chilean college students: internal structure, measurement invariance and association with subjective well-being; [Análise psicométrica de duas versões do Big Five Inventory -15 em estudantes universitários chilenos: estrutura interna, invariância de medição e associação com bem-estar subjetivo]; [Análisis psicométrico de dos versiones del Big Five Inventory-15 en estudiantes universitarios chilenos: estructura interna, invarianza de medición y asociación con bienestar subjetivo]
AUTORES: Sergio Dominguez Lara; Marcos Carmona Halty; Marion Schulmeyer; Valente, S. ; Abílio Lourenço;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Ciencias Psicologicas, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
AUTORES: Sergio Dominguez Lara; Marcos Carmona Halty; Marion Schulmeyer; Valente, S. ; Abílio Lourenço;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Ciencias Psicologicas, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
5
TÃTULO: Plan Time Management in School Activities and Relation to Procrastination: A Study for Educational Sustainability
AUTORES: Valente, S. ; Sergio Dominguez-Lara; Abílio Lourenço;
PUBLICAÇÃO: 2024
AUTORES: Valente, S. ; Sergio Dominguez-Lara; Abílio Lourenço;
PUBLICAÇÃO: 2024
6
TÃTULO: Self-Regulation in Academic Success: Exploring the Impact of Volitional Control Strategies, Time Management Planning, and Procrastination
AUTORES: Abílio Afonso Lourenço; Maria Olímpia Almeida Paiva;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Journal of Changes in Education
AUTORES: Abílio Afonso Lourenço; Maria Olímpia Almeida Paiva;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Journal of Changes in Education
7
TÃTULO: Globalization of Higher Education. The Internationalization From a Multifactorial Perspective
AUTORES: Abílio Lourenço; Maria Olímpia Paiva;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Advances in Higher Education and Professional Development - Building Resiliency in Higher Education
AUTORES: Abílio Lourenço; Maria Olímpia Paiva;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Advances in Higher Education and Professional Development - Building Resiliency in Higher Education
8
TÃTULO: Academic Performance of Excellence: The Impact of Self-Regulated Learning and Academic Time Management Planning
AUTORES: Abílio Afonso Lourenço; Maria Olímpia Paiva;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Knowledge, VOLUME: 4, NÚMERO: 2
AUTORES: Abílio Afonso Lourenço; Maria Olímpia Paiva;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Knowledge, VOLUME: 4, NÚMERO: 2
9
TÃTULO: Planning Time Management in School Activities and Relation to Procrastination: A Study for Educational Sustainability Full Text
AUTORES: Valente, S. ; Dominguez Lara, Sergio; Lourenco, Abilio;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 16, NÚMERO: 16
AUTORES: Valente, S. ; Dominguez Lara, Sergio; Lourenco, Abilio;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 16, NÚMERO: 16
10
TÃTULO: The impact of Emotional Intelligence on models of teaching approaches Full Text
AUTORES: Lourenco, Abilio Afonso; Valente, S. ; Dominguez Lara, Sergio; Fulano, Celso Simao;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REVISTA ELECTRONICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO, VOLUME: 27, NÚMERO: 3
AUTORES: Lourenco, Abilio Afonso; Valente, S. ; Dominguez Lara, Sergio; Fulano, Celso Simao;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REVISTA ELECTRONICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO, VOLUME: 27, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: WOS CrossRef