Toggle navigation
Publicações
Investigadores
Instituições
0
Entrar
Autenticação Federada
(Clique na imagem)
Autenticação local
Recuperar Palavra-passe
Registar
Entrar
Sabina Valente
AuthID:
R-00J-04P
Publicações
Confirmadas
Para Validar
Document Source:
All
Document Type:
Todos os Tipos de Documentos
Article (36)
Book Chapter (4)
Review (1)
Editorial Material (1)
Unpublished (1)
Year Start - End:
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
-
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
Order:
Ano Dsc
Ano Asc
Cit. WOS Dsc
IF WOS Dsc
Cit. Scopus Dsc
IF Scopus Dsc
Título Asc
Título Dsc
Results:
10
20
30
40
50
Publicações Confirmadas: 43
1
TÃTULO:
Apoyo social percibido y rendimiento académico en estudiantes de secundaria peruanos: influencia del engagement académico y de la autoeficacia académica.
AUTORES:
Sergio Dominguez Lara;
Valente, S.
;
Abílio A. Lourenço
; Benigno Peceros Pinto; Maite Diaz Peñaloza; Segundo R. León;
PUBLICAÇÃO:
2024
,
FONTE:
Revista Fuentes,
VOLUME:
2,
NÚMERO:
26
INDEXADO EM:
CrossRef
Unpaywall
NO MEU:
ORCID
2
TÃTULO:
Emotional Intelligence. A Catalyst for Organizational Culture and Climate in Higher Education
AUTORES:
Abílio Lourenço
; Maria Olímpia Paiva;
Valente, S.
;
PUBLICAÇÃO:
2024
,
FONTE:
Advances in Educational Marketing, Administration, and Leadership - Building Organizational Capacity and Strategic Management in Academia
INDEXADO EM:
CrossRef
NO MEU:
ORCID
3
TÃTULO:
Emotional Intelligence and Conflict Resolution in University Students: The Moderating Effect of the Need for Power
Full Text
AUTORES:
Bimba Dissanayake;
Valente, S.
; Thilakshi Kodagoda;
PUBLICAÇÃO:
2024
,
FONTE:
Electronic Journal of Research in Educational Psychology,
VOLUME:
22(3),
NÚMERO:
64
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef
4
TÃTULO:
La inteligencia emocional del docente como predictor de la gestión del aula y de la eficacia de la disciplina - Teacher’s emotional intelligence as a predictor of classroom management and discipline efficacy
Full Text
AUTORES:
Valente, S.
;
Abílio A. Lourenço
;
Leandro S. Almeida
; Marta Sainz-Gómez; Pedro Amaro;
PUBLICAÇÃO:
2024
,
FONTE:
Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento,
VOLUME:
16,
NÚMERO:
3
INDEXADO EM:
CrossRef
NO MEU:
ORCID
5
TÃTULO:
Perceived social support and academic performance in Peruvian high school students: influence of academic engagement and academic self-efficacy
AUTORES:
Dominguez Lara, Sergio;
Valente, S.
; Lourenco, Abilio A.; Peceros Pinto, Benigno; Diaz Penaloza, Maite; Leon, Segundo R.;
PUBLICAÇÃO:
2024
,
FONTE:
REVISTA FUENTES,
VOLUME:
26,
NÚMERO:
2
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
NO MEU:
ORCID
6
TÃTULO:
Physical Education Teacher in Middle Schools: Requirements and Academic Profile
Full Text
AUTORES:
Nemeth, Zsolt; Shopulatov, Abdumalik; Norboyev, Komiljon; Ahmedov, Farruh;
Valente, S.
;
PUBLICAÇÃO:
2024
,
FONTE:
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION,
VOLUME:
17,
NÚMERO:
3
INDEXADO EM:
WOS
CrossRef
NO MEU:
ORCID
7
TÃTULO:
Plan Time Management in School Activities and Relation to Procrastination: A Study for Educational Sustainability
AUTORES:
Valente, S.
; Sergio Dominguez-Lara;
Abílio Lourenço
;
PUBLICAÇÃO:
2024
INDEXADO EM:
CrossRef
NO MEU:
ORCID
8
TÃTULO:
Planning Time Management in School Activities and Relation to Procrastination: A Study for Educational Sustainability
Full Text
AUTORES:
Valente, S.
; Dominguez Lara, Sergio;
Lourenco, Abilio
;
PUBLICAÇÃO:
2024
,
FONTE:
SUSTAINABILITY,
VOLUME:
16,
NÚMERO:
16
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
NO MEU:
ORCID
9
TÃTULO:
Psychometric analysis of two versions of the Big Five Inventory-15 in Chilean college students: internal structure, measurement invariance and association with subjective well-being; [Análise psicométrica de duas versões do Big Five Inventory -15 em estudantes universitários chilenos: estrutura interna, invariância de medição e associação com bem-estar subjetivo]; [Análisis psicométrico de dos versiones del Big Five Inventory-15 en estudiantes universitarios chilenos: estructura interna, invarianza de medición y asociación con bienestar subjetivo]
AUTORES:
Sergio Dominguez Lara; Marcos Carmona Halty; Marion Schulmeyer;
Valente, S.
; Abílio Lourenço;
PUBLICAÇÃO:
2024
,
FONTE:
Ciencias Psicologicas,
VOLUME:
18,
NÚMERO:
1
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef
Unpaywall
10
TÃTULO:
Teacher's emotional intelligence as a predictor of classroom management and discipline efficacy
Full Text
AUTORES:
Valente, S.
;
Lourenco, Abilio
;
Almeida, Leandro S.
; Sainz Gomez, Marta; Amaro, Pedro;
PUBLICAÇÃO:
2024
,
FONTE:
REVISTA ARGENTINA DE CIENCIAS DEL COMPORTAMIENTO,
VOLUME:
16,
NÚMERO:
3
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
NO MEU:
ORCID
Adicionar à lista
Marked
Marcar Todas
Exportar
×
Publication Export Settings
BibTex
EndNote
APA
CSV
PDF
Export Preview
Print
×
Publication Print Settings
HTML
PDF
Print Preview
Página 1 de 5. Total de resultados: 43.
<<
<
1
2
3
4
5
>
>>
×
Selecione a Fonte
Esta publicação tem:
2 registos no
ISI
2 registos no
SCOPUS
2 registos no
DBLP
2 registos no
Unpaywall
2 registos no
Openlibrary
2 registos no
Handle
Por favor selecione o registo que deve ser utilizado pelo Authenticus.
×
Comparar Publicações
© 2025 CRACS & Inesc TEC - All Rights Reserved
Política de Privacidade
|
Terms of Service