Isabel Menezes
AuthID: R-000-68R
1
TÃTULO: The Professional Becoming Political: Exploring Predictors of Engagement with Professional Activism in Portugal
AUTORES: Ana Luísa Costa; Henrique Vaz; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: International Journal of Community and Social Development
AUTORES: Ana Luísa Costa; Henrique Vaz; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: International Journal of Community and Social Development
2
TÃTULO: The impact of extracurricular activities on university students' academic success and employability
AUTORES: Ribeiro, Norberto; Malafaia, Carla; Neves, Tiago; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF HIGHER EDUCATION, VOLUME: 14, NÚMERO: 3
AUTORES: Ribeiro, Norberto; Malafaia, Carla; Neves, Tiago; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF HIGHER EDUCATION, VOLUME: 14, NÚMERO: 3
3
TÃTULO: The interrupted journey: factors and processes related to withdrawal, re-enrolment and dropout from doctoral education Full Text
AUTORES: Alves, Patricia ; Lopes, Amelia; Cruz Correia, Ricardo ; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: HIGHER EDUCATION, VOLUME: 88, NÚMERO: 1
AUTORES: Alves, Patricia ; Lopes, Amelia; Cruz Correia, Ricardo ; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: HIGHER EDUCATION, VOLUME: 88, NÚMERO: 1
4
TÃTULO: Citizenship education to promote the participation of young people in climate adaptation: crossing curricular boundaries through community profiling
AUTORES: Sara Pinheiro; Ana Cristina Torres ; Bruna Pereira; Carla Malafaia; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Curriculum Perspectives
AUTORES: Sara Pinheiro; Ana Cristina Torres ; Bruna Pereira; Carla Malafaia; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Curriculum Perspectives
5
TÃTULO: Predictors of emotional engagement in doctoral education Full Text
AUTORES: Alves, Patricia; Lopes, A.; Cruz Correia, R. ; Menezes, I.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: STUDIES IN HIGHER EDUCATION
AUTORES: Alves, Patricia; Lopes, A.; Cruz Correia, R. ; Menezes, I.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: STUDIES IN HIGHER EDUCATION
6
TÃTULO: Os Métodos Artísticos como Forma de Olhar as Possibilidades de Construção do Género e suas Relações
AUTORES: Joana P Cruz; Carla Malafaia; José Eduardo Silva; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Brasileira de Estudos da Presença, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
AUTORES: Joana P Cruz; Carla Malafaia; José Eduardo Silva; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Brasileira de Estudos da Presença, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
7
TÃTULO: The Artistic Methods as a Way to Look at the Possibilities of Construction of Gender and its Relations
AUTORES: Joana P Cruz; Carla Malafaia; José Eduardo Silva; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Brasileira de Estudos da Presença, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
AUTORES: Joana P Cruz; Carla Malafaia; José Eduardo Silva; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Brasileira de Estudos da Presença, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
8
TÃTULO: JOVENS E AÇÃO CLIMÁTICA: ABORDAGENS EDUCATIVAS PROMOTORAS DA DIMENSÃO COLETIVA DA PARTICIPAÇÃO JUVENIL NA ADAPTAÇÃO CLIMÁTICA DAS SUAS COMUNIDADES
AUTORES: Sara PINHEIRO; Ana Cristina TORRES ; Isabel MENEZES;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, VOLUME: 19, NÚMERO: esp. 1
AUTORES: Sara PINHEIRO; Ana Cristina TORRES ; Isabel MENEZES;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, VOLUME: 19, NÚMERO: esp. 1
9
TÃTULO: Collaborative climate labs: A youth-led methodology for co-creating community responses to climate change Full Text
AUTORES: Malafaia, Carla; Diogenes Lima, Juliana; Pereira, Bruna; Macedo, Eunice; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RESEARCH IN EDUCATION
AUTORES: Malafaia, Carla; Diogenes Lima, Juliana; Pereira, Bruna; Macedo, Eunice; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RESEARCH IN EDUCATION
10
TÃTULO: YOUNG PEOPLE AND CLIMATE ACTION: EDUCATIONAL APPROACHES PROMOTING THE COLLECTIVE DIMENSION OF YOUTH PARTICIPATION IN CLIMATE ADAPTATIONIN THEIR COMMUNITIES
AUTORES: Pinheiro, Sara; Torres, Ana Cristina; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REVISTA IBERO-AMERICANA DE ESTUDOS EM EDUCACAO, VOLUME: 19
AUTORES: Pinheiro, Sara; Torres, Ana Cristina; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REVISTA IBERO-AMERICANA DE ESTUDOS EM EDUCACAO, VOLUME: 19
INDEXADO EM:
WOS
