Toggle navigation
Publicações
Investigadores
Instituições
0
Entrar
Autenticação Federada
(Clique na imagem)
Autenticação local
Recuperar Palavra-passe
Registar
Entrar
Ana Cristina de Castro Torres
AuthID:
R-000-0P6
Publicações
Confirmadas
Para Validar
Document Source:
All
Document Type:
Todos os Tipos de Documentos
Article (13)
Proceedings Paper (3)
Article in Press (2)
Phd Thesis (1)
Year Start - End:
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
-
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
Order:
Ano Dsc
Ano Asc
Cit. WOS Dsc
IF WOS Dsc
Cit. Scopus Dsc
IF Scopus Dsc
Título Asc
Título Dsc
Results:
10
20
30
40
50
Publicações Confirmadas: 19
1
TÃTULO:
Citizenship education to promote the participation of young people in climate adaptation: crossing curricular boundaries through community profiling
AUTORES:
Sara Pinheiro;
Ana Cristina Torres
; Bruna Pereira; Carla Malafaia;
Isabel Menezes
;
PUBLICAÇÃO:
2024
,
FONTE:
Curriculum Perspectives
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef
NO MEU:
ORCID
2
TÃTULO:
Critical Environmental Education based on the Practices and Perceptions of Early Childhood Educators in Portugal
AUTORES:
Gladcheff, Natalia;
Pereira, Fatima
;
Torres, Ana Cristina
;
PUBLICAÇÃO:
2024
,
FONTE:
REVISTA INTERNACIONAL DE EDUCACION PARA LA JUSTICIA SOCIAL,
VOLUME:
13,
NÚMERO:
1
INDEXADO EM:
WOS
CrossRef
NO MEU:
ORCID
3
TÃTULO:
JOVENS E AÇÃO CLIMÁTICA: ABORDAGENS EDUCATIVAS PROMOTORAS DA DIMENSÃO COLETIVA DA PARTICIPAÇÃO JUVENIL NA ADAPTAÇÃO CLIMÁTICA DAS SUAS COMUNIDADES
AUTORES:
Sara PINHEIRO;
Ana Cristina TORRES
;
Isabel MENEZES
;
PUBLICAÇÃO:
2024
,
FONTE:
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação,
VOLUME:
19,
NÚMERO:
esp. 1
INDEXADO EM:
CrossRef
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
4
TÃTULO:
HOW CAN THE USE OF PARTICIPATORY AND CO-CREATION APPROACHES ENHANCE YOUNG PEOPLE´S CIVIC PARTICIPATION FOR CLIMATE CHANGE ADAPTATION?
AUTORES:
Sara Pinheiro;
Ana Cristina Torres
; Juliana Diógenes-Lima; Bruna Pereira; Carla Malafaia;
PUBLICAÇÃO:
2023
,
FONTE:
INTED2023 Proceedings - INTED Proceedings
INDEXADO EM:
CrossRef
:
1
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
5
TÃTULO:
Student Transition to Scotland’s Senior Phase of Schooling – Academic Experiences and Course Choices
AUTORES:
Ana Cristina Torres
; Tracey Peace Hughes; Mark Priestley;
PUBLICAÇÃO:
2023
,
FONTE:
Curriculum and Teaching,
VOLUME:
38,
NÚMERO:
1
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
6
TÃTULO:
Challenges of curriculum innovation: Perspectives of veteran teachers [Desafios da inovação curricular: Perspetivas de professores veteranos] [Retos de la innovación curricular: Perspectivas de los profesores veteranos]. Perspetivas de professores veteranos
Full Text
AUTORES:
Torres, AC
;
Mouraz, Ana
;
Monteiro, A
;
PUBLICAÇÃO:
2022
,
FONTE:
Revista Portuguesa de Educacao,
VOLUME:
35,
NÚMERO:
1
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef
:
1
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
7
TÃTULO:
Effects of a model for multidisciplinary peer observation of teaching in teacher professional development and in nurturing a reflective school
Full Text
AUTORES:
Mouraz, Ana
;
Pinto, Daniela
;
Torres, Ana Cristina
;
PUBLICAÇÃO:
2022
,
FONTE:
REFLECTIVE PRACTICE,
VOLUME:
24,
NÚMERO:
1
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
2
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
8
TÃTULO:
High school students as researchers about their school: exploring its potential for choices and skills
AUTORES:
Torres, AC
;
Mouraz, Ana
;
PUBLICAÇÃO:
2021
,
FONTE:
IMPROVING SCHOOLS,
VOLUME:
25,
NÚMERO:
2
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
9
TÃTULO:
High School Students' Questions About Science and Religion in School Debates with Scientists
AUTORES:
Torres, AC
;
Paiva, J
;
Mouraz, Ana
;
PUBLICAÇÃO:
2021
,
FONTE:
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education,
VOLUME:
17,
NÚMERO:
6
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
10
TÃTULO:
Professores em tempos de ensino remoto de emergência. Um foco no ensino e nas relações
AUTORES:
Ana Cristina Torres
; Ana Isabel Teixeira; Sofia Castanheira Pais;
Isabel Menezes
;
Pedro Daniel Ferreira
;
PUBLICAÇÃO:
2021
,
FONTE:
Educação, Sociedade & Culturas,
NÚMERO:
59
INDEXADO EM:
CrossRef
:
4
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
Adicionar à lista
Marked
Marcar Todas
Exportar
×
Publication Export Settings
BibTex
EndNote
APA
CSV
PDF
Export Preview
Print
×
Publication Print Settings
HTML
PDF
Print Preview
Página 1 de 2. Total de resultados: 19.
<<
<
1
2
>
>>
×
Selecione a Fonte
Esta publicação tem:
2 registos no
ISI
2 registos no
SCOPUS
2 registos no
DBLP
2 registos no
Unpaywall
2 registos no
Openlibrary
2 registos no
Handle
Por favor selecione o registo que deve ser utilizado pelo Authenticus.
×
Comparar Publicações
© 2024 CRACS & Inesc TEC - All Rights Reserved
Política de Privacidade
|
Terms of Service