Maria Helena Ribeiro dos Santos Silva
AuthID: R-002-0JK
1
TÃTULO: The Effects of Cooperative Learning on Creative Writing and Self-Efficacy in Portuguese and Mathematics Full Text
AUTORES: Silva, Helena; Marques, Sonia; Lopes, Jose; Morais, Eva; Morais, Felicidade;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, VOLUME: 17, NÚMERO: 4
AUTORES: Silva, Helena; Marques, Sonia; Lopes, Jose; Morais, Eva; Morais, Felicidade;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, VOLUME: 17, NÚMERO: 4
INDEXADO EM:
WOS

2
TÃTULO: Development and Validation of the Teachers' Perceptions of Classroom Climate Scale for the Portuguese Population Full Text
AUTORES: Moreira, Sonia; Silva, Helena; Lopes, Jose; Moreira, Joana; Moreira, Luis; Barros, Rita;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, VOLUME: 17, NÚMERO: 4
AUTORES: Moreira, Sonia; Silva, Helena; Lopes, Jose; Moreira, Joana; Moreira, Luis; Barros, Rita;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, VOLUME: 17, NÚMERO: 4
INDEXADO EM:
WOS

3
TÃTULO: Fostering Critical and Creative Thinking through the Cooperative Learning Jigsaw and Group Investigation
AUTORES: Helena Silva; José Lopes; Eva Morais; Caroline Dominguez;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Journal of Instruction, VOLUME: 16, NÚMERO: 3
AUTORES: Helena Silva; José Lopes; Eva Morais; Caroline Dominguez;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Journal of Instruction, VOLUME: 16, NÚMERO: 3
INDEXADO EM:
Scopus

4
TÃTULO: Fostering Critical and Creative Thinking through the Cooperative Learning Jigsaw and Group Investigation Full Text
AUTORES: Silva, Helena; Lopes, Jose; Morais, Eva; Dominguez, Caroline;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, VOLUME: 16, NÚMERO: 3
AUTORES: Silva, Helena; Lopes, Jose; Morais, Eva; Dominguez, Caroline;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, VOLUME: 16, NÚMERO: 3
INDEXADO EM:
WOS

5
TÃTULO: Take this Waltz on Creativity The Engineering Students' Conceptions
AUTORES: Catarino, P ; Maria M. Nascimento ; Morais, E; Silva, H; Payan Carreira, R;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: 2nd International Conference of the Portuguese-Society-for-Engineering-Education (CISPEE) in 2016 2ND INTERNATIONAL CONFERENCE OF THE PORTUGUESE SOCIETY FOR ENGINEERING EDUCATION (CISPEE)
AUTORES: Catarino, P ; Maria M. Nascimento ; Morais, E; Silva, H; Payan Carreira, R;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: 2nd International Conference of the Portuguese-Society-for-Engineering-Education (CISPEE) in 2016 2ND INTERNATIONAL CONFERENCE OF THE PORTUGUESE SOCIETY FOR ENGINEERING EDUCATION (CISPEE)
6
TÃTULO: Adding value to the learning process by online peer review activities: towards the elaboration of a methodology to promote critical thinking in future engineers Full Text
AUTORES: Caroline Dominguez; Maria M. Nascimento ; Rita Payan Carreira; Goncalo Cruz ; Helena Silva; Jose Lopes; Maria da Felicidade A Morais; Eva Morai;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION, VOLUME: 40, NÚMERO: 5
AUTORES: Caroline Dominguez; Maria M. Nascimento ; Rita Payan Carreira; Goncalo Cruz ; Helena Silva; Jose Lopes; Maria da Felicidade A Morais; Eva Morai;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION, VOLUME: 40, NÚMERO: 5
7
TÃTULO: The Supervisory Role of the Mediators of Education and Professional Development Courses for Adults: between Rhetoric and Practice Full Text
AUTORES: Armando Paulo Ferreira Loureiro; Margarida Vilhena Soares; Helena Santos Silva;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: MAGIS-REVISTA INTERNACIONAL DE INVESTIGACION EN EDUCACION, VOLUME: 8, NÚMERO: 16
AUTORES: Armando Paulo Ferreira Loureiro; Margarida Vilhena Soares; Helena Santos Silva;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: MAGIS-REVISTA INTERNACIONAL DE INVESTIGACION EN EDUCACION, VOLUME: 8, NÚMERO: 16
INDEXADO EM:
WOS
