1
TÍTULO: Dark Heritage Tourism in Portugal: A Resource to Explore
AUTORES: Tallone, Laura; Pascoal, Sara; Furtado, Marco;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Conference on Tourism, Technology and Systems (ICOTTS) in ADVANCES IN TOURISM, TECHNOLOGY AND SYSTEMS, VOL 1, ICOTTS 2023, VOLUME: 383
INDEXADO EM: Scopus WOS
2
TÍTULO: Maritime tragedies in the land of seafarers: Identifying Portugal's dark tourism potential
AUTORES: Sara Pascoal; Laura Tallone; Marco Furtado;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Cultural Tourism: Perspectives, Opportunities and Challenges
INDEXADO EM: Scopus
3
TÍTULO: The Challenges of Teaching and Assessing Technical Translation in an Era of Neural Machine Translation
AUTORES: Célia Tavares ; Tallone, Laura; Oliveira, Luciana ; Ribeiro, Sandra;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 6
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Unpaywall
4
TÍTULO: Is individual competition in translator training compatible with collaborative learning? The case of the MTIE Translation Award
AUTORES: Tallone, Laura; Ribeiro, Sandra; Albuquerque, Alexandra;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: LANGUAGE LEARNING IN HIGHER EDUCATION, VOLUME: 13, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS
5
TÍTULO: The Commoditisation of Literature Analysed in the Classroom. The Case of Porto’s Literary Hotels
AUTORES: Sara Pascoal; Laura Tallone; Marco Furtado;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Conference on Tourism, Technology and Systems, ICOTTS 2022 in Smart Innovation, Systems and Technologies, VOLUME: 340
INDEXADO EM: Scopus
6
TÍTULO: Asking Higher Education Students to Write Research Case Studies—A Way to Develop Engagement and Critical Thinking
AUTORES: Laura Tallone; Sara Pascoal; Marco Furtado;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Conference in Information Technology and Education, ICITED 23 in Smart Innovation, Systems and Technologies, VOLUME: 366
INDEXADO EM: Scopus
7
TÍTULO: INTERCULTURAL MANAGEMENT EDUCATION IN A GLOBAL MARKET: PROMOTING INTERNATIONALIZATION BY CURRICULA DESIGN
AUTORES: Sara Pascoal; Clara Sarmento; Laura Tallone; Marco Furtado; Sandra Ribeiro;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: E-Revista de Estudos Interculturais, VOLUME: 2, NÚMERO: 7
INDEXADO EM: Scopus