Marina Isabel Felizardo Correia Duarte
AuthID: R-002-47P
1
TÃTULO: Self-regulated learning in secondary school: Students' self-feedback in a peer observation programme
AUTORES: Torres, Ana Cristina; Duarte, Marina; Pinto, Daniela; Mouraz, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, VOLUME: 83
AUTORES: Torres, Ana Cristina; Duarte, Marina; Pinto, Daniela; Mouraz, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, VOLUME: 83
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


2
TÃTULO: Perceptions of Mechanical Engineering Students Regarding Flipped Laboratory Activities
AUTORES: Correia Duarte, MIF; Coelho Monteiro, MF;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Lecture Notes in Educational Technology
AUTORES: Correia Duarte, MIF; Coelho Monteiro, MF;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Lecture Notes in Educational Technology
3
TÃTULO: Integration of sustainability in the curricula of public higher education institutions in Portugal: do strategic plans and self-report align?
AUTORES: Duarte, Marina; Caeiro, Sandra Sofia; Farinha, Carla Sofia; Moreira, Ana; Santos Reis, Margarida; Rigueiro, Constanca ; Simao, Joao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SUSTAINABILITY IN HIGHER EDUCATION, VOLUME: 24, NÚMERO: 9
AUTORES: Duarte, Marina; Caeiro, Sandra Sofia; Farinha, Carla Sofia; Moreira, Ana; Santos Reis, Margarida; Rigueiro, Constanca ; Simao, Joao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SUSTAINABILITY IN HIGHER EDUCATION, VOLUME: 24, NÚMERO: 9
4
TÃTULO: Truz, truz: o digital bate à porta da investigação em educação
AUTORES: Marina Duarte; Ana Nobre; Mouraz, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Portas que o digital abriu na investigação em Educação
AUTORES: Marina Duarte; Ana Nobre; Mouraz, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Portas que o digital abriu na investigação em Educação
INDEXADO EM:
Handle

5
TÃTULO: PERSPETIVAR CONDIÇÕES PROMOTORAS DA AUTONOMIA NA APRENDIZAGEM NO ENSINO SUPERIOR
AUTORES: Marina Isabel Felizardo Correia Duarte;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Educação: Teorias, Métodos e Perspectivas III, VOLUME: III
AUTORES: Marina Isabel Felizardo Correia Duarte;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Educação: Teorias, Métodos e Perspectivas III, VOLUME: III
6
TÃTULO: [1921] ENSINO PRESENCIAL OU ENSINO REMOTO EMERGENCIAL: O QUE PREFEREM E VALORIZAM ESTUDANTES E PROFESSORES DE PROJETO EM ENGENHARIA MEC NICA. Face-to-face teaching or emergency remote teaching : what students and project teachers prefer and value in mechanical engineering
AUTORES: Marina Duarte; Fátima Monteiro;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: REVISTA DE ENSINO DE ENGENHARIA, VOLUME: 1, NÚMERO: 1
AUTORES: Marina Duarte; Fátima Monteiro;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: REVISTA DE ENSINO DE ENGENHARIA, VOLUME: 1, NÚMERO: 1
7
TÃTULO: Ensino a distância – Perceções de estudantes de engenharia
AUTORES: Fátima Monteiro; Marina Duarte; Carlinda Leite;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Ensino Superior em Transição: Estudantes Online, VOLUME: 10, NÚMERO: Cap. 6
AUTORES: Fátima Monteiro; Marina Duarte; Carlinda Leite;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Ensino Superior em Transição: Estudantes Online, VOLUME: 10, NÚMERO: Cap. 6
INDEXADO EM:
Handle

NO MEU:
ORCID

8
TÃTULO: Portas que o digital abriu na investigação em educação
AUTORES: Ana Mouraz; Marina Duarte; Ana Nobre;
PUBLICAÇÃO: 2021
AUTORES: Ana Mouraz; Marina Duarte; Ana Nobre;
PUBLICAÇÃO: 2021
INDEXADO EM:
Handle

9
TÃTULO: Portas que o digital abriu na investigação em educação. Doors that digital opened in education research
AUTORES: Ana Nobre; Ana Mouraz; Marina Duarte;
PUBLICAÇÃO: 2021
AUTORES: Ana Nobre; Ana Mouraz; Marina Duarte;
PUBLICAÇÃO: 2021
INDEXADO EM:
Handle

10
TÃTULO: Towards the development of learner autonomy of Portuguese mechanical engineering students
AUTORES: Duarte, M;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: IEEE Global Engineering Education Conference (IEEE EDUCON) in PROCEEDINGS OF THE 2020 IEEE GLOBAL ENGINEERING EDUCATION CONFERENCE (EDUCON 2020)
AUTORES: Duarte, M;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: IEEE Global Engineering Education Conference (IEEE EDUCON) in PROCEEDINGS OF THE 2020 IEEE GLOBAL ENGINEERING EDUCATION CONFERENCE (EDUCON 2020)
INDEXADO EM:
WOS
