Toggle navigation
Publicações
Investigadores
Instituições
0
Entrar
Autenticação Federada
(Clique na imagem)
Autenticação local
Recuperar Palavra-passe
Registar
Entrar
Ana Isabel da Mota e Costa Pinto
AuthID:
R-000-0V8
Publicações
Confirmadas
Para Validar
Document Source:
All
Document Type:
Todos os Tipos de Documentos
Article (8)
Year Start - End:
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
-
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
Order:
Ano Dsc
Ano Asc
Cit. WOS Dsc
IF WOS Dsc
Cit. Scopus Dsc
IF Scopus Dsc
Título Asc
Título Dsc
Results:
10
20
30
40
50
Publicações Confirmadas: 8
1
TÃTULO:
Effects of home environment and center-based child care quality on children's language, communication, and literacy outcomes
Full Text
AUTORES:
Pinto, AI
; Pessanha, M;
Aguiar, C
;
PUBLICAÇÃO:
2013
,
FONTE:
EARLY CHILDHOOD RESEARCH QUARTERLY,
VOLUME:
28,
NÚMERO:
1
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
Handle
NO MEU:
ORCID
2
TÃTULO:
Identification of core functioning features for assessment and intervention in Autism Spectrum Disorders
Full Text
AUTORES:
Susana Castro
;
Ana Isabel Pinto
;
PUBLICAÇÃO:
2013
,
FONTE:
DISABILITY AND REHABILITATION,
VOLUME:
35,
NÚMERO:
2
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
NO MEU:
ORCID
3
TÃTULO:
Linking autism measures with the ICF-CY: Functionality beyond the borders of diagnosis and interrater agreement issues
Full Text
AUTORES:
Susana Castro
; Tiago Ferreira;
Sarah Dababnah
;
Ana Isabel Pinto
;
PUBLICAÇÃO:
2013
,
FONTE:
DEVELOPMENTAL NEUROREHABILITATION,
VOLUME:
16,
NÚMERO:
5
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
NO MEU:
ORCID
4
TÃTULO:
Early Childhood Intervention in Portugal An Overview Based on the Developmental Systems Model. An Overview Based on the Developmental Systems Model
AUTORES:
Pinto, AI
;
Grande, C
;
Aguiar, C
; de Almeida, IC; Felgueiras, I;
Pimentel, JS
;
Serrano, AM
; Carvalho, L;
Brandao, MT
; Boavida, T;
Santos, P
; Lopes dos Santos, P;
PUBLICAÇÃO:
2012
,
FONTE:
INFANTS & YOUNG CHILDREN,
VOLUME:
25,
NÚMERO:
4
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
Handle
NO MEU:
ORCID
5
TÃTULO:
Early intervention practices based on routines: A project for training and research [Práticas de intervenção precoce baseadas nas rotinas: Um projecto de formação e investigação]
Full Text
AUTORES:
de Almeida, IC; Carvalho, L; Ferreira, V;
Grande, C
; Lopes, S;
Pinto, AI
;
Portugal, G
;
Santos, P
;
Serrano, AM
;
PUBLICAÇÃO:
2011
,
FONTE:
Analise Psicologica,
VOLUME:
29,
NÚMERO:
1
INDEXADO EM:
Scopus
Handle
NO MEU:
ORCID
6
TÃTULO:
LINKING THE CAROLINA CURRICULUM FOR PRESCHOOLERS WITH SPECIAL NEEDS TO THE ICF-CY
AUTORES:
Susana Castro
;
Ana Isabel Pinto
;
Monica Maia
;
PUBLICAÇÃO:
2011
,
FONTE:
BRITISH JOURNAL OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES,
VOLUME:
57,
NÚMERO:
113
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
NO MEU:
ORCID
7
TÃTULO:
O envolvimento de crianças com necessidades educativas especiais em contexto de creche e de jardim-de-infância [The involvement of children with special educational needs in context nursery and garden-care]
Full Text
AUTORES:
Grande, C
;
Pinto, AI
;
PUBLICAÇÃO:
2011
,
FONTE:
Analise Psicologica,
VOLUME:
29,
NÚMERO:
1
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef
NO MEU:
ORCID
8
TÃTULO:
Special Education Teachers' Interactive Styles in Early Education [Estilos Interactivos de Educadoras do Ensino Especial em Contexto de Educação-de-Infância]
AUTORES:
Grande, C
;
Pinto, AI
;
PUBLICAÇÃO:
2009
,
FONTE:
Psicologia: Teoria e Pesquisa,
VOLUME:
25,
NÚMERO:
4
INDEXADO EM:
Scopus
NO MEU:
ORCID
Adicionar à lista
Marked
Marcar Todas
Exportar
×
Publication Export Settings
BibTex
EndNote
APA
CSV
PDF
Export Preview
Print
×
Publication Print Settings
HTML
PDF
Print Preview
×
Selecione a Fonte
Esta publicação tem:
2 registos no
ISI
2 registos no
SCOPUS
2 registos no
DBLP
2 registos no
Unpaywall
2 registos no
Openlibrary
2 registos no
Handle
Por favor selecione o registo que deve ser utilizado pelo Authenticus.
×
Comparar Publicações
© 2025 CRACS & Inesc TEC - All Rights Reserved
Política de Privacidade
|
Terms of Service