Sara de Barros Araújo
AuthID: R-000-GB5
1
TÃTULO: A Focus Group Study on Participatory Practices in Early Childhood Education and Care Across Four European Countries
AUTORES: Barros, Silvia; Coelho, Vera; Wyslowska, Olga; Penderi, Efthymia; Taelman, Helena; Araujo, Sara Barros; Correia, Nadine; Markowska Manista, Urszula; Petrogiannis, Konstantinos; Bodere, Anneleen; Pessanha, Manuela; Guimaraes, Cristiana; Aguiar, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 35, NÚMERO: 6
AUTORES: Barros, Silvia; Coelho, Vera; Wyslowska, Olga; Penderi, Efthymia; Taelman, Helena; Araujo, Sara Barros; Correia, Nadine; Markowska Manista, Urszula; Petrogiannis, Konstantinos; Bodere, Anneleen; Pessanha, Manuela; Guimaraes, Cristiana; Aguiar, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 35, NÚMERO: 6
2
TÃTULO: Reopening ECEC Services for Children Under Three Amidst the Pandemic: Investigating the Association of Health Measures with Pedagogical Practices and Children’s Well-being
AUTORES: Sara Barros Araújo; Rafaela Rosário; Ana Silva; Sílvia Barros;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Early Childhood Education Journal, VOLUME: 52, NÚMERO: 4
AUTORES: Sara Barros Araújo; Rafaela Rosário; Ana Silva; Sílvia Barros;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Early Childhood Education Journal, VOLUME: 52, NÚMERO: 4
3
TÃTULO: Reopening ECEC Services for Children Under Three Amidst the Pandemic: Investigating the Association of Health Measures with Pedagogical Practices and Children's Well-being
AUTORES: Araujo, Sara Barros; Rosario, Rafaela; Silva, Ana; Barros, Silvia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL
AUTORES: Araujo, Sara Barros; Rosario, Rafaela; Silva, Ana; Barros, Silvia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL
INDEXADO EM: WOS
4
TÃTULO: On becoming an infant-toddler pedagogue: perceived contributions of heuristic play in initial professional education
AUTORES: Sara Barros Araújo; Susana Esteves; Margarida Marta;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Early Years, VOLUME: 43, NÚMERO: 3
AUTORES: Sara Barros Araújo; Susana Esteves; Margarida Marta;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Early Years, VOLUME: 43, NÚMERO: 3
5
TÃTULO: Preparing and supporting professionals working with infants and toddlers
AUTORES: Sara Barros Araújo; Peter Elfer; Gloria Quiñones;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Early Years, VOLUME: 43, NÚMERO: 3
AUTORES: Sara Barros Araújo; Peter Elfer; Gloria Quiñones;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Early Years, VOLUME: 43, NÚMERO: 3
6
TÃTULO: Roles of the interaction with children and families in mediating the association between digital health literacy and well-being of early childhood teachers in Portugal: A cross-sectional study
AUTORES: Rafaela Rosário; Sara Barros Araújo; Ana Silva; Sílvia Barros;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PLoS ONE, VOLUME: 18, NÚMERO: 9 September
AUTORES: Rafaela Rosário; Sara Barros Araújo; Ana Silva; Sílvia Barros;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PLoS ONE, VOLUME: 18, NÚMERO: 9 September
7
TÃTULO: Roles of the interaction with children and families in mediating the association between digital health literacy and well-being of early childhood teachers in Portugal: A cross-sectional study
AUTORES: Rosario, Rafaela; Barros Araujo, Sara; Silva, Ana; Barros, Silvia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PLOS ONE, VOLUME: 18, NÚMERO: 9
AUTORES: Rosario, Rafaela; Barros Araujo, Sara; Silva, Ana; Barros, Silvia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PLOS ONE, VOLUME: 18, NÚMERO: 9
INDEXADO EM: WOS
8
TÃTULO: EMPOWERING EARLY CHILDHOOD PROFESSIONALS: A EUROPEAN PROJECT ON PROGRAMME-WIDE POSITIVE BEHAVIOUR SUPPORT DEVELOPED IN 4 COUNTRIES
AUTORES: Sílvia Barros; Vitor Hugo Oliveira; Miguel Santos; Sara Araújo; Andrea Otero-Mayer; Victoria Michaelidou; Moya O´Brien; Aleksandra Szproch; Katerina Krousorati; Andri Agathokleous; Vasilis Grammatikopoulos;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN23 Proceedings
AUTORES: Sílvia Barros; Vitor Hugo Oliveira; Miguel Santos; Sara Araújo; Andrea Otero-Mayer; Victoria Michaelidou; Moya O´Brien; Aleksandra Szproch; Katerina Krousorati; Andri Agathokleous; Vasilis Grammatikopoulos;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN23 Proceedings
9
TÃTULO: PLAYING-2-GETHER: can brief in-service training influence preschool teachers' awareness of piny-based strategies for improving relationships?
AUTORES: Coelho, V; Araujo, SB; Sanches Ferreira, M; Vancraeyveldt, C;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY YEARS EDUCATION, VOLUME: 31, NÚMERO: 2
AUTORES: Coelho, V; Araujo, SB; Sanches Ferreira, M; Vancraeyveldt, C;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY YEARS EDUCATION, VOLUME: 31, NÚMERO: 2
10
TÃTULO: What’s your image of the child? Examining trajectories of prospective ECE teachers’ beliefs during practicum
AUTORES: Araújo, SB;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: European Early Childhood Education Research Journal, VOLUME: 30, NÚMERO: 6
AUTORES: Araújo, SB;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: European Early Childhood Education Research Journal, VOLUME: 30, NÚMERO: 6