José Alberto Lencastre Freitas Borges de Araújo
AuthID: R-001-EY1
1
TÃTULO: Cross-national comparison of gender discrepancies in distance education
AUTORES: Fidalgo, Patricia; Thormann, Joan; Kulyk, Oleksandr; Lencastre, Jose Alberto; Figueiras, Maria Joao;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ONLINE JOURNAL OF COMMUNICATION AND MEDIA TECHNOLOGIES, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
AUTORES: Fidalgo, Patricia; Thormann, Joan; Kulyk, Oleksandr; Lencastre, Jose Alberto; Figueiras, Maria Joao;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ONLINE JOURNAL OF COMMUNICATION AND MEDIA TECHNOLOGIES, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
2
TÃTULO: Explore first approach in a virtual and immersive learning environment with ChatGPT
AUTORES: Cruz, Sara; Torres, Alexandre; Lencastre, Jose Alberto;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ONLINE JOURNAL OF COMMUNICATION AND MEDIA TECHNOLOGIES, VOLUME: 14, NÚMERO: 3
AUTORES: Cruz, Sara; Torres, Alexandre; Lencastre, Jose Alberto;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ONLINE JOURNAL OF COMMUNICATION AND MEDIA TECHNOLOGIES, VOLUME: 14, NÚMERO: 3
3
TÃTULO: Cyberbullying in Portugal - a scoping study and the perceptions of Portuguese teachers
AUTORES: Coutinho, Luis; Lencastre, Jose Alberto; De Almeida, Ana Maria Tomas;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF LEARNING STYLES, VOLUME: 17, NÚMERO: 33
AUTORES: Coutinho, Luis; Lencastre, Jose Alberto; De Almeida, Ana Maria Tomas;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF LEARNING STYLES, VOLUME: 17, NÚMERO: 33
INDEXADO EM: WOS
4
TÃTULO: Arduino-Based Mobile Robotics for Fostering Computational Thinking Development: An Empirical Study with Elementary School Students Using Problem-Based Learning Across Europe
AUTORES: Barradas, Rolando; Lencastre, Jose Alberto; Soares, Salviano Soares, Pinto Soares ; Valente, Antonio ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ROBOTICS, VOLUME: 13, NÚMERO: 11
AUTORES: Barradas, Rolando; Lencastre, Jose Alberto; Soares, Salviano Soares, Pinto Soares ; Valente, Antonio ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ROBOTICS, VOLUME: 13, NÚMERO: 11
5
TÃTULO: Learning Style in-service education teachers: indicative of blended environment
AUTORES: Leite, Eliana; Silva, Bento; Lencastre, Jose Alberto;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF LEARNING STYLES, VOLUME: 16, NÚMERO: 31
AUTORES: Leite, Eliana; Silva, Bento; Lencastre, Jose Alberto;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF LEARNING STYLES, VOLUME: 16, NÚMERO: 31
INDEXADO EM: WOS
6
TÃTULO: Heuristics and Usability Testing of a Project-Based Learning Online Course: A Case Study with Structural Mathematical Concepts Full Text
AUTORES: Cruz, Sara; Lencastre, Jose Alberto; Viseu, Floriano;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, VOLUME: 16, NÚMERO: 3
AUTORES: Cruz, Sara; Lencastre, Jose Alberto; Viseu, Floriano;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, VOLUME: 16, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: WOS
7
TÃTULO: The future of distance education: An international comparative study
AUTORES: Patricia Fidalgo; Joan Thormann; Oleksandr Kulyk; José Alberto Lencastre; Maria João Figueiras;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: New Perspectives in Teaching and Learning With ICTs in Global Higher Education Systems
AUTORES: Patricia Fidalgo; Joan Thormann; Oleksandr Kulyk; José Alberto Lencastre; Maria João Figueiras;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: New Perspectives in Teaching and Learning With ICTs in Global Higher Education Systems
INDEXADO EM: Scopus
8
TÃTULO: Heuristics and Usability Testing of a Project-Based Learning Online Course: A Case Study with Structural Mathematical Concepts
AUTORES: Sara Cruz; José Alberto Lencastre; Floriano Viseu;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Journal of Instruction, VOLUME: 16, NÚMERO: 3
AUTORES: Sara Cruz; José Alberto Lencastre; Floriano Viseu;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Journal of Instruction, VOLUME: 16, NÚMERO: 3
9
TÃTULO: Student satisfaction with online teaching in times of COVID-19
AUTORES: Saiz Manzanares, MC; Casanova, J; Lencastre, JA; Almeida, L; Martin Anton, LJ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: COMUNICAR, VOLUME: 30, NÚMERO: 70
AUTORES: Saiz Manzanares, MC; Casanova, J; Lencastre, JA; Almeida, L; Martin Anton, LJ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: COMUNICAR, VOLUME: 30, NÚMERO: 70
10
TÃTULO: Project-Based Learning Methodology as a Promoter of Learning Math Concepts: A Scoping Review
AUTORES: Cruz, Sara; Viseu, Floriano; Lencastre, Jose Alberto;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 7
AUTORES: Cruz, Sara; Viseu, Floriano; Lencastre, Jose Alberto;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 7
INDEXADO EM: WOS