Ana Maria Barreto Mendonça Romão de Brito Camacho
AuthID: R-002-RJV
1
TÃTULO: The impact of combining SRSD instruction with a brief growth mindset intervention on sixth graders' writing motivation and performance Full Text
AUTORES: Camacho, Ana; Alves, Rui A. ; Silva, Mariana; Ferreira, Paula; Correia, Nadine; Daniel, Joao R.;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CONTEMPORARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 72
AUTORES: Camacho, Ana; Alves, Rui A. ; Silva, Mariana; Ferreira, Paula; Correia, Nadine; Daniel, Joao R.;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CONTEMPORARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 72
2
TÃTULO: Can an Universal School-Based Social Emotional Learning Program Reduce Adolescents' Social Withdrawal and Social Anxiety? Full Text
AUTORES: Sousa, Vanda; Silva, Patricia Ribeiro; Romao, Ana Maria; Coelho, Vitor Alexandre;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF YOUTH AND ADOLESCENCE
AUTORES: Sousa, Vanda; Silva, Patricia Ribeiro; Romao, Ana Maria; Coelho, Vitor Alexandre;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF YOUTH AND ADOLESCENCE
INDEXADO EM: Scopus WOS
3
TÃTULO: The influence of school climate in bullying and victimization behaviors during middle school transition Full Text
AUTORES: Marchante, Marta; Coelho, Vitor Alexandre; Romao, Ana Maria;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CONTEMPORARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 71
AUTORES: Marchante, Marta; Coelho, Vitor Alexandre; Romao, Ana Maria;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CONTEMPORARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 71
INDEXADO EM: Scopus WOS
4
TÃTULO: Structural relations among implicit theories, achievement goals, and performance in writing
AUTORES: Camacho, Ana; Alves, Rui A. ; Daniel, Joao R.; De Smedt, Fien; Van Keer, Hilde;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, VOLUME: 100
AUTORES: Camacho, Ana; Alves, Rui A. ; Daniel, Joao R.; De Smedt, Fien; Van Keer, Hilde;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, VOLUME: 100
5
TÃTULO: Anxiety and Social Support as Predictors of Student Academic Motivation During the COVID-19 Full Text
AUTORES: Camacho, A; Correia, N; Zaccoletti, S; Daniel, JR;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 12
AUTORES: Camacho, A; Correia, N; Zaccoletti, S; Daniel, JR;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 12
INDEXADO EM: Scopus WOS
6
TÃTULO: Relations among motivation, behaviour, and performance in writing: A multiple-group structural equation modeling study Full Text
AUTORES: Camacho, A; Alves, RA ; De Smedt, F; Van Keer, H; Boscolo, P;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 91, NÚMERO: 4
AUTORES: Camacho, A; Alves, RA ; De Smedt, F; Van Keer, H; Boscolo, P;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 91, NÚMERO: 4
7
TÃTULO: Writing Motivation Research, Measurement and Pedagogy Full Text
AUTORES: Camacho, A;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: JOURNAL OF WRITING RESEARCH, VOLUME: 13, NÚMERO: 1
AUTORES: Camacho, A;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: JOURNAL OF WRITING RESEARCH, VOLUME: 13, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: WOS
8
TÃTULO: Portuguese Adaptation of the Sources of Self-Efficacy in Writing Scale
AUTORES: Silva, M; Camacho, A; Alves, RA ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: PSYCHOLOGICA, VOLUME: 64, NÚMERO: 1
AUTORES: Silva, M; Camacho, A; Alves, RA ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: PSYCHOLOGICA, VOLUME: 64, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: WOS
9
TÃTULO: Writing Motivation in School: a Systematic Review of Empirical Research in the Early Twenty-First Century Full Text
AUTORES: Ana Camacho; Rui A Alves ; Pietro Boscolo;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCATIONAL PSYCHOLOGY REVIEW
AUTORES: Ana Camacho; Rui A Alves ; Pietro Boscolo;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCATIONAL PSYCHOLOGY REVIEW
10
TÃTULO: Impact of COVID-19 on undergraduate business students: a longitudinal study on academic motivation, engagement and attachment to university
AUTORES: Rita Pasion; Eva Dias Oliveira; Ana Camacho; Catarina Morais; Raquel C Campos Franco;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: ACCOUNTING RESEARCH JOURNAL
AUTORES: Rita Pasion; Eva Dias Oliveira; Ana Camacho; Catarina Morais; Raquel C Campos Franco;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: ACCOUNTING RESEARCH JOURNAL
INDEXADO EM: Scopus WOS