1
TÍTULO: The impact of combining SRSD instruction with a brief growth mindset intervention on sixth graders' writing motivation and performance  Full Text
AUTORES: Camacho, Ana; Alves, Rui A. ; Silva, Mariana; Ferreira, Paula; Correia, Nadine; Daniel, Joao R.;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CONTEMPORARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 72
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
2
TÍTULO: Can an Universal School-Based Social Emotional Learning Program Reduce Adolescents' Social Withdrawal and Social Anxiety?  Full Text
AUTORES: Sousa, Vanda; Silva, Patricia Ribeiro; Romao, Ana Maria; Coelho, Vitor Alexandre;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF YOUTH AND ADOLESCENCE
INDEXADO EM: Scopus WOS
3
TÍTULO: The influence of school climate in bullying and victimization behaviors during middle school transition  Full Text
AUTORES: Marchante, Marta; Coelho, Vitor Alexandre; Romao, Ana Maria;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CONTEMPORARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 71
INDEXADO EM: Scopus WOS
4
TÍTULO: Structural relations among implicit theories, achievement goals, and performance in writing
AUTORES: Camacho, Ana; Alves, Rui A. ; Daniel, Joao R.; De Smedt, Fien; Van Keer, Hilde;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, VOLUME: 100
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
5
TÍTULO: Anxiety and Social Support as Predictors of Student Academic Motivation During the COVID-19  Full Text
AUTORES: Camacho, A; Correia, N; Zaccoletti, S; Daniel, JR;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 12
INDEXADO EM: Scopus WOS
6
TÍTULO: Relations among motivation, behaviour, and performance in writing: A multiple-group structural equation modeling study  Full Text
AUTORES: Camacho, A; Alves, RA ; De Smedt, F; Van Keer, H; Boscolo, P;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 91, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
7
TÍTULO: Writing Motivation Research, Measurement and Pedagogy  Full Text
AUTORES: Camacho, A;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: JOURNAL OF WRITING RESEARCH, VOLUME: 13, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: WOS
8
TÍTULO: Portuguese Adaptation of the Sources of Self-Efficacy in Writing Scale
AUTORES: Silva, M; Camacho, A; Alves, RA ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: PSYCHOLOGICA, VOLUME: 64, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: WOS
9
TÍTULO: Writing Motivation in School: a Systematic Review of Empirical Research in the Early Twenty-First Century  Full Text
AUTORES: Ana Camacho; Rui A Alves ; Pietro Boscolo;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCATIONAL PSYCHOLOGY REVIEW
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
Página 1 de 2. Total de resultados: 17.