Ron Johannes Carolus Maria Salden
AuthID: R-000-Z99
1
TÃTULO: Effectiveness of cognitive-load based adaptive instruction in genetics education Full Text
AUTORES: Mihalca, L; Salden, RJCM; Corbalan, G; Paas, F; Miclea, M;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: Computers in Human Behavior, VOLUME: 27, NÚMERO: 1
AUTORES: Mihalca, L; Salden, RJCM; Corbalan, G; Paas, F; Miclea, M;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: Computers in Human Behavior, VOLUME: 27, NÚMERO: 1
2
TÃTULO: Effects of different ratios of worked solution steps and problem solving opportunities on cognitive load and learning outcomes Full Text
AUTORES: Schwonke, R; Renkl, A; Salden, R; Aleven, V;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: Computers in Human Behavior, VOLUME: 27, NÚMERO: 1
AUTORES: Schwonke, R; Renkl, A; Salden, R; Aleven, V;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: Computers in Human Behavior, VOLUME: 27, NÚMERO: 1
3
TÃTULO: The expertise reversal effect and worked examples in tutored problem solving Full Text
AUTORES: Salden, RJCM; Aleven, V; Schwonke, R; Renkl, A;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: Instructional Science, VOLUME: 38, NÚMERO: 3
AUTORES: Salden, RJCM; Aleven, V; Schwonke, R; Renkl, A;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: Instructional Science, VOLUME: 38, NÚMERO: 3
4
TÃTULO: Accounting for Beneficial Effects of Worked Examples in Tutored Problem Solving Full Text
AUTORES: Salden, RJCM; Koedinger, KR; Renkl, A; Aleven, V; McLaren, BM;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: Educational Psychology Review, VOLUME: 22, NÚMERO: 4
AUTORES: Salden, RJCM; Koedinger, KR; Renkl, A; Aleven, V; McLaren, BM;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: Educational Psychology Review, VOLUME: 22, NÚMERO: 4
6
TÃTULO: Worked Examples and Tutored Problem Solving: Redundant or Synergistic Forms of Support? Full Text
AUTORES: Salden, RJCM; Aleven, VAWMM; Renkl, A; Schwonke, R;
PUBLICAÇÃO: 2009, FONTE: Topics in Cognitive Science, VOLUME: 1, NÚMERO: 1
AUTORES: Salden, RJCM; Aleven, VAWMM; Renkl, A; Schwonke, R;
PUBLICAÇÃO: 2009, FONTE: Topics in Cognitive Science, VOLUME: 1, NÚMERO: 1
7
TÃTULO: Are worked examples and tutored problem solving synergistic forms of support?
AUTORES: Salden, R; Aleven, V; Schwonke, R; Renkl, A;
PUBLICAÇÃO: 2008, FONTE: International Perspectives in the Learning Sciences: Cre8ing a Learning World - 8th International Conference for the Learning Sciences, ICLS 2008 in Computer-Supported Collaborative Learning Conference, CSCL, NÚMERO: PART 3
AUTORES: Salden, R; Aleven, V; Schwonke, R; Renkl, A;
PUBLICAÇÃO: 2008, FONTE: International Perspectives in the Learning Sciences: Cre8ing a Learning World - 8th International Conference for the Learning Sciences, ICLS 2008 in Computer-Supported Collaborative Learning Conference, CSCL, NÚMERO: PART 3
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

8
TÃTULO: A comparison of approaches to learning task selection in the training of complex cognitive skills Full Text
AUTORES: Salden, RJCM; Paas, F; Van Merrienboer, JJG;
PUBLICAÇÃO: 2006, FONTE: Computers in Human Behavior, VOLUME: 22, NÚMERO: 3
AUTORES: Salden, RJCM; Paas, F; Van Merrienboer, JJG;
PUBLICAÇÃO: 2006, FONTE: Computers in Human Behavior, VOLUME: 22, NÚMERO: 3
9
TÃTULO: Dynamic task selection in flight management system training Full Text
AUTORES: Salden, RJCM; Paas, F; Van Der Pal, J; Van Merrienboer, JJG;
PUBLICAÇÃO: 2006, FONTE: International Journal of Aviation Psychology, VOLUME: 16, NÚMERO: 2
AUTORES: Salden, RJCM; Paas, F; Van Der Pal, J; Van Merrienboer, JJG;
PUBLICAÇÃO: 2006, FONTE: International Journal of Aviation Psychology, VOLUME: 16, NÚMERO: 2
10
TÃTULO: Personalised adaptive task selection in air traffic control: Effects on training efficiency and transfer Full Text
AUTORES: Salden, RJCM; Paas, F; van Merrienboer, JJG;
PUBLICAÇÃO: 2006, FONTE: Learning and Instruction, VOLUME: 16, NÚMERO: 4
AUTORES: Salden, RJCM; Paas, F; van Merrienboer, JJG;
PUBLICAÇÃO: 2006, FONTE: Learning and Instruction, VOLUME: 16, NÚMERO: 4