Gina Cláudia Enguiça Marques de Lemos
AuthID: R-000-5J1
1
TÃTULO: SECRETOME FROM MESENCHYMAL STEM CELLS AS A PROTECTIVE AGENT AGAINST THE NEURODEGENERATIVE ACTION OF ALPHA-SYNUCLEIN - A STUDY ON CAENORHABDITIS ELEGANS MODELS OF PARKINSON'S DISEASE
AUTORES: Marques, Claudia; Pereira Sousa, Joana; Serra, Sofia; Sousa, Rui; Teixeira Castro, Andreia; Salgado, Antonio;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: TISSUE ENGINEERING PART A, VOLUME: 28
AUTORES: Marques, Claudia; Pereira Sousa, Joana; Serra, Sofia; Sousa, Rui; Teixeira Castro, Andreia; Salgado, Antonio;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: TISSUE ENGINEERING PART A, VOLUME: 28
INDEXADO EM: WOS
2
TÃTULO: “To g or not to g?” — Analysis of the dimensional structure of a cognitive abilities’ battery [“G ou pas G?” — Analyse de la structure dimensionnelle de une batterie de capacités cognitives] Full Text
AUTORES: Lemos, GC; Peixoto, F; Almeida, LS;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Revue Europeenne de Psychologie Appliquee
AUTORES: Lemos, GC; Peixoto, F; Almeida, LS;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Revue Europeenne de Psychologie Appliquee
INDEXADO EM: Scopus
3
TÃTULO: The relationship between intelligence and academic achievement throughout middle school: The role of students' prior academic performance
AUTORES: Diana Lopes Soares ; Gina C Lemos; Ricardo Primi; Leandro S Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, VOLUME: 41
AUTORES: Diana Lopes Soares ; Gina C Lemos; Ricardo Primi; Leandro S Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, VOLUME: 41
4
TÃTULO: Past and future academic experiences are related with present scholastic achievement when intelligence is controlled
AUTORES: Gina C Lemos; Francisco J Abad; Leandro S Almeida; Roberto Colom;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, VOLUME: 32
AUTORES: Gina C Lemos; Francisco J Abad; Leandro S Almeida; Roberto Colom;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, VOLUME: 32
5
TÃTULO: Sex differences on g and non-g intellectual performance reveal potential sources of STEM discrepancies Full Text
AUTORES: Gina C Lemos; Francisco J Abad; Leandro S Almeida ; Roberto Colom;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: INTELLIGENCE, VOLUME: 41, NÚMERO: 1
AUTORES: Gina C Lemos; Francisco J Abad; Leandro S Almeida ; Roberto Colom;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: INTELLIGENCE, VOLUME: 41, NÚMERO: 1
6
TÃTULO: Intelligence of adolescents is related to their parents' educational level but not to family income Full Text
AUTORES: Gina C Lemos; Leandro S Almeida ; Roberto Colom;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, VOLUME: 50, NÚMERO: 7
AUTORES: Gina C Lemos; Leandro S Almeida ; Roberto Colom;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, VOLUME: 50, NÚMERO: 7
7
TÃTULO: Geometric analysis and load capacity of masonry arch bridges: a case study from Northwest Iberian Peninsula
AUTORES: Daniel V Oliveira; Claudia Lemos; Paulo B Lourenco;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: 6th International Conference on Arch Bridges (ARCH '10) in PROCEEDINGS OF THE 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON ARCH BRIDGES (ARCH '10)
AUTORES: Daniel V Oliveira; Claudia Lemos; Paulo B Lourenco;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: 6th International Conference on Arch Bridges (ARCH '10) in PROCEEDINGS OF THE 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON ARCH BRIDGES (ARCH '10)
INDEXADO EM: WOS