1
TÍTULO: Does Support for Professional Development in Early Childhood and Care Settings Matter? A Study in Four Countries
AUTORES: Cadima, Joana; Ferreira, Tiago; Guedes, Carolina; Alves, Diana; Grande, Catarina; Leal, Teresa; Piedade, Filipe; Lemos, Ana; Agathokleous, Andri; Charalambous, Vicky; Vrasidas, Charalambos; Michael, Demos; Ciucurel, Manuela; Chirlesan, Georgeta; Marinescu, Bogdan; Duminica, Delia; Vatou, Anastasia; Tsitiridou Evangelou, Maria; Zachopoulou, Evridiki; Grammatikopoulos, Vasilis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: Cross-Cultural Validation of Teachers Social Self-Efficacy Scale: Insights from Cyprus, Greece, and Portugal
AUTORES: Vatou, Anastasia; Gregoriadis, Athanasios; Evagelou Tsitiridou, Maria; Manolitsis, George; Mouzaki, Angeliki; Kypriotaki, Maria; Oikonomidis, Vasileios; Lemos, Ana; Piedade, Filipe; Alves, Diana; Cadima, Joana; Michael, Demos; Charalambous, Vicky; Agathokleous, Andri; Vrasidas, Charalambos; Grammatikopoulos, Vasilis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 8
INDEXADO EM: Scopus WOS
3
TÍTULO: Child functioning in inclusive preschools: Associations between self-regulation, engagement, prosociality, and hyperactivity  Full Text
AUTORES: Coelho, Vera; Cadima, Joana; Pinto, Ana Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF APPLIED DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 86
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 2
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Writing Motivation Profiles and Their Association With Writing Performance A Person-Centered Approach. A Person-Centered Approach
AUTORES: Camacho, Ana; De Smedt, Fien; Maio, Rui; Cadima, Joana; Van Keer, Hilde; Alves, Rui A. ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: TOPICS IN LANGUAGE DISORDERS, VOLUME: 43, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: The power of teacher-toddler relationships and stability of care for language development  Full Text
AUTORES: Alves, Jessica; Guedes, Carolina; Cadima, Joana;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: SOCIAL DEVELOPMENT, VOLUME: 33, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: PROJECT 6 #NARCISSUSMEETSPANDORA: IDENTITY, THE REPRESENTATION OF ONESELF AND THE OTHER IN SOCIAL NETWORKS
AUTORES: Rui Maio; Catarina Grande; Diana Alves; Joana Cadima;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: IMAG 15 -NARCISSUS MEETS PANDORA
INDEXADO EM: CrossRef Handle
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: The Exploring Teacher-Family Partnerships in Infant Center-based Care
AUTORES: Vera Lúcia Coelho; Sílvia Barros; Carla Peixoto; Manuela Pessanha; Joana Cadima; Donna Bryant;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Journal of Educational Psychology, VOLUME: 12, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: CrossRef Handle
NO MEU: ORCID
8
TÍTULO: Relations between child self-control, maternal relational frustration, and teacher-child conflict: a longitudinal study with children from dual-earner families
AUTORES: Ferreira, T; Cadima, J; Matias, M; Leal, T; Matos, PM;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: DEVELOPMENT AND PSYCHOPATHOLOGY, VOLUME: 34, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1 Handle
NO MEU: ORCID
9
TÍTULO: Variations of Quality of Teacher-infant Interactions Across Play and Care Routine Activities  Full Text
AUTORES: Cadima, Joana; Barros, Silvia; Bryant, Donna M.; Peixoto, Carla; Coelho, Vera; Pessanha, Manuela;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 34, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: Mothers' educational level and literacy beliefs: associations with home literacy experiences  Full Text
AUTORES: Peixoto, C; Cadima, J; Leal, T;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY YEARS EDUCATION, VOLUME: 30, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 3
NO MEU: ORCID
Página 1 de 5. Total de resultados: 50.