1
TÍTULO: PORTUGUESE ADAPTATION OF STUDENTS' ENGAGEMENT IN SCHOOLS INTERNATIONAL SCALE (SESIS)
AUTORES: Veiga, FH; Bahia, S; Nogueira, J; Melo, M; Caldeira, S; Festas, MI; Taveira, MC; Galvao, D; Janeiro, I; Conboy, J; Carvalho, C ; Almeida, A; Pereira, T;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: 5th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 5TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2012)
INDEXADO EM: WOS
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: STUDENT' S ENGAGEMENT IN SCHOOL: A LITERATURE REVIEW
AUTORES: Veiga, FH; Galvao, D; Almeida, A; Carvalho, C ; Janeiro, I; Nogueira, J; Conboy, J; Melo, M; Taveira, MC; Festas, MI; Bahia, S; Caldeira, S; Pereira, T;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: 5th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 5TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2012)
INDEXADO EM: WOS
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Supporting statistical literacy: What do culturally relevant/realistic tasks show us about the nature of pupil engagement with statistics?  Full Text
AUTORES: Carvalho, C ; Solomon, Y;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: International Journal of Educational Research, VOLUME: 55
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Contributions to the characterization of the teaching of statistics in schools [Contributos para a caracterização do ensino da estatística nas escolas]
AUTORES: Fernandes, JA; De Carvalho, CF ; Correia, PF;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: Bolema - Mathematics Education Bulletin, VOLUME: 24, NÚMERO: 39
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Student perceptions of secondary science teachers' practices following curricular change  Full Text
AUTORES: Carvalho, C ; Freire, S; Conboy, J ; Baptista, M ; Freire, A ; Azevedo, M ; Oliveira, T;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: Journal of Turkish Science Education, VOLUME: 8, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus Handle
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Identity construction through schooling: Listening to students' voices
AUTORES: Freire, S; Carvalho, C ; Freire, A ; Azevedo, M ; Oliveira, T;
PUBLICAÇÃO: 2009, FONTE: European Educational Research Journal, VOLUME: 8, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus Handle
NO MEU: ORCID