Joseph Edward Conboy
AuthID: R-000-RAG
1
TÃTULO: Students’ engagement in school and family variables: A literature review [Envolvimento dos alunos na escola e variáveis familiares: Uma revisão da literatura]
AUTORES: Veiga, FH; Robu, V; Conboy, J; Ortiz, A; Carvalho, C; Galvão, D;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Estudos de Psicologia (Campinas), VOLUME: 33, NÚMERO: 2
AUTORES: Veiga, FH; Robu, V; Conboy, J; Ortiz, A; Carvalho, C; Galvão, D;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Estudos de Psicologia (Campinas), VOLUME: 33, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus
2
TÃTULO: Students' engagement in school and family variables: A literature review
AUTORES: Feliciano Henriques VEIGA; Viorel ROBU; Joseph CONBOY; Adriana ORTIZ; Carolina CARVALHO; Diana GALVÃO;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Estudos de Psicologia (Campinas) - Estud. psicol. (Campinas), VOLUME: 33, NÚMERO: 2
AUTORES: Feliciano Henriques VEIGA; Viorel ROBU; Joseph CONBOY; Adriana ORTIZ; Carolina CARVALHO; Diana GALVÃO;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Estudos de Psicologia (Campinas) - Estud. psicol. (Campinas), VOLUME: 33, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: CrossRef
3
TÃTULO: Scale of Student Perceptions Regarding their Behavioral Engagement in School: Construction and Validation
AUTORES: Carolina Carvalho; Joseph Conboy; João Santos; Jesuína Fonseca; Dulce Martins; Maria Helena Salema; Edite Fiúza; Ana Paula Gama;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Psicologia: Teoria e Pesquisa, VOLUME: 32, NÚMERO: 3
AUTORES: Carolina Carvalho; Joseph Conboy; João Santos; Jesuína Fonseca; Dulce Martins; Maria Helena Salema; Edite Fiúza; Ana Paula Gama;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Psicologia: Teoria e Pesquisa, VOLUME: 32, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus
4
TÃTULO: Changing teachers' feedback practices: A workshop challenge Full Text
AUTORES: Fonseca, J; Conboy, J; Salema, H; Carvalho, C; Valente, MO; Gama, AP; Fiúza, E;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Australian Journal of Teacher Education, VOLUME: 40, NÚMERO: 8
AUTORES: Fonseca, J; Conboy, J; Salema, H; Carvalho, C; Valente, MO; Gama, AP; Fiúza, E;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Australian Journal of Teacher Education, VOLUME: 40, NÚMERO: 8
5
TÃTULO: Critical thinking, real life problems and feedback in the sciences classroom
AUTORES: Carvalho, C; Fíuza, E; Conboy, J; Fonseca, J; Santos, J; Gama, AP; Salema, MH;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Journal of Turkish Science Education, VOLUME: 12, NÚMERO: 2
AUTORES: Carvalho, C; Fíuza, E; Conboy, J; Fonseca, J; Santos, J; Gama, AP; Salema, MH;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Journal of Turkish Science Education, VOLUME: 12, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus
6
TÃTULO: Escala de perceção dos alunos sobre a sua identificação escolar: Construção e validação Full Text
AUTORES: Joseph Conboy; Carolina Carvalho; João Santos; Ana Paula Gama; David Tavares; Jesuína Fonseca; Dulce Martins; Maria Helena Salema; Edite Fiúza;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Análise Psicológica, VOLUME: 33, NÚMERO: 4
AUTORES: Joseph Conboy; Carolina Carvalho; João Santos; Ana Paula Gama; David Tavares; Jesuína Fonseca; Dulce Martins; Maria Helena Salema; Edite Fiúza;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Análise Psicológica, VOLUME: 33, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: CrossRef
7
TÃTULO: Changing Teachers' Feedback Practices: A Workshop Challenge
AUTORES: Jesuina Fonseca; Joseph Conboy; Helena Salema; Carolina Carvalho; Maria Odete Valente; Ana Paula Gama; Edite Fiuza;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, VOLUME: 40, NÚMERO: 8
AUTORES: Jesuina Fonseca; Joseph Conboy; Helena Salema; Carolina Carvalho; Maria Odete Valente; Ana Paula Gama; Edite Fiuza;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, VOLUME: 40, NÚMERO: 8
INDEXADO EM: WOS
8
TÃTULO: Teachers' Feedback: Exploring Differences in Students' Perceptions
AUTORES: Carolina Carvalho; Joao Santos; Joseph Conboy; Dulce Martins;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: 5th World Conference on Psychology, Counseling and Guidance (WCPCG) in 5TH WORLD CONFERENCE ON PSYCHOLOGY, COUNSELING AND GUIDANCE, WCPCG-2014, VOLUME: 159
AUTORES: Carolina Carvalho; Joao Santos; Joseph Conboy; Dulce Martins;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: 5th World Conference on Psychology, Counseling and Guidance (WCPCG) in 5TH WORLD CONFERENCE ON PSYCHOLOGY, COUNSELING AND GUIDANCE, WCPCG-2014, VOLUME: 159
INDEXADO EM: WOS CrossRef
9
TÃTULO: AN EDUCATIONAL AND RESEARCH EXPERIENCE IN AN INTERNATIONAL COMENIUS PROJECT ON EUROPEAN CITIZENSHIP LEARNING
AUTORES: Maria Helena Salema; Joseph Conboy; Florbela Sousa; Carolina Carvalho; Dulce Martins;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: 6th International Conference on Education, Research and Innovation (ICERI) in 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2013)
AUTORES: Maria Helena Salema; Joseph Conboy; Florbela Sousa; Carolina Carvalho; Dulce Martins;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: 6th International Conference on Education, Research and Innovation (ICERI) in 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2013)
INDEXADO EM: WOS
10
TÃTULO: A stress management course to prevent teacher distress
AUTORES: de Jesus, SN; Conboy, J;
PUBLICAÇÃO: 2001, FONTE: International Journal of Educational Management, VOLUME: 15, NÚMERO: 3
AUTORES: de Jesus, SN; Conboy, J;
PUBLICAÇÃO: 2001, FONTE: International Journal of Educational Management, VOLUME: 15, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus