1
TÍTULO: Peer feedback and learning: a case study with 8th-grade Portuguese students  Full Text
AUTORES: Asper, Gerson; Faria, Claudia; Serra, Paula; Galvao, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION 3-13
INDEXADO EM: Scopus WOS
2
TÍTULO: Lesson-study on health education with pre-service biology teachers  Full Text
AUTORES: Faria, C; Chagas, I; Galvao, C;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING, VOLUME: 48, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Inquiry in higher education for sustainable development: crossing disciplinary knowledge boundaries
AUTORES: Cecilia Galvao; Claudia Faria; Wanda Viegas; Amelia Branco; Luis Goulao;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SUSTAINABILITY IN HIGHER EDUCATION
INDEXADO EM: WOS
4
TÍTULO: Práticas de Formação Inicial de Professores: Participantes e Dinâmicas
AUTORES: Cecília Galvão; João P d Ponte; Mírian Jonis; Cláudia Faria; Isabel Chagas; Carla Kullberg; Mónica Baptista; Marcos Onofre; Maria J Martins;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Práticas de Formação Inicial de Professores: Participantes e Dinâmicas
INDEXADO EM: Handle
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Práticas integradas de educação formal e não-formal de ciências nos cursos de formação inicial de professores
AUTORES: Ana V Rodrigues; Cecília Galvão; Cláudia Faria; Conceição Costa; Isabel Cabrita; Isabel Chagas; Fátima Jorge; Fátima Paixão; Filomena Teixeira; Patrícia Sá; Teresa Neto; Rui Vieira; Patrícia João;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Experiências de inovação didática no ensino superior
INDEXADO EM: Handle
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Era uma vez... o mar. O mar como recurso educativo no 1º ciclo: o contributo do projeto iLit
AUTORES: Cláudia Faria; D.M. Boaventura; Raquel Gaspar; Elsa Guilherme; Sofia Freire; Isabel Chagas; Cecília Galvão;
PUBLICAÇÃO: 2015
INDEXADO EM: Handle
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: The Construction of a Reasoned Explanation of a Health Phenomenon: An analysis of competencies mobilized
AUTORES: Claudia Faria; Sofia Freire; Monica Baptista; Cecilia Galvao;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION, VOLUME: 36, NÚMERO: 9
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
8
TÍTULO: Students at risk of dropping out: How to promote their engagement with school science?  Full Text
AUTORES: Cláudia Faria; Sofia Freire; Cecília Galvão; Pedro Reis; Mónica Baptista;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: Science Education International
INDEXADO EM: Handle
9
TÍTULO: INQUIRY-BASED ACTIVITIES: HOW TO PROMOTE AN EFFECTIVE PROCESS OF CHANGE ON TEACHERS' PRACTICES?
AUTORES: Freire, S; Faria, C; Baptista, M; Galvao, C; Freire, AM;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: 4th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 2011 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI)
INDEXADO EM: WOS
Página 1 de 2. Total de resultados: 19.