1
TÍTULO: Problem-solving in a real-life context: An approach during the learning of inequalities
AUTORES: Helena Rocha; Floriano Viseu; Sara Matos;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: European Journal of Science and Mathematics Education, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: ONLINE ASSESSMENT IN HIGHER EDUCATION: A MATHEMATICS TEACHER'S VIEW OF STACK POTENTIALS
AUTORES: Siple, Ivanete Zuchi; Moro, Graciela; Beuter, Viviane; Mandler, Marnei; Viseu, Floriano;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ETD EDUCACAO TEMATICA DIGITAL, VOLUME: 26
INDEXADO EM: WOS
3
TÍTULO: Avaliação online no ensino superior. um olhar do professor de matemática para as potencialidades do STACK  Full Text
AUTORES: Ivanete Zuchi Siple; Graciela Moro; Viviane Beuter; Marnei Mandler; Floriano Viseu;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ETD - Educação Temática Digital, VOLUME: 26
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: A STEAM Experience in the Mathematics Classroom: The Role of a Science Cartoon
AUTORES: Marques, Daniela; Neto, Teresa B.; Guerra, Cecilia ; Viseu, Floriano; Aires, Ana Paula ; Mota, Marina; Ravara, Ascensao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Functional Thinking: A Study with 10th-Grade Students
AUTORES: Martins, Raquel; Viseu, Floriano; Rocha, Helena;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 2
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Revisiting manipulatives in the learning of geometric figures
AUTORES: Ponte, Rita; Viseu, Floriano; Neto, Teresa B.; Aires, Ana Paula ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 8
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Unpaywall
7
TÍTULO: Heuristics and Usability Testing of a Project-Based Learning Online Course: A Case Study with Structural Mathematical Concepts  Full Text
AUTORES: Cruz, Sara; Lencastre, Jose Alberto; Viseu, Floriano;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, VOLUME: 16, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: WOS
8
TÍTULO: The role performed by the teacher's question in the learning of quadratic function in an exploratory mathematics class
AUTORES: Anais Veloso Silva; Floriano Viseu; Luis Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Journal on Mathematics Education, VOLUME: 14, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
9
TÍTULO: A formação dos acadêmicos como fator de entrave ao ensino: um estudo exploratório nas engenharias
AUTORES: Lucas Duarte Oliveira; Tiago Clarimundo Ramos; Floriano Viseu; Iran Gomes da Rocha Segundo; Salmon Landi Júnior;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Eletrônica de Educação Matemática, VOLUME: 18
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: Rethinking Digital Technology versus Paper and Pencil in 3D Geometry
AUTORES: Viseu, F; Rocha, H; Monteiro, JM;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Journal of Learning for Development, VOLUME: 9, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 1
NO MEU: ORCID
Página 1 de 5. Total de resultados: 42.