Ana Sucena Santos
AuthID: R-000-1HJ
1
TÃTULO: Early predictors of reading success in first grade Full Text
AUTORES: Sucena, Ana; Garrido, Cristina; Marques, Catia; Lousada, Marisa ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 14
AUTORES: Sucena, Ana; Garrido, Cristina; Marques, Catia; Lousada, Marisa ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 14
INDEXADO EM: Scopus WOS
2
TÃTULO: Reading Fluency of Higher Education Students Full Text
AUTORES: Ana Sucena; Cátia Marques; Ana Silva; João Falcão Carneiro ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Paidéia (Ribeirão Preto), VOLUME: 32
AUTORES: Ana Sucena; Cátia Marques; Ana Silva; João Falcão Carneiro ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Paidéia (Ribeirão Preto), VOLUME: 32
3
TÃTULO: Screening Reading Abilities: A Comparison Between Engineering, Education, Health and Psychology in Portuguese College Students
AUTORES: Sucena, A; Carneiro, JF ; De Almeida, FG ; Viana, FL;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION, VOLUME: 33, NÚMERO: 1
AUTORES: Sucena, A; Carneiro, JF ; De Almeida, FG ; Viana, FL;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION, VOLUME: 33, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS Handle
NO MEU: ORCID
4
TÃTULO: The 1-min Screening Test for Reading Problems in College Students: Psychometric Properties of the 1-min TIL. Psychometric Properties of the 1-min TIL Full Text
AUTORES: Tania Fernandes; Susana Araujo; Ana Sucena; Alexandra Reis ; Sao Luis Castro ;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: DYSLEXIA, VOLUME: 23, NÚMERO: 1
AUTORES: Tania Fernandes; Susana Araujo; Ana Sucena; Alexandra Reis ; Sao Luis Castro ;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: DYSLEXIA, VOLUME: 23, NÚMERO: 1
5
TÃTULO: Reading TestSentence Comprehension: An Adapted Version of Lobrot's Lecture 3 Test for Brazilian Portuguese. TELCS-Adaptation Full Text
AUTORES: Vilhena, DD; Sucena, A; Castro, SL ; Pinheiro, AMV;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: DYSLEXIA, VOLUME: 22, NÚMERO: 1
AUTORES: Vilhena, DD; Sucena, A; Castro, SL ; Pinheiro, AMV;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: DYSLEXIA, VOLUME: 22, NÚMERO: 1
6
TÃTULO: Intervenção precoce nas dificuldades de aprendizagem da leitura com recurso ao software Graphogame1
AUTORES: Ana Sucena; Ana Filipa Silva; Fernanda Leopoldina Viana;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Letrônica, VOLUME: 9, NÚMERO: 2
AUTORES: Ana Sucena; Ana Filipa Silva; Fernanda Leopoldina Viana;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Letrônica, VOLUME: 9, NÚMERO: 2
7
TÃTULO: Assessing Reading Abilities of Mechanical Engineering College Students: A Prospecting Study
AUTORES: Sucena, A; Falcao Carneiro, JF ; Gomes de Almeida, FG ;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: 9th International Conference of Organizational innovation (ICOI) in INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION, VOLUME: 30, NÚMERO: 2
AUTORES: Sucena, A; Falcao Carneiro, JF ; Gomes de Almeida, FG ;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: 9th International Conference of Organizational innovation (ICOI) in INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION, VOLUME: 30, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS
NO MEU: ORCID
8
TÃTULO: A avaliação da leitura: necessidades, complexidades e instrumentos
AUTORES: Fernanda L Viana; Ana S Santos;
PUBLICAÇÃO: 2014
AUTORES: Fernanda L Viana; Ana S Santos;
PUBLICAÇÃO: 2014
INDEXADO EM: Handle
NO MEU: ORCID
9
TÃTULO: Prova de Consciência Morfológica (PCM) : contributos para a sua validação. A Morphological Awareness Test (PCM): Contribution to its validation
AUTORES: Fernanda L Viana; Cristina V Silva; Ana S Santos; Ana P Vale; Iolanda Ribeiro;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Calidoscópio
AUTORES: Fernanda L Viana; Cristina V Silva; Ana S Santos; Ana P Vale; Iolanda Ribeiro;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Calidoscópio
INDEXADO EM: Handle
10
TÃTULO: Phonological development in relation to native language and literacy: Variations on a theme in six alphabetic orthographies Full Text
AUTORES: Lynne G Duncan; Sao Luis Castro ; Sylvia Defior; Philip H K Seymour; Sheila Baillie; Jacqueline Leybaert; Philippe Mousty; Nathalie Genard; Menelaos Sarris; Costas D Porpodas; Rannveig Lund; Baldur Sigurosson; Anna S Prainsdottir; Ana Sucena; Francisca Serrano;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: COGNITION, VOLUME: 127, NÚMERO: 3
AUTORES: Lynne G Duncan; Sao Luis Castro ; Sylvia Defior; Philip H K Seymour; Sheila Baillie; Jacqueline Leybaert; Philippe Mousty; Nathalie Genard; Menelaos Sarris; Costas D Porpodas; Rannveig Lund; Baldur Sigurosson; Anna S Prainsdottir; Ana Sucena; Francisca Serrano;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: COGNITION, VOLUME: 127, NÚMERO: 3