1
TÍTULO: Cognitive subtyping of university students with dyslexia in a semi-transparent orthography: what can weaknesses and strengths tell us about compensation?
AUTORES: Faisca, Luis ; Reis, Alexandra ; Araujo, Susana;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF CULTURAL COGNITIVE SCIENCE, VOLUME: 7, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: WOS
2
TÍTULO: Cognitive subtyping of university students with dyslexia in a semi-transparent orthography: what can weaknesses and strengths tell us about compensation?
AUTORES: Luís Faísca ; Alexandra Reis ; Susana Araújo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Journal of Cultural Cognitive Science, VOLUME: 7, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 2
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Does emotional valence modulate word recognition? A behavioral study manipulating frequency and arousal  Full Text
AUTORES: Barriga Paulino, Catarina, I ; Guerreiro, Milene; Faisca, Luis; Reis, Alexandra ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ACTA PSYCHOLOGICA, VOLUME: 223
INDEXADO EM: WOS CrossRef: 10
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Predictors of adult spelling in an orthography of intermediate depth
AUTORES: Mesquita, Ana B.; Morais, Ines Salome; Faisca, Luis ; Reis, Alexandra ; Castro, Sao Luis ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: WRITTEN LANGUAGE AND LITERACY, VOLUME: 25, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 2
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Reading Comprehension Predictors in European Portuguese Adults  Full Text
AUTORES: Goncalves, F; Reis, A ; Inacio, F ; Morais, IS; Faisca, L ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 12
INDEXADO EM: WOS CrossRef: 4
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Reading and reading-related skills in adults with dyslexia from different orthographic systems: a review and meta-analysis  Full Text
AUTORES: Reis, A ; Araujo, S; Morais, IS; Faisca, L ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: ANNALS OF DYSLEXIA, VOLUME: 70, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 41
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: Early brain sensitivity to word frequency and lexicality during reading aloud and implicit reading  Full Text
AUTORES: Faísca, L ; Reis, A ; Araújo, S;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Frontiers in Psychology, VOLUME: 10, NÚMERO: APR
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 16
8
TÍTULO: Early Brain Sensitivity to Word Frequency and Lexicality During Reading Aloud and Implicit Reading  Full Text
AUTORES: Luis Faisca ; Alexandra Reis ; Susana Araujo;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 10
INDEXADO EM: WOS
9
TÍTULO: Eye-Tracking Evidence of a Maintenance Bias in Social Anxiety
AUTORES: Fernandes, C; Silva, S; Pires, J; Reis, A ; Ros, AJ; Janeiro, L; Faisca, L ; Martins, AT;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: BEHAVIOURAL AND COGNITIVE PSYCHOTHERAPY, VOLUME: 46, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Handle
NO MEU: ORCID
Página 1 de 8. Total de resultados: 71.