Escola Superior de Educação de Coimbra (ESEC)
Coimbra Education School

Instituto Politécnico de Coimbra (IPC)

Publications Actions
Publicações no Perfil Institucional do Authenticus

Uma Instituição (Grupo) no Authenticus é uma organização que engloba um conjunto de Investigadores (equipa da Instituição ou do Grupo). O conjunto de Investigadores depende da estrutura organizacional da instituição em cada ano e pode ser definido no perfil da Instituição, na secção “Investigadores”. Com base na equipa definida, o Authenticus produz listas de publicações, estatísticas e relatórios institucionais.

As publicações listadas no perfil da Instituição no Authenticus dependem de dois parâmetros:

  • Investigadores associados à equipa da Instituição em cada ano.
  • Origem das Publicações.

As publicações associadas à Instituição podem ter três origens:

  • Publicações validadas pelos membros da equipa - Inclui todas as publicações validadas pelos membros da equipa; é necessário que a equipa da Instituição esteja definida.
  • Todas as Publicadas pelos membros da equipa - Inclui todas as anteriores mais aquelas em que um dos autores foi identificado com um membro da equipa, ainda que não tenha sido validada; é necessário que a equipa da Instituição esteja definida.
  • Com Base na Afiliação - inclui todas as publicações que têm a Instituição ou o Grupo mencionado na afiliação; não é necessário que a equipa da Instituição esteja definida mas, por outro lado, não é garantido que todas as publicações da Instituição sejam listadas.
External   Internal

Update Citation

No data about last update.
Rules:
 This actions updates publications citations of every team member.
 Only validated by team members publications are included.
 Only the current year team is included in this action.>
 The action is executed in the background, thus the results are NOT immediate.
 This actions can be executed only once a month!

Update PrePrints

No data about last update.
Rules:
 This actions updates all pre print publications of the group/institution.
 Only validated by current year team members publications are included.
 The action is executed in the background, thus the results are NOT immediate.
 This actions can be executed only once a day!

Publications Count: 675

113 Team Members
Filters -> Year: 2024
1
TÍTULO: Abdominal wall muscle ultrasound assessment and level of experience in Pilates - an exploratory study  Full Text
AUTORES: Pereira, Mario; Andre, Alexandra; Dias, Goncalo; Castro, Maria Antonio; Mendes, Rui; Fernando M.L. Martins ; Gomes, Ricardo; Vaz, Vasco;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: RETOS-NUEVAS TENDENCIAS EN EDUCACION FISICA DEPORTE Y RECREACION, VOLUME: 62, NÚMERO: 62, PÁGINAS: 54-67
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
2
TÍTULO: Brain Computer Interface: Behavioral Differences in the Calmness Level and Reading Time, Considering Screen or Paper, Serif or Sans Serif Typefaces
AUTORES: Ana Rita Teixeira ; Sónia Brito-Costa ; Sílvia Espada; Maria Fernanda Antunes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Springer Series in Design and Innovation, VOLUME: 35, PÁGINAS: 26-36
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
3
TÍTULO: Brand Engagement and Creative Digital Advertising: A Case Study of Galo Portuguese Brand
AUTORES: Sara Santos ; Pedro Espírito Santo; Sónia Ferreira;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Springer Series in Design and Innovation, VOLUME: 33, PÁGINAS: 207-219
INDEXADO EM: Scopus CrossRef Handle
4
TÍTULO: Companion animals and/or social media use among Portuguese community-dwelling older adults: profile and impact on well-being and social interaction
AUTORES: Liliana Sousa ; Jéssica Fernandes; Pedro Sá Couto; João Tavares;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Working with Older People
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
5
TÍTULO: Comprehensive Analysis of the Image of Group Fitness Instructors: Intra- and Inter-Country Comparison between Portugal and Romania
AUTORES: Viorel Petru Ardelean; Vlad Adrian Geantă; Corina Dulceanu; Claudiu Bulzan; Guilherme Eustáquio Furtado; Ricardo Gomes; Fernando M.L. Martins ; Francisco Campos;
PUBLICAÇÃO: 2024
INDEXADO EM: CrossRef
6
TÍTULO: CoViS: A Contactless Health Monitoring System for the Nursing Home
AUTORES: LOPES, S. I. ; Silva, Fabio; Pinho, Pedro; Marques, Paulo; Abreu, Carlos; Milheiro, Joao; Braga, Bruno; Queiros, Gabriel; Almeida, Rita; Carvalho, Nuno Borges;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: IEEE ACCESS, VOLUME: 12, PÁGINAS: 20802-20821
INDEXADO EM: Scopus WOS DBLP CrossRef Unpaywall
7
TÍTULO: Desenvolver o Pensamento Computacional através do Ensino Exploratório numa Aula de Matemática do 4.º Ano de Escolaridade
AUTORES: João Carvalho; Tatiana Couceiro; Tatiana Gomes; Rita Neves Rodrigues; José Sacramento; Rita Pereira; Yelitza Freitas; Costa, Cecília; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: DEDiCA Revista de Educação e Humanidades (dreh), NÚMERO: 22, PÁGINAS: 259-292
INDEXADO EM: CrossRef
8
TÍTULO: Educational robotics and primary school mathematics teaching: An analysis of pre-service teachers didactic-mathematical knowledge
AUTORES: Ricardo Silva; Costa, Cecília; Yelitza Freitas; Fernando M.L. Martins ; Manuel Cebrián de la Serna;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 10
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
9
TÍTULO: Exploratory teaching: Integrating applet to teach arithmetic multiplication operation
AUTORES: Yelitza Aveiro Freitas; Maryam Abbasi; Sónia Brito Costa; Ricardo Pinto; Virgílio Rato; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 12
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
10
TÍTULO: Formative evaluation with technologies among teachers for the development of educational innovation projects
AUTORES: Violeta Cebrián Robles; Francisco José Ruíz Rey; Manuel Cebrián De la serna; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Journal of Educational Research and Innovation, VOLUME: 2024, NÚMERO: 22, PÁGINAS: 1-9
INDEXADO EM: Scopus CrossRef Unpaywall
11
TÍTULO: Implementing regular physical activity for older individuals in the family strategy program using the RE-AIM framework to ensure feasibility and sustainability: EISI study protocol
AUTORES: Rocha, Saulo Vasconcelos; dos Santos, Clarice Alves; Conceicao, Ariani Franca; Palotino Ferreira, Bruna Maria; Morais, Danilo Barbosa; Chavane, Felix Salvador; Dias, Carolina Rego Chaves; Bachi, Andre Luis Lacerda; Mendes, Rui; Sónia Brito-Costa ; Silva, Sofia; Furtado, Guilherme Eustaquio;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: CONTEMPORARY CLINICAL TRIALS COMMUNICATIONS, VOLUME: 39, PÁGINAS: 101311
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
12
TÍTULO: Integration of computational thinking in initial teacher training for primary schools: a systematic review
AUTORES: Rodrigues, Rita Neves; Costa, Cecília; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 9
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Unpaywall
14
TÍTULO: Optimizing Reading Experience: An Eye Tracking Comparative Analysis of Single-Column, Two-Column, and Three-Column Formats
AUTORES: Teixeira, Ana Rita ; Sónia Brito-Costa ; de Almeida, Hugo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Conference on Human Interface and the Management of Information Thematic Area (HIMI) Held as Part of the 26th International Conference on Human-Computer Interaction (HCII) in HUMAN INTERFACE AND THE MANAGEMENT OF INFORMATION, PT I, HIMI 2024, VOLUME: 14689, PÁGINAS: 51-59
INDEXADO EM: Scopus WOS DBLP CrossRef
15
TÍTULO: Physical and Physiological Demands of Amateur Portuguese Field and Assistant Football Referees
AUTORES: Gomes, Ricardo; Mendes, Rodrigo; Ferreira, Amaro; Mendes, Rui; Dias, Goncalo; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SPORTS, VOLUME: 12, NÚMERO: 5, PÁGINAS: 133
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Unpaywall
16
TÍTULO: Pre-service teachers’ competencies to develop computational thinking: A Portuguese tool to analyse Computational Thinking
AUTORES: Rita Neves Rodrigues; Sónia Brito-Costa ; Maryam Abbasi; Costa, Cecília; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 11
INDEXADO EM: Scopus CrossRef Unpaywall
17
TÍTULO: Pre-service teachers’ perceptions towards integrating educational robotics in the primary school
AUTORES: Ricardo Silva; Costa, Cecília; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus CrossRef Unpaywall
18
TÍTULO: Streamlining the biodesulfurization process: development of an integrated continuous system prototype using Gordonia alkanivorans strain 1B
AUTORES: Silva, Tiago P.; Paixao, Susana M.; Tavares, Joao ; Paradela, Filipe; Crujeira, Teresa; Roseiro, Jose C.; Alves, Luis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RSC ADVANCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 1, PÁGINAS: 725-742
INDEXADO EM: Scopus WOS
19
TÍTULO: The Image of Group Fitness Instructors: An Intra- and Inter-Country Comparison Between Portugal and Romania  Full Text
AUTORES: Viorel Petru Ardelean; Vlad Adrian Geantă; Corina Dulceanu; Claudiu Bulzan; Sónia Brito Costa; Guilherme Eustáquio Furtado; Ricardo Gomes; Fernando M.L. Martins ; Francisco Campos;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Behavioral Sciences, VOLUME: 14, NÚMERO: 12, PÁGINAS: 1199
INDEXADO EM: CrossRef Unpaywall
20
TÍTULO: The Impact of Culture on Career Management
AUTORES: Leonardo Garbin; Alexandra Leandro; Daniel Gomes ; Neuza Ribeiro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Advances in Business Strategy and Competitive Advantage - Resiliency Strategies for Long-Term Business Success, PÁGINAS: 257-282
INDEXADO EM: CrossRef

Results per Page: 20.
Página 1 de 34. Total de resultados: 675.