Ana Maria Mouraz Lopes
AuthID: R-000-MW4
1
TÃTULO: Intergenerational Learning Among Teachers’ Professional Development and Lifelong Learning: An Integrative Review of Primary Research
AUTORES: Paula Batista; Mouraz, Ana; Isabel Viana; Amândio Graça;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: European Journal of Educational Research, VOLUME: 13, NÚMERO: 3
AUTORES: Paula Batista; Mouraz, Ana; Isabel Viana; Amândio Graça;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: European Journal of Educational Research, VOLUME: 13, NÚMERO: 3
2
TÃTULO: Digital Skills and Gender Equity: Perceptions and Practices of Portuguese Primary Education Teachers
AUTORES: Mouraz, Ana; Ana Nobre;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Digital, VOLUME: 4, NÚMERO: 3
AUTORES: Mouraz, Ana; Ana Nobre;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Digital, VOLUME: 4, NÚMERO: 3
3
TÃTULO: Promoting gender equality in education through the use of digital technologies: a systematic review
AUTORES: Mouraz, Ana; Filipa Seabra; Irina Borges; Cristina Vieira;
PUBLICAÇÃO: 2024
AUTORES: Mouraz, Ana; Filipa Seabra; Irina Borges; Cristina Vieira;
PUBLICAÇÃO: 2024
4
TÃTULO: Self-regulated learning in secondary school: Students' self-feedback in a peer observation programme
AUTORES: Torres, Ana Cristina; Duarte, Marina; Pinto, Daniela; Mouraz, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, VOLUME: 83
AUTORES: Torres, Ana Cristina; Duarte, Marina; Pinto, Daniela; Mouraz, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, VOLUME: 83
INDEXADO EM: Scopus WOS
5
TÃTULO: Self-Perceived Reasons to Dropout from Higher Education -a Case Study in a Portuguese Faculty of Engineering
AUTORES: Mouraz, Ana; Sousa, A. ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Journal of Engineering Education Transformations, VOLUME: 38, NÚMERO: 2
AUTORES: Mouraz, Ana; Sousa, A. ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Journal of Engineering Education Transformations, VOLUME: 38, NÚMERO: 2
6
TÃTULO: The effects of international mobility on teachers & apos; power of curriculum agency
AUTORES: Mouraz, Ana; Doyle, Audrey; Serra, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CURRICULUM JOURNAL, VOLUME: 35, NÚMERO: 2
AUTORES: Mouraz, Ana; Doyle, Audrey; Serra, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CURRICULUM JOURNAL, VOLUME: 35, NÚMERO: 2
7
TÃTULO: Escolas em busca de melhoria: efeitos da avaliação externas das escolas em agrupamentos de escolas na Zona Centro
AUTORES: Carlos M F Barreira; Maria d G Bidarra; Piedade V Rebelo; Mouraz, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Avaliação Externa das Escolas: mecanismos de mudança nas escolas e na inspeção
AUTORES: Carlos M F Barreira; Maria d G Bidarra; Piedade V Rebelo; Mouraz, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Avaliação Externa das Escolas: mecanismos de mudança nas escolas e na inspeção
INDEXADO EM: Handle
NO MEU: ORCID
8
TÃTULO: Schools' Strengths and Areas for Improvement: Perspectives From External Evaluation Reports
AUTORES: Seabra, F; Henriques, S; Mouraz, Ana; Abelha, M; Tavares, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 7
AUTORES: Seabra, F; Henriques, S; Mouraz, Ana; Abelha, M; Tavares, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 7
9
TÃTULO: Challenges of curriculum innovation: Perspectives of veteran teachers [Desafios da inovação curricular: Perspetivas de professores veteranos] [Retos de la innovación curricular: Perspectivas de los profesores veteranos]. Perspetivas de professores veteranos Full Text
AUTORES: Torres, AC ; Mouraz, Ana; Monteiro, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Portuguesa de Educacao, VOLUME: 35, NÚMERO: 1
AUTORES: Torres, AC ; Mouraz, Ana; Monteiro, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Portuguesa de Educacao, VOLUME: 35, NÚMERO: 1
10
TÃTULO: Effects of a model for multidisciplinary peer observation of teaching in teacher professional development and in nurturing a reflective school Full Text
AUTORES: Mouraz, Ana; Pinto, Daniela; Torres, Ana Cristina ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: REFLECTIVE PRACTICE, VOLUME: 24, NÚMERO: 1
AUTORES: Mouraz, Ana; Pinto, Daniela; Torres, Ana Cristina ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: REFLECTIVE PRACTICE, VOLUME: 24, NÚMERO: 1