Mónica Luísa Mendes Baptista
AuthID: R-000-RJ6
1
TÃTULO: Teacher Professional Development in Integrated STEAM Education: A Study on Its Contribution to the Development of the PCK of Physics Teachers
AUTORES: Martins, Iva; Baptista, Monica;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
AUTORES: Martins, Iva; Baptista, Monica;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
2
TÃTULO: Integrated STEAM Education for Students' Creativity Development
AUTORES: Filipe, Josina; Baptista, Monica; Conceicao, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 6
AUTORES: Filipe, Josina; Baptista, Monica; Conceicao, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 6
3
TÃTULO: Validation of a learning progression for sound propagation in air
AUTORES: João Paulo Costa; Mónica Baptista; Amanda Amantes; Teresa Conceição;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 7
AUTORES: João Paulo Costa; Mónica Baptista; Amanda Amantes; Teresa Conceição;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 7
4
TÃTULO: Investigating the Impact of STEM Inquiry-Based Learning Activities on Secondary School Student’s STEM Career Interests: A Gender-Based Analysis Using the Social Cognitive Career Framework
AUTORES: Teresa Ribeirinha; Mónica Baptista; Marisa Correia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Education Sciences, VOLUME: 14, NÚMERO: 10
AUTORES: Teresa Ribeirinha; Mónica Baptista; Marisa Correia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Education Sciences, VOLUME: 14, NÚMERO: 10
5
TÃTULO: Students' images of STEM professionals: a study in the Portuguese context
AUTORES: Martins, I; Baptista, M; Reis, P;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION 3-13, VOLUME: 51, NÚMERO: 1
AUTORES: Martins, I; Baptista, M; Reis, P;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION 3-13, VOLUME: 51, NÚMERO: 1
6
TÃTULO: Equity in teaching science during times of crisis: a study with Portuguese science teachers
AUTORES: Baptista, Monica; Costa, Estela; Martins, Iva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CULTURAL STUDIES OF SCIENCE EDUCATION, VOLUME: 18, NÚMERO: 3
AUTORES: Baptista, Monica; Costa, Estela; Martins, Iva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CULTURAL STUDIES OF SCIENCE EDUCATION, VOLUME: 18, NÚMERO: 3
7
TÃTULO: Effect of a STEM approach on students' cognitive structures about electrical circuits
AUTORES: Baptista, Monica; Martins, Iva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF STEM EDUCATION, VOLUME: 10, NÚMERO: 1
AUTORES: Baptista, Monica; Martins, Iva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF STEM EDUCATION, VOLUME: 10, NÚMERO: 1
8
TÃTULO: Physics teachers’ learning on the use of multiple representations in lesson study about Ohm’s law
AUTORES: Tomkelski, ML; Baptista, M; Richit, A;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: European Journal of Science and Mathematics Education, VOLUME: 11, NÚMERO: 3
AUTORES: Tomkelski, ML; Baptista, M; Richit, A;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: European Journal of Science and Mathematics Education, VOLUME: 11, NÚMERO: 3
9
TÃTULO: Science Teachers’ Practices During the Pandemic in Portugal; [Prakse učiteljev naravoslovja med pandemijo na Portugalskem]
AUTORES: Mónica Baptista; Estela Costa; Iva Martins;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Center for Educational Policy Studies Journal, VOLUME: 13, NÚMERO: 2
AUTORES: Mónica Baptista; Estela Costa; Iva Martins;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Center for Educational Policy Studies Journal, VOLUME: 13, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus
10
TÃTULO: What is a good explanation in integrated STEM education?
AUTORES: Baptista, Monica; Jacinto, Helia; Martins, Iva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: ZDM-MATHEMATICS EDUCATION, VOLUME: 55, NÚMERO: 7
AUTORES: Baptista, Monica; Jacinto, Helia; Martins, Iva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: ZDM-MATHEMATICS EDUCATION, VOLUME: 55, NÚMERO: 7